Veel professionals die werken in het vakgebied van innovatie, beamen het belang van communicatie, zowel intern als extern met partners en met klanten. Maar als vakgebied is deze verbinding tussen communicatie en innovatie nog maar zeer beperkt ontwikkeld. Communicatie bij innovatie wordt wel gezien als ‘interne communicatie’ zoals dat belangrijk is in projecten en ‘externe communicatie’ wordt vaak gezien als marketing van nieuwe producten en diensten. Zo wordt innovatie gelijkgeschakeld met andere producten en diensten, terwijl innovatie juist andere vormen van communicatie vereist – communiceren over iets nieuws is werkelijk anders dan communiceren over bestaande zaken. Maar hoe kan het beste gecommuniceerd worden in open innovatieprocessen? Hoe kunnen een gebruikersgroep en de ‘early adopters’ het best benaderd worden? Welke vormen van communicatie zijn passend bij een lean start-up benadering van innovatie? In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot innovatie behandeld.
Je bent werkzaam als marketingmanager of marketingdirecteur, innovatiemanager, productmanager, commercieel manager of commercieel directeur en je wilt je ontwikkelen op de gebieden management, organisatie, strategie, innovatie en verandering. Je bent overtuigd van het belang van communicatie in digitale transformatie binnen je organisatie en wilt leren hoe je communicatie effectief kunt inzetten in het innovatieproces.
In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot innovatie behandeld. De Masterclass begint met concepten en perspectieven om het thema communicatie van innovatie te verkennen, en werkt de perspectieve en concepten vervolgens uit in praktijkonderwerpen. De Masterclass wordt afgesloten met een praktijkopdracht in de vorm van een presentatie, waarin je laat zien dat je de stof in de vingers hebt en kunt toepassen voor je eigen organisatie of een klantorganisatie.
De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt. Vast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na de training Masterclass Communicatie van Innovatie nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Communicatie van Innovatie' van SRM.
De training Masterclass Communicatie van Innovatie duurt 4 dagen.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
Elke 2 maanden start een nieuwe aanvraagperiode voor het STAP-budget. Bij de start van een nieuwe aanvraagperiode kun je om 10:00 uur bij het UWV je budget aanvragen. Dit kan per persoon één keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.