Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen regelmatig met elkaar in contact. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Interculturele communicatie is daarmee een wezenlijk aspect van diversiteit en inclusie geworden. Al deze ontwikkelingen vereisen nieuwe competenties van professionals en nieuwe communicatiestrategieën voor bedrijven. Tijdens de SRM Track Diversiteit en Interculturele Communicatie verdiep je je in deze competenties en strategieën.
Deze training is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/social-mediamanager, marketingmanager of marketingdirecteur of teammanager bij een (internationaal) bedrijf, non-profitorganisatie of de overheid. Je wilt leren omgaan met diversiteit en cultuurverschillen in je omgeving en in je communicatieactiviteiten, zowel online als offline. Je bent overtuigd van het belang van culturele sensitiviteit in je organisatie en wilt empathisch vermogen en vaardigheden ontwikkelen om zo effectief mogelijk intercultureel te kunnen communiceren.
In deze track worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot cultuur behandeld. De training begint met theorieën en perspectieven om het thema cultuur en diversiteit goed te verkennen. Daarna worden aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken en praktijkvoorbeelden de gevolgen van cultuur voor marketing en communicatie zowel offline als online besproken. Je krijgt inzichten over interculturele verschillen op nationaal, organisatie en individueel niveau. Tijdens de lessen wordt gewerkt met (praktijk)opdrachten en actuele cases. Zo beschik je na afloop van deze training over de praktische handvatten om je interculturele inzichten in te zetten om de effectiviteit van communicatie te verhogen.
Sirous Kavehercy heeft meer dan 25 jaar internationale ervaring in communicatie en digitalisering als consultant, docent, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan real life interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Sirous behaalde zijn Master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd dat internet en mobiele telefonie nog in de kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen van dichtbij meegemaakt. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt Sirous organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous is een ervaren adviseur en spreker die je met zijn authentieke stijl en persoonlijke anekdotes meeneemt op een reis door de wereld van cultuur, technologie en media. Als freelance docent is Sirous verbonden aan SRM waarvoor hij verschillende opleidingen ontwikkelt en verzorgt.
Onze SRM Tracks zijn praktische trainingen die zorgen voor het opbouwen of onderhouden van je kennis. Het volgen van een SRM Track kan waardevol zijn voor beginnende professionals, maar zeker ook voor doorgewinterde marketeers of communicatieprofessionals die nieuwe vaardigheden willen opdoen of hun kennis willen opfrissen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Interculturele Communicatie' van SRM.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij SRM regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,-/ € 30,-* per dag of € 5,50 / € 10,-* per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50/ € 35,-* per dag of € 10.- / € 20.-* per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief BTW. Vanaf 1 september 2024 zijn de bedragen met een * van toepassing.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.