Onze maatschappij wordt steeds diverser. Globalisering en politieke conflicten hebben ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Daarnaast zijn mensen over de hele wereld door digitalisering sterk met elkaar verbonden. Als gevolg daarvan krijgen we vaker te maken met complexe en overlappende netwerken van culturen en achtergronden. Hierdoor zijn bewustwording en praktische vaardigheden om intercultureel te communiceren essentieel geworden. Ook op de werkvloer komen verschillende culturen regelmatig met elkaar in contact. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Interculturele communicatie is daarmee een wezenlijk aspect van diversiteit en inclusie geworden. Al deze ontwikkelingen vereisen nieuwe competenties van professionals en nieuwe communicatiestrategieën voor bedrijven.
Deze Masterclass is bedoeld voor iedere professional die geïnteresseerd is in bewustwording en praktische kennis van cultuur. Je bent werkzaam als medior of senior communicatieprofessional, online/social-mediamanager, marketingmanager of marketingdirecteur of teammanager bij een (internationaal) bedrijf, non-profitorganisatie of de overheid. Je wilt leren omgaan met diversiteit en cultuurverschillen in je omgeving en in je communicatieactiviteiten, zowel online als offline. Je bent overtuigd van het belang van culturele sensitiviteit in je organisatie en wilt empathisch vermogen en vaardigheden ontwikkelen om zo effectief mogelijk intercultureel te kunnen communiceren.
In deze Masterclass worden belangrijke communicatiethema’s in relatie tot cultuur behandeld. De module begint met theorieën en perspectieven om het thema cultuur en diversiteit goed te verkennen. Daarna worden aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken en praktijkvoorbeelden de gevolgen van cultuur voor marketing en communicatie zowel offline als online besproken. Je krijgt inzichten over interculturele verschillen op nationaal, organisatie en individueel niveau. Tijdens de lessen wordt gewerkt met (praktijk)opdrachten en actuele cases. Zo beschik je na afloop van deze Masterclass over de praktische handvatten om je interculturele inzichten in te zetten om de effectiviteit van communicatie te verhogen.
Sirous Kavehercy heeft meer dan 25 jaar internationale ervaring in communicatie en digitalisering als consultant, docent, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan real life interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Sirous behaalde zijn Master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd dat internet en mobiele telefonie nog in de kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen van dichtbij meegemaakt. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt Sirous organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous is een ervaren adviseur en spreker die je met zijn authentieke stijl en persoonlijke anekdotes meeneemt op een reis door de wereld van cultuur, technologie en media. Als freelance docent is Sirous verbonden aan SRM waarvoor hij verschillende opleidingen ontwikkelt en verzorgt.
De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt. Vast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na de training Masterclass Interculturele Communicatie nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Interculturele Communicatie' van SRM.
De training Masterclass Interculturele Communicatie duurt 2 dagen.