Wil jij weten hoe je je klanten het beste aan je kunt binden? En wil je de customer lifetime value laten toenemen? In dit programma SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist leer je de juiste balans vinden tussen winstgevendheid en klantgerichtheid. Zo verdiep je je in de customer journey en kun je met marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van oriëntatie tot aankoop. Tijdens het programma combineer je inzichten op het gebied van marketing, verkoop en technologie om je klanten een aanbod te kunnen doen voordat ze de behoefte bij zichzelf herkennen. Door actief met je klant mee te denken zorg jij voor een sterke merkvoorkeur.
Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.
Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO+ niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Het programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor medior en senior professionals die zich op tactisch en strategisch niveau willen ontwikkelen.
Je wilt je klant centraal zetten door zijn behoeften in kaart te brengen en hem de gewenste ervaringen te bieden waardoor hij langer klant blijft en je de customer lifetime value verhoogt. Het verzamelen en inzetten van data speelt hierbij een belangrijke rol. Wat willen jouw klanten? En hoe kun je hen het beste benaderen? Je leert het in de SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist. Tijdens de opleiding vindt er een gastcollege plaats over een actueel onderwerp door een topmanager uit het bedrijfsleven.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Tijdens de opleiding vindt tevens een gastles plaats door een ervaren professional binnen het vakgebied, zoals een topmanager uit het bedrijfsleven. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de tweedaagse live businesscaser presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de C-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement. De presentatie van de oplossing van de live businesscase telt voor 50% mee in je eindbeoordeling van de opleiding.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
In een combinatie van verschillende trainingen verdiep je je inzichten in klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen. De kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, kun je direct toepassen in je werk. Zo heb je meteen profijt van je studie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Het examen bestaat uit twee delen: een eindopdracht waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk en daarnaast de beoordeling van jouw presentatie van de oplossing van de live businesscase. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma ‘SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist’.
Het programma SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist duurt 5 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant bestaat uit 12 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 1 gastles van 3 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij SRM regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,- per dag of € 5,50 per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50 per dag of € 10,- per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief btw.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.