Executive Master Customer Insights en Big Data

3 maanden - Van data naar betrokken klant

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt weten welke motivaties bezoekers hebben en hoe je ze kunt overtuigen jouw producten of diensten af te nemen. In deze Executive Master Customer Insights en Big Data ontdek je hoe je de klantreis in kaart brengt en gebruik je big data om de contactmomenten met je bezoekers verder te optimaliseren. Doordat je steeds meer inzicht krijgt in de klantbehoeften, ontwikkel je de voelsprieten om je boodschap aan te passen aan de fase waarin de klant zich bevindt.

Wat ga je leren

  • Je gebruikt big data om behoeften van consumenten te achterhalen en de customer journey te optimaliseren
  • Je kunt anticiperen op veranderingen in klantgedrag en -behoeften
  • Je kunt je marketingdoelen SMART formuleren

Voor wie

Je werkt als (online) marketeer of webanalist en je wilt je klanten echt leren kennen. Waar bevinden ze zich? Wat interesseert hen? Met de inzichten die je uit big-data-analyses opdoet, wil je je klantreis optimaliseren.

Programma

In deze Executive Master ontdek je hoe je data binnen je organisatie kunt inzetten om meer uit je relaties met bezoekers en klanten te halen. Daarvoor bestudeer je markt- en klantinzichten en raak je bekend met sociale invloeden op koopgedrag. Het programma wordt verzorgd door docenten met ruime ervaring in het werkveld. Door voorbeelden en oefeningen weten zij de theorie levendig aan jou over te brengen.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je verdiept je in onderwerpen als consumentendiversiteit en -gedrag, de klantreis en growth hacking. Je ontwikkelt nieuwe vaardigheden op het gebied van meten en interpreteren van data, waarmee je uiteindelijk voorzichtige voorspellingen kunt gaan doen. Een waardevol programma met inzichten die je direct in je eigen werk kunt toepassen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Customer Insights en Koopgedrag

(3 dagen)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Anticiperen op veranderend consumentengedrag
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op consumentengedrag
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek
  • Consumentenanalyse en strategie

Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Analytics en slimme tools
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Social listening en analytics
  • Van data naar, visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Customer Insights en Big Data'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Customer Insights en Big Data duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.090,-
Studiemateriaal
€ 158,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 150,-
Locatiekosten
€ 177,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.590,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Customer Insights en Big Data

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Executive Master Customer Insights en Big Data

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.