SRM Growth Marketing

6 maanden - Experimenteer met online marketingtools

Duur:

6 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Hoe stimuleer je de groei van je onderneming? En welke stappen moet je ondernemen voor betere resultaten? Tijdens de opleiding SRM Growth Marketing leer je onder begeleiding van professionals jouw bedrijf een succesvolle strategie aan te meten wat zal zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen zonder onnodige, extra kosten. Je gaat aan de slag met het analyseren en bekijken van bestaande data. Met deze gegevens ga je experimenteren om een doelgebied te optimaliseren. Op deze manier verzeker je jezelf van een groeiend bestaan en een hogere klantwaarde.

Wat ga je leren

  • Je kunt testen uitvoeren om de voorkeur van bezoekers te meten en zo de klantwaarde te optimaliseren
  • Je bent in staat de conversie van je website te optimaliseren door de juiste usabilitydoelstellingen te stellen
  • Je weet AI in te zetten in elke fase van de funnel, voor betere user experience (UX) en gepersonaliseerde boodschappen

Voor wie

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die de groei van een type bedrijf wil realiseren. Je bent bijvoorbeeld marketingmanager, ondernemer of online marketeer die zich graag verder wil ontwikkelen in de customer journey.

Deze opleiding wordt verzorgd op C en D-niveau, hét niveau voor de senior en Post Masterniveau professionals. Het programma is geschikt voor senior en top level professionals die zich op strategisch niveau willen specialiseren of leiding willen gaan geven.

Programma

Tijdens deze opleiding combineer je theoretische vraagstukken met praktijkopdrachten als demo’s en cases van onder andere Spotify en Google. Je ontdekt welke data nuttig is om te analyseren om zo bijvoorbeeld de ervaring van de klant of gebruiksvriendelijke tools in kaart te krijgen. Op deze manier weet je je potentiële doelgroep te trekken, betrekken en behouden. De opleidingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk waardoor je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na SRM Growth Marketing nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

Klassikaal

Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je gaat aan de slag met de basis van growth marketing. Je leert meerdere middelen in te zetten om de groei van je onderneming te bevorderen. Zo verdiep je je in onder andere de customer journey en usabilitydoelstellingen om een effectieve strategie te bedenken.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Growth Hacking

(4 bijeenkomsten)

  • Wat is (de scope van) growth hacking?
  • Interessante growth hacking cases
  • De onderdelen van growth hacking
  • Growth hacking proces en mindset
  • Data driven marketing
  • Welke data is nuttig?
  • Customer journey denken
  • Kortetermijnsales versus Customer Lifetime Value (CLV)
  • Hoe analyseer ik mijn resultaten?
  • Optimalisatie
  • Verschillende vormen van testen
  • Testen analyseren
  • UX design
  • Viral modellen
  • Traction channels – met welke (nieuwe) kanalen haal ik online groei?

Usability en User Experience (UX)

(6 bijeenkomsten)

  • Usabilitydoelstellingen
  • Websitestrategie en -doelstellingen
  • KPI’s vaststellen en meten
  • Doelgroepen en persona’s
  • Usability en toegankelijkheid
  • W3C en drempelvrij.nl
  • Accessibility als onderdeel van usability
  • Usabilityonderzoek
  • Usability en overtuigen
  • Overtuigingspiramide
  • Functionaliteit
  • Toegankelijkheid
  • Usability
  • Persuasion
  • Usabilityrichtlijnen (10 heuristieken van Jacob Nielsen)
  • Gestaltprincipes
  • Do’s en don’ts van webdesign
  • Design en navigatie
  • User Centered Design
  • Activity Centered Design
  • User Experience Design
  • User stories
  • Gebruikersonderzoek
  • Facetnavigatie en geleide navigatie
  • Eyetracking
  • Cardsorting
  • Overtuigingsprincipes van Cialdini
  • A/B-testen voor het beste design

Conversion Optimization Advanced

(6 bijeenkomsten)

  • Conversieoptimalisatie
  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • Het opzetten van een CRO-programma
  • CRO-methodieken
  • Landingspagina’s optimaliseren versus full-funnel optimalisatie
  • Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
  • CRO-piramide
  • Expertreviews en usabilityonderzoek
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • CRO tools en data
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten

Artificial Intelligence (AI) Essentials

(2 bijeenkomsten)

  • Introductie – waarom is A.I. belangrijk?
  • Voorbeelden van AI en voordelen hiervan
  • Introductie in Machine Learning en Deep Learning
  • Bouwen van een eerste A.I. model
  • De toekomst van A.I.
  • Toepassing ervaren – beeld, geluid en taal verwerking
  • Ethiek en risico’s
  • Hoe te starten

Masterclass AI en Marketing

(2 bijeenkomsten)

  • AI in Business
  • Analyses & Voorspellingen
  • De vijf p’s van Marketing AI dieper uitgelicht
  • AI in praktijk
  • AI tools en frameworks

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)

    • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
    • Voortgang integrale eindopdracht
    • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

    Live businesscase

    (Optioneel, 5 bijeenkomsten)

    • Actuele - real life - businesscase
    • Actiegerichte aanpak in teams
    • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
    • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)

    • Voortgang integrale eindopdracht
    • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
    • Begeleiding door examencoach

    Examen en diploma

    Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht. Bij het succesvol behalen van deze eindopdracht ontvang je het diploma 'SRM Growth Marketing' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Growth Marketing duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 20 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.669,-
Studiemateriaal
€ 230,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 287,50
Locatiekosten
€ 339,25
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.750,75
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Growth Marketing

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

6 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 4.750,75

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.