Marketing Automation

2 dagen - Benut de ongekende mogelijkheden van marketing automation

Duur:

2 dagen

Niveau:

Trainingen

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil jij weten hoe je marketing automation inzet om je conversie te verhogen? In deze training gebruik je de customer journey als basis voor je marketing automation strategie. Je ontdekt welke middelen je kunt inzetten tijdens de kennismakingsfase van de klant, maar ook als deze zich al aan het oriënteren is, en zélfs nadat de (potentiële) klant is afgehaakt. Ben jij benieuwd naar hoe je de klant een keuze helpt te maken voor jouw product of dienst? Meld je dan nu aan voor deze training.

Wat ga je leren

  • Je begrijpt hoe je leads kunt scoren en kunt een lead scoring model opzetten voor je eigen bedrijf
  • Je weet wat marketing automation is en hoe je dit kunt inzetten
  • Je begrijpt het verband tussen lead scoring, personalisatie, customer journey en marketing automation
  • Je bent bekend met de kanalen en tools die je kunt gebruiken voor marketing automation

Voor wie

Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die de online conversie wil verhogen door de klant in de verschillende fases van de klantreis betrokken te houden, zoals (online) marketeers, marketingmanagers, DM-specialisten, productmanagers en (marketing)communicatiemanagers.

Programma

De praktijk vormt het uitgangspunt van deze training. Aan de hand van voorbeelden leer je klantgedrag een (lead) score te geven. Welke waarde ken jij toe aan een klik, een download of het achterlaten van contactgegevens? De ene actie suggereert een hogere (koop)intentie dan de andere. Ook ontdek je hoe je je leads in verschillende fases van de klantreis betrokken houdt en welke middelen je hebt om (potentiële) klanten die zijn afgehaakt alsnog te overtuigen zaken met je te doen. De opdrachten die je tijdens de training maakt, bereiden je voor op een succesvolle implementatie van marketing automation in je eigen organisatie.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Vervolg

Wil je na Marketing Automation nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Marketeer C

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Marketing Automation

Niveau:

Trainingen

Duur:

2 dagen

Variant:

Dag

Prijs:

€ 1.248,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.