Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt een sterk merk op de markt zetten. Daarvoor heb je inzicht in marketing nodig. In deze Master in Marketingmanagement met specialisatie Business development ontwikkel je inzicht in onder meer online branding en customer engagement. Je leert data gebruiken om een beter inzicht in je klanten te ontwikkelen en past de bedrijfsstrategie daarop aan. Zo weet je klanten te bereiken en aan je te binden. Je wordt hierbij begeleid door docenten met ruime ervaring in het werkveld. De opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner NCOI. Door de praktijkgerichte aanpak van NCOI kun je het geleerde meteen in je werk toepassen en ben je van grote meerwaarde voor je organisatie.

Voor wie

Je wilt je op Masterniveau ontwikkelen in strategisch marketingmanagement. Hierbij wil je je specialiseren in business development.

Programma

Je kunt vanaf fase 1 van de Master je focus op de specialisatie leggen door de afsluitende opdrachten van de Masterclasses op het gebied van business development te betrekken. Door de sterke koppeling met de praktijk kun je daar zelf richting aan geven. In fase 2 volg je je specialisatie Business development.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Erkend getuigschrift

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met de aantekening Business developent van NCOI University of Business Studies. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen.

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Communicatiestrategie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Masterclass Business Development 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Van innovatie naar businessdevelopment
    • Strategie
    • Klantwaarde
    • Technologie en digitalisering
    • Businessmodellen en businessplan
    • Waardeketen en waardecreatie
    • Marketing en acquisitie
    • Sales en new business
    • Organisatie en funding
    • New businessplan

Praktijkopdracht 5 EC

Afstudeeropdracht 13 EC

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 150,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 15.990,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 1.750,-
Studiekosten: Project- en scriptiebegeleiding en diplomering
€ 2.990,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 733,-
Studiekosten: Locatiekosten
€ 886,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 22.514,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

Niveau:

Master Erkend

Duur:

24 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Business development

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.