De opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Een aantal opleidingen uit ons aanbod kennen een speciale, extra module: de Live Businesscase. Dé ideale afsluiter van je opleiding die vijf dagdelen (inclusief twee overnachtingen in een hotel) in beslag neemt. Samen met andere deelnemers ga je een weekend actief aan de slag met cases van toonaangevende organisaties. Er wordt een realistische praktijksimulatie gecreëerd, waardoor jij de theorie in de juiste context plaatst en op de juiste manier toepast in de praktijk. Daarmee zorgt de Live Businesscase voor een krachtige motivatie en een hoger leerrendement. Daarnaast bouw je een relevant netwerk op en sluiten deelnemers tijdens dit weekend vriendschappen voor het leven.
Tijdens de Live Businesscase werk je een weekend - samen met een groepje medestudenten - aan een marketing-, communicatie- of marketingcommunicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. Zo’n vraagstuk betreft altijd een uitdagende marketing- en/of communicatiecase die aansluit op de theorie van je opleiding. In groepen en met specifieke rollen ga je aan de slag en werk je de case uit met een passende oplossing. Zo leer je om oplossingsgericht te werken en jouw competenties in te zetten voor een optimale samenwerking in het team. En aan het team de taak dé passende oplossing te vinden voor het vraagstuk. Andere groepen werken dit namelijk ook uit. Jullie oplossing presenteer je aan het einde van het weekend aan de opdrachtgever. Daarna krijg je niet alleen onmiddellijke feedback, je hoort ook welke oplossing de opdrachtgever uiteindelijk kiest en wat hiervan de redenen zijn. En tijdens de Live Businesscase sta je er niet alleen voor. Naast je medestudenten zijn namelijk ook docenten aanwezig om je te coachen, bij te sturen en het groepsproces te bewaken, zodat iedereen een actieve bijdrage levert.
De realistische opzet van de Live Businesscase-module werpt zijn vruchten af. Je gaat namelijk van het consumeren van kennis en inzichten, naar het produceren van je eigen inzichten en praktische vaardigheden. De intensiteit van de denken-en-doen-werkwijze creëert een competentiebewustzijn die direct zijn waarde bewijst in jouw dagelijkse beroepspraktijk. En of je nu beter wilt worden in je huidige functie of een stap wilt maken naar een hogere: met de Live Businesscase groei je ernaar toe. Zo blijf je je vak vooruit en ben je klaar om een volgende stap in je carrière te zetten.
WNF is een van de grootste natuurbeschermingsorganisaties ter wereld en heeft kantoren en veldprojecten in meer dan honderd landen. Een aantal van onze Live Businesscase-deelnemers van de opleiding senior communicatie adviseur C, heeft gewerkt aan een communicatievraagstuk voor deze organisatie. De steun van de achterban blijft voor de organisatie van groot belang om bedreigde diersoorten en natuurgebieden te beschermen. Het was aan de Live Businesscase-deelnemers om een strategie te ontwikkelen waarmee het WNF zoveel mogelijk mensen inspireren en betrekken bij het WNF om zo haar doelen te kunnen realiseren.