HBO Associate degree Commerciële Economie specialisatie Online marketeer

NVAO-geaccrediteerde opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als online marketeer bedenk je een gerichte marketingstrategie om bedrijfsdoelstellingen binnen een gestelde periode te behalen. Tijdens deze specialisatie ervaar je de perfecte afwisseling tussen commerciële economie en online marketing. Je gaat aan de slag met de commerciële aspecten van het vak door je te verdiepen in marketingcommunicatie en marktanalyse. Tevens leer je succesvolle methoden toe te passen om diensten aantrekkelijker te maken voor een specifieke doelgroep. Hierbij ga je aan de slag met het optimaliseren van de website door middel van user experience design. Op deze manier leer je meer rendement te halen uit je bezoekers op een gebruiksvriendelijke website. Je past het geleerde direct toe in de praktijk waardoor je bedrijfsdoelstellingen meteen kunt nastreven. Deze Associate degree wordt verzorgd door onze businesspartner Hogeschool NCOI.

Direct resultaat

  • Je bent professional op het gebied van online marketing en je weet hoe je klanten op de juiste manier kunt interesseren en binden aan je organisatie
  • Na succesvolle afronding ontvang je het officieel erkende getuigschrift Associate degree Commerciële Economie

HBO Associate degree

Om het aanbod in het hoger beroepsonderwijs te verbreden en het gat te dichten tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs zijn HBO Associate-degreeopleidingen geïntroduceerd. Deze zijn speciaal bedoeld voor studenten die geen 4-jarige HBO Bacheloropleiding willen volgen, maar juist een korter HBO-programma. Je rondt deze opleiding af met een wettelijke graad, de HBO Associate degree (Ad).

Voor wie

Je wilt naast commerciële vaardigheden ook graag aan de slag met je marketing achtergrond. Je wilt graag alle kneepjes van het vak (online) marketing onder de knie krijgen.

Je kunt aan deze Associate degree deelnemen met een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4. Ben je niet in het bezit van een van deze diploma’s, en ben je minimaal 21 jaar, dan kun je instromen op basis van de 21+ regeling van NCOI. Zie Toelichting HBO Bacheloropleidingen voor meer informatie.

Opbouw van opleiding

Op geheel praktische wijze ontwikkel je vaardigheden op erkend HBO-niveau. Je gaat aan de slag met onderwerpen als marketingstrategie, productontwikkeling en marketingcommunicatie. Ook ga je uiteraard dieper in op de specialisatie door je bezig te houden met het optimaliseren van je conversie en het behouden van het vertrouwen van de klant.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van onze businesspartner NCOI kunnen jouw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Fase 1

  • Marketingmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kernelementen van marketing
    • Inzicht in markten en doelgroepen
    • Marketingdoelstellingen en -strategie
    • Marktsegmentatie
    • Branding en positionering
    • Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
    • Product, prijs, plaats en promotie
    • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Marketingcommunicatie en branding 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Branding
    • Marketingcommunicatieplan
    • Marketingcommunicatie-instrumenten
    • Geïntegreerde communicatie
    • Werking van marketingcommunicatie
    • Doelgroepanalyse en bepalen marcomdoelstellingen
    • (Tactisch) positioneren
    • ‘Brand equity’ en langetermijnrelaties
    • Public relations
    • Actuele ontwikkelingen marcom
  • Productontwikkeling 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Productpropositie
    • Samenwerking met R&D en Design
    • Het productontwikkelingsproces
    • Business model canvas
    • Concurrentiebepaling
    • Productinnovatie (goederen en diensten)
    • Innovatie
    • Waardecreatie in de organisatie
    • Waardecreatie en klantoptimalisatie
    • Disruptive businessmodels
    • Production on demand
    • Ontwikkeling van services
  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inzicht in de werking van organisaties
    • Organisatiestructuur en -processen
    • Managementtaken en leiderschapsstijlen
    • Leidinggeven en motiveren
    • Plannen, aansturen en bewaken
    • Werkverdeling en samenwerking
    • Bevoegdheden en besluitvorming
    • Effectieve werkorganisatie
  • Commerciële vaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Inleven in klant
    • Persoonlijke presentatie en begroeting
    • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
    • Aantrekkelijk presenteren van product of dienst
    • Benoemen van klantvoordelen
    • Herkennen van koopsignalen
    • Afsluittechnieken toepassen
    • Inzetten van beïnvloedingstools
  • Commerciële economie in de praktijk 8 EC
    • Analyse van economische vraagstukken
    • Praktische toepassing van de opleiding in de praktijk
    • Actuele praktijkcases en praktijktoepassingen
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC

Fase 2

  • Online marketing 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Relatie online en offline marketing
    • Online marketing: strategie en toepassingen
    • Online adverteren en internetcampagnes
    • Zoekmachinemarketing
    • E-mailcampagnes, sms- en RSS-marketing
    • Viral marketing
    • Affiliate marketing
    • Marketing en social media
    • Mobiele marketing
    • Web analytics en businessmodelling
  • User experience design 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gebruikservaring optimaliseren
    • Proces van user experience design
    • Wensen van eindgebruikers
    • Functionele specificaties
    • Productdoelstellingen
    • Content requirements
    • Informatiearchitectuur
    • Interaction design
    • Interface design
  • Conversieoptimalisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Besluitvormingsproces van de klant
    • Methoden voor conversieoptimalisatie
    • Technieken en tactieken van het online verleiden
    • Expert reviews
    • Conversieboosters
    • Persuasion technieken
    • Branding, look-and-feel en vertrouwen
    • Schrijven conversieverbeterplan
  • Marktanalyse en koopgedrag 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Customer journey
    • Koopgedrag en drijfveren
    • Inzicht in gedrag
    • Digitale data om gedrag te meten
    • Marketingpsychologie en -sociologie
    • Opzetten en uitvoeren marktonderzoek
  • Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
    • Werken met financiële kengetallen
    • Indeling van kosten en break-even analyse
    • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
    • Beoordelen van een investeringsvoorstel
    • Werken met een planning-en-controlcyclus
    • Financiële gegevens bij besluitvorming
  • Projectmanagementvaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van projecten
    • Projectmanagementmethoden
    • Projectafbakening en -fasering
    • Projectorganisatie en -omgeving
    • Budgetbeheersing
    • Risicomanagement
    • Succesvolle projectafronding
  • Praktijkprogramma 6 EC
  • Afstudeeropdracht 6 EC

Fase 1

Tijdens de eerste fase verdiep je je in het commerciële aspect van de opleiding. Zo weet je achteraf hoe het productontwikkelingsproces in z'n werk gaat en heb je inzicht in de werking van organisaties.

Fase 2

In deze fase ga je aan de gang met je specialisatie. Zo leer je het koopgedrag en de drijfveren van je doelgroep kennen en ga je aan de slag met alle aspecten van online marketing zoals strategie, online adverteren en internetcampagnes.

Getuigschrift

Je behaalt met deze opleiding het officiële getuigschrift 'Associate degree Commerciële Economie' van Hogeschool NCOI. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend Ad-getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 150,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 6.990,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 1.375,-
Studiekosten: Examenkosten
€ 2.395,-
Studiekosten: Eindopdracht
€ 350,-
Studiekosten: Afstuderen
€ 800,-
Studiekosten: Praktijkprogramma
€ 990,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 825,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 13.890,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

HBO Associate degree Commerciële Economie specialisatie Online marketeer

Niveau:

HBO

Duur:

24 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Prijs:

€ 13.065,00

HBO Associate degree Commerciële Economie specialisatie Online marketeer

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.