Online marketing en e-business is en blijft een groeimarkt. Wil je hiervan profiteren en je ontwikkelen in deze creatieve en innovatieve sector? In deze opleiding krijg je inzicht in online marketing en de strategische toepassing ervan. De opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. Je ontwikkelt je op Masterniveau en maakt een grote stap in je carrière. Bovendien is de opleiding speciaal ontwikkeld voor werkenden. Alles is zo gepland en georganiseerd dat het prima te combineren valt met een baan.
Deze opleiding is gericht op ambitieuze mensen die op Masterniveau breed opgeleid willen worden in strategisch marketingmanagement met een specialisatie in online marketing en e-business.
In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel je je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.
Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.
De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.
Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.
Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.
Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. Je sluit je Masteropleiding af met het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van NCOI University of Applied Sciences met als specialisatie op de cijferlijst Online marketing en e-business. Daarnaast heb je het recht de graad MA (Master of Arts) te voeren. Deze opleiding is geaccrediteerd door de NVAO en voldoet aan de eisen voor Masteropleidingen. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW).
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.