Neem een optie op Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Strategisch sales- en accountmanagement

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Strategisch sales- en accountmanagement

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als marketingmanager ben je continu bezig met vernieuwing. Je wilt op de hoogte blijven van de klantbehoefte en hoe je organisatie of producten daarbij aansluiten. Onder begeleiding van topdocenten ga je tijdens deze specialisatie aan de slag met het optimaliseren van het verkoopbeleid en hoe je verkoop- en innovatiedoelen kunt blijven behalen in een veranderende markt. Je ontwikkelt niet alleen vaardigheden om een salesteam effectief aan te sturen, maar ook verdiep je je in het ontwikkelen van een strategische visie. Kortom: na het volgen van deze opleiding bezit je alle kleine kneepjes van het vak. Deze opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner NCOI.

Voor wie

Je wilt naast je baan een erkende Masterspecialisatie volgen, waarin alle aspecten van sales- en accountmanagement aan bod komen. De kennis en vaardigheden die je hier opdoet, wil je direct kunnen inzetten in je rol als salesmanager of accountmanager.

Programma

Met deze Master ontwikkel je je op het hoogste niveau. Je doorloopt 2 fases, het kern- en het topprogramma, en je studeert af. In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in je huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Programma

In de eerste fase doe je kennis en vaardigheden op van onderwerpen zoals organisatiestrategie en concurrentieanalyse. Wat je leert, kun je meteen in je werk toepassen.

In de tweede fase verdiep je je onder andere in accountmanagement en big data. Ook kies je een specialisatie op basis van je interesse. Hiermee geef je deels zelf richting aan je opleiding.

In de afstudeerfase verwerk je al het geleerde in een praktijkgericht onderzoek waarna je een praktische opdracht maakt. De praktijkopdracht is gericht op de beroepspraktijk.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deze Master volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting Masteropleidingen.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Branding en Marketingcommunicatie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Missie, strategie en salesdoelstellingen
    • Groeistrategieën
    • Salesprognoses, -planning en -control
    • Ontwerpen en inrichten verkoop­afdeling
    • Salessupportsystemen
    • Aansturing van een salesteam
    • Beloningssystemen (incentives)
    • Transactioneel en consultatief verkopen
    • Strategisch accountmanagement
    • Accountindeling en -bewerking
    • Accountanalyse
  • Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Praktijkopdracht 5 EC
    • Toepassing van de modules in een praktische afsluitende opdracht
  • Afstudeeropdracht 13 EC
    • Praktische afstudeeropdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses

Fase 1 Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Fase 2 Topprogramma

In fase 2 van deze opleiding volg je 2 afsluitende Masterclasses en kies je een specialisatie. In de tweede fase combineer je opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

Afstuderen

Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht gericht op de beroepspraktijk. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.

Getuigschrift

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met als aantekening op de cijferlijst Strategisch sales- en accountmanagement van onze businesspartner NCOI. Je mag de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. De programma’s van NCOI worden voortdurend geactualiseerd en staan onder toezicht van een onafhankelijke Academic Board. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 150,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 16.490,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 1.750,-
Studiekosten: Project- en scriptiebegeleiding en diplomering
€ 2.990,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 733,-
Studiekosten: Locatiekosten
€ 886,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 23.014,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Strategisch sales- en accountmanagement

Niveau:

Master

Duur:

24 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Prijs:

€ 21.395,00

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Strategisch sales- en accountmanagement

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.