Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van jouw organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van het engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren professionals uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van jouw organisatie te versterken. Deze Master wordt uitgevoerd in samenwerking met onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences en is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.
Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master van onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences daar naadloos op aan. Het programma wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.
Je kunt deze Master in Marketingmanagement volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Daarnaast heb je ten minste 2 jaar werkervaring. Zie voor meer informatie over de toelatingseisen Toelichting Masteropleidingen.
In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.
Je werkt stapsgewijs toe naar jouw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht aan laten sluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van jouw eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.
De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.
Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.
Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.
Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van NCOI University of Applied Sciences. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.