Executive Master Strategisch Marketeer

7 maanden - het juiste stappenplan voor een langetermijn bedrijfsgroei

Duur:

7 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil je een heldere visie krijgen op strategisch marketingmanagement? Dan is deze unieke Executive Master geschikt voor jou. Onder begeleiding van een deskundige trainer ga je aan de slag met onderwerpen als customer insights, business intelligence en big data en innovatie. Alle belangrijke facetten komen aan bod, van positionering naar doordachte marketingplanning. Hierdoor ontwikkel je stapsgewijs vaardigheden om tot een effectieve marketingstrategie te komen. Zo leer je aansturen op optimaal rendement van je marketingbudget en creëer je een onmisbare strategische adviespositie binnen je organisatie.

Wat ga je leren

  • Je onderscheidt je als dé expert op het vlak van strategische marketing
  • Je bent op de hoogte van wat er speelt binnen de markt en kunt actief inspelen op het gedrag van concurrenten
  • Je kunt marketingvraagstukken vertalen naar commercieel beleid
  • Je weet hoe je data effectief kunt inzetten in je marketingstrategie
  • Je neemt deel aan besluit- en strategievorming op directieniveau
  • Je beheerst stevige advies- en leiderschapsvaardigheden op alle niveaus in de organisatie
  • Je weet hoe je innovaties in de markt kunt gebruiken om je businessmodel, producten of diensten te verbeteren
  • Je kunt innovaties vormgeven, implementeren, aansturen en de resultaten evalueren

Programma

Tijdens deze training krijg je inzicht in kennis en vaardigheden waarmee je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan kunt opstellen. Je brengt kansen en bedreigingen in kaart om zo actief te kunnen inspelen op de ontwikkeling van zowel de doelgroep als de veranderende markt. Je leert de organisatiecultuur, interne processen en de financiële situatie onder de loep te nemen om te kunnen innoveren om efficiënter, duurzamer en kosteneffectiever te worden.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na Executive Master Strategisch Marketeer nog meer leren? Misschien zijn de volgende opties interessant voor jou:

  • Masterclass Strategische Online Marketing
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Je bent een senior marketing- en salesprofessional die de ambitie heeft om te kunnen functioneren en adviseren op directieniveau.

Deze Executive Master wordt verzorgd op D-niveau, wat overeenkomt met een Post Masterniveau. Het programma is geschikt voor senior en top level professionals die zich op strategisch niveau willen specialiseren of leiding willen gaan geven.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens deze Executive Master leer je hoe je een sterke merkidentiteit kunt bouwen om zo de merkbekendheid van je organisatie te vergroten. Ook analyseer je hoe je de gewenste doelgroep kunt binden om zo een effectief strategisch marketingplan op tafel te leggen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Masterclass Strategisch Marketingplan

(6 bijeenkomsten)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Masterclass Adviseren op Strategisch Niveau

(4 bijeenkomsten)

  • De strategische adviespositie van de communicatieprofessional
  • Inzicht en analyse van organisatievraagstukken vanuit communicatieperspectief
  • Interne stakeholders, macht, belangen, coalities, ‘Decision Making Unit’
  • Managen van verwachtingen en verantwoordelijkheid (accountability)
  • Formuleren van een overtuigend communicatieadvies met impact
  • Technieken voor effectieve advisering, interventie en omgaan met weerstand
  • Stappen in het adviestraject van analyse en strategie t/m advies en realisatie
  • Karakteriseren van typen opdrachtgevers
  • Hands-on persoonlijke adviesvaardigheden oefenen
  • Tips & tricks

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(6 bijeenkomsten)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Analytics en slimme tools
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Social listening en analytics
  • Van data naar, visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass Innovatie van Producten, Diensten en Businessmodels

(6 bijeenkomsten)

  • Procesmodellen van innovatie
  • Context en concepten van innovatie
  • De mogelijkheden van onder andere Artificial Intelligence (AI), deep learning en machine learning
  • De innovatieve organisatie
  • Businessmodelinnovatie
  • Productinnovatie
  • Diensteninnovatie
  • Relatie met procesinnovatie
  • Innovatiestrategie en leiderschap
  • Innovatie als businessproces
  • Modellen voor innovatieprocessen
  • Business model canvas
  • Duurzaam innoveren
  • Design thinking
  • Customer journey mapping
  • Lean startup en agile marketing
  • Innoveren en duurzaamheid
  • Risico, sturing en financiering
  • Competenties en onderzoek

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)

    • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
    • Voortgang integrale eindopdracht
    • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

    Live Businesscase

    (Optioneel, 5 bijeenkomsten)

    • Actuele - real life - businesscase
    • Actiegerichte aanpak in teams
    • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
    • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)

    • Voortgang integrale eindopdracht
    • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
    • Begeleiding door examencoach

    Examen en diploma

    Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Tijdens de opleiding word je persoonlijk begeleid naar de eindopdracht toe. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'SRM Executive Master Strategisch Marketeer'.

    Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 5.299,-
Studiemateriaal
€ 270,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Locatiekosten
€ 324,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 6.393,50
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Executive Master Strategisch Marketeer

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

7 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 6.393,50

Executive Master Strategisch Marketeer

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.