Master in Marketingmanagement (MMM)

2 jaar - NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van jouw organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het verhogen van het engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren topdocenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van jouw organisatie te versterken. Deze Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.

Direct resultaat

  • Je vertaalt strategische inzichten in praktische toepassingen
  • Je zet data science in om de klantbeleving te vergroten
  • Je analyseert trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en gebruikt dit om de positionering van jouw organisatie te versterken
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van onze businesspartner NCOI kunnen jouw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet het levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Voor wie

Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. Het programma wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals. Je kunt deze Master volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting Masteropleidingen.

Programma

In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.

Afstuderen

Je werkt stapsgewijs toe naar jouw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht aan laten sluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van jouw eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Fase 1 Kernprogramma

Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC

Masterclass Online Marketing 6 EC

Masterclass Communicatiestrategie 6 EC

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC

Fase 2 Topprogramma

Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC

Masterclass Productdevelopment 6 EC

Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM) 6 EC

  • Masterclass Financieel Management
  • Masterclass Strategisch Management
  • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
  • Masterclass Business Development
  • Masterclass E-commerce
  • Masterclass Persoonlijk Leiderschap

Praktijkopdracht 5 EC

Afstudeeropdracht 13 EC

Fase 1 - Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Communicatiestrategie

(8 bijeenkomsten)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 - Topprogramma

In fase 2 van deze opleiding volgt u 2 afsluitende Masterclasses en kiest u een specialisatie. In de tweede fase combineert u opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

Masterclass Business Intelligence & Big Data

(8 bijeenkomsten)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in uw organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Eigen data en open source data
  • Van data naar inzicht
  • Analytics en slimme tools
  • Predictive analytics in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Masterclass Productdevelopment

(8 bijeenkomsten)

  • Kerninzicht in innovatiestrategie
  • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
  • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
  • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
  • Productdevelopment en executievermogen
  • Implementatie van innovatiestrategie
  • Managen van innovatie
  • Disruptive businessmodels
  • Digital disruption
  • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën

Specialisaties Master in Marketingmanagement (MMM)

  • Masterclass Financieel Management
  • Masterclass Strategisch Management
  • Masterclass Strategisch Sales- en Accountmanagement
  • Masterclass Business Development
  • Masterclass E-commerce
  • Masterclass Persoonlijk Leiderschap

Examen en diploma

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ van onze businesspartner NCOI University of Business Studies. Je mag je dan Master in Marketingmanagement noemen en de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Planning

september, november 2019, februari en april 2020

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Studiekosten: Inschrijfgeld
€ 150,-
Studiekosten: Lesgeld
€ 14.990,-
Overige kosten: Studiemateriaal
€ 1.750,-
Studiekosten: Project- en scriptiebegeleiding en diplomering
€ 2.990,-
Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
€ 733,-
Studiekosten: Locatiekosten
€ 886,-
Overige kosten: Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 21.514,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Master in Marketingmanagement (MMM)

Niveau:

Masteropleidingen

Duur:

24 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.