SRM Executive Master Brandmanagement C

8 maanden - Bereik de absolute top in marketingcommunicatie

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM Executive Master Brandmanagement C, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met dit programma til je je kennis naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg je een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt.

Wat ga je leren

  • Je hebt inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie en kunt dit direct toepassen in de praktijk
  • Je vertaalt marketing-, branding- en communicatieconcepten en -modellen naar je eigen praktijk
  • Je hebt inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie
  • Je kunt beleidsbeslissingen nemen gericht op het creëren van merkwaarde
  • Je hebt inzicht in het proces van het bouwen, exploiteren en onderhouden van merken
  • Je kunt gestructureerd tot een oplossing van een merk- en/of marketingcommunicatievraagstuk komen

Voor wie

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt je kennis verder uitbreiden op strategisch niveau. Dat maakt juist dit programma van SRM zo geschikt voor jou.

Deze opleiding vormt een vervolg op de opleiding SRM Marketingcommunicatie B. Heb je deze opleiding niet gevolgd en wil je toch de opleiding SRM Executive Master Brandmanagement C (met Live Businesscase) volgen? Dan raden we je aan om eerst de Voorbereiding Brandmanagement C te volgen.

Programma

In dit programma benader je marketingcommunicatie vanuit het hoogste niveau. Je verdiept je in de belangrijkste trends, ontwikkelingen en invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere brandingstrategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering zoals merkessentie, merkbelofte, bewijsvoering en merkpersoonlijkheid. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve marketingstrategie formuleren die volledig aansluit op de organisatiestrategie.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na de opleiding SRM Executive Master Brandmanagement C (met Live Businesscase) nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je houdt je bezig met voor brandmanagement relevante onderwerpen. Zo verdiep je je onder meer in de positionering en vergelijk je je organisatie op deelaspecten met die van de concurrenten. Je weet wat er binnen en buiten de organisatie speelt en gebruikt deze kennis om je organisatie stevig in de markt te zetten. De kennis en vaardigheden die je tijdens de studie opdoet, pas je samen met je medestudenten toe tijdens de live businesscase. Het uitwisselen van gedachten en ervaringen met je medestudenten geeft je nieuwe inzichten die je kunt meenemen in je verdere loopbaan.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk

Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Organisational Branding

(2 dagen)

  • De organisatie als merk
  • Cultuuraspecten en identiteit
  • Identiteit en imago
  • Interne en externe alignment
  • Het merk als verbinder
  • Merkregie
  • Interne communicatie
  • Employer branding
  • Organisational branding bij fusie en overname
  • Veranderingsmanagement en communicatie
  • Organisational branding en businessplanning

Online Branding

(2 dagen)

  • Customer journey en custumer experience
  • Bouwstenen van succesvolle branding
  • Online branding strategie
  • Thought leadership en content
  • Meten impact van online branding op relevante KPI's
  • Onderscheidend vermogen
  • Effectieve associaties in het online tijdperk
  • Branding als dialoog
  • Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
  • Randvoorwaarden online branding

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)

  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
  • Voorbeeldcases uit de praktijk
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • Privacy en dataverzameling en -gebruik
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen: webdata en social data
  • Van data naar inzichten
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren
  • Van informatie naar inzicht naar actie
  • Verschillende datavisualisatievormen
  • Effectief presenteren van gegevens
  • Het creëren van betere stuurinformatie
  • De werking van onze visuele waarneming
  • Tips voor krachtige management dashboards

Live businesscase

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

  • Actuele - real life businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werkomgeving. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Brandmanagement C'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Deze SRM Executive Master Brandmanagement C duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. Dit dagprogramma heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. Daarnaast moet je rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering
SRM Executive Master Brandmanagement C
€ 6.390,-
SRM Executive Master Brandmanagement C (zonder Live Businesscase)
€ 5.290,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

SRM Executive Master Brandmanagement C

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

8 maanden

Variant:

Dag en E-learning

SRM Executive Master Brandmanagement C

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.