Als online-, marketing- en communicatieprofessional kun jij je leven lang blijven leven. Het vak verandert immers constant. Met trainingen en opleidingen zorg jij ervoor dat je kennis up-to-date blijft en jij je werk nog beter kunt uitvoeren.
Onze deelnemers geven zelfs aan dat hun kennis en kunde - na het volgen van een opleiding bij SRM in hun vakgebied - met maar liefst 40 procent is toegenomen. Verder ervaren ze een toename van 30 procent aan betere resultaten in de praktijk. Zo profiteert jouw bedrijf ook van de opleiding of training die jij volgt. Maar met welke argumenten en hoe overtuig je jouw manager dat een training of opleiding een waardevolle investering is?
Om jouw organisatie of merk vooruit te helpen en om de juiste beslissingen te maken, heb je kennis van de laatste trends en ontwikkelingen nodig. Zo kun je jouw taken optimaal uitvoeren en ervoor zorgen dat je jouw strategie of aanpak verbetert.
Als jij binnen het bedrijf jouw kennis kunt bijspijkeren en kunt doorgroeien, ben je minder geneigd om een nieuwe uitdaging te zoeken. Die uitdaging vind je namelijk intern. Met de juiste trainingen en opleidingen kun jij jouw ambities realiseren. Maak kenbaar waar je over een aantal jaar wilt staan en wat je daarvoor nodig hebt.
Ben je specialist en wil je marketing- en/of communicatievraagstukken graag vanuit een vogelvluchtperspectief kunnen bekijken? Dan biedt een brede vakopleiding een goede uitkomst. Zo kun je aan verschillende behoeften op de afdeling beantwoorden, ook als deze buiten jouw functie liggen. Ook leer je begrijpen op basis van welke theorieën collega’s hun strategie hebben bepaald, en of de koers die zij varen daarbij aansluit. Ben jij een professional met brede kennis en wil jij je specialiseren? Dan bieden trainingen een uitkomst. Je leert zo meer over een vakspecifiek onderdeel, waardoor jij je strategische basis verrijkt met specialistische kennis. Kortom: met de kennis die je opdoet tijdens je opleiding of training kun jij jouw collega’s en marketingvraagstukken nog beter begrijpen.
Heeft jouw organisatie een specifiek doel? Dan is de kans groot dat daar bepaalde kennis en skills voor nodig zijn. Met een opleiding of training die in lijn ligt met de doelstelling kun jij jezelf effectief inzetten om deze te behalen.
Veel bedrijven moeten bezuinigen en het opleidingsbudget lijkt dan vaak een voor de hand liggende post. Bovendien worden de budgetten voor personeelskosten in veel bedrijven verlaagd, wat betekent dat hetzelfde werk gedaan moet worden door minder mensen. Niet echt het moment dus om een opleiding te volgen. Of juist wel? Mogelijk moet jij in de huidige situatie taken van een collega overnemen, maar mis je de kennis om deze optimaal uit te voeren. Investeren in een opleiding is voor jou dan een kans om je rol goed in te vullen. De kennis die je opdoet is niet alleen waardevol voor jou, maar ook voor jouw werkgever. Het kan ook zijn dat je momenteel juist minder werk in je planning hebt, omdat bijvoorbeeld verschillende diensten of campagnes stilstaan. Ook dan is het een goed moment om te investeren in een opleiding, zodat je je beschikbare tijd optimaal benut.
Weet wat je wilt. Reflecteer van tevoren op je ambities en zorg ervoor dat je alle informatie over de opleiding en training bij de hand hebt. Overtuig jouw manager ervan dat je, door het volgen van een opleiding of training, nóg beter kunt bijdragen aan de doelen van je organisatie. Benadruk ook het belang van jouw persoonlijke motivatie, juist in tijden van een hoge werkdruk.
Functioneringsgesprekken en bila’s zijn dé momenten om het te hebben over de training die je op het oog hebt. Kaart je ontwikkelwensen van tevoren aan als agendapunt. Zo voorkom je dat de tijd om is, voordat de training ter sprake is gekomen.
Wil jij ontdekken welke opleiding bij jou past? Kijk voor meer informatie op srm.nl of bel naar 020 - 5 126 501.