SRM Search Marketing Specialist

6 maanden - Zorg voor optimale zichtbaarheid in zoekmachines

Duur:

6 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Hoe ontdek je op welke termen je doelgroep zoekt? En hoe kun je de content van je website hierop aanpassen? Deze vragen worden beantwoord tijdens de unieke opleiding SRM Search Marketing Specialist. Je gaat aan de slag met de vindbaarheid van je website door je te verdiepen in zoekmachineoptimalisatie en -marketing. Door de unieke samenstelling van deze vakopleiding leer je naast geavanceerde tools, ook de laatste trends en ontwikkelingen waardoor je je zoveel mogelijk kunt onderscheiden in de arbeidsmarkt. Dankzij onze praktijkgerichte aanpak zul je concrete resultaten zien en ben je direct van toegevoegde waarde voor jouw organisatie.

Wat ga je leren

  • Je kunt unieke content genereren om zo een potentiële doelgroep aan te spreken en het bereik van je website te vergroten
  • Je weet hoe je de kwaliteitsscore van je advertenties kunt optimaliseren door de juiste strategische opzet toe te passen op je campagnes
  • Je kunt een effectieve SEO-strategie bedenken en implementeren om zo je content te blijven optimaliseren
  • Je weet rapportages uit te draaien van je bezoekersstromen om de vindbaarheid van je website te analyseren

Voor wie

Deze training is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren op het gebied van SEO en SEA. Je bent contentmanager, (online) marketeer of online communicatiespecialist en je wilt je graag verder ontwikkelen tot SEO/SEA-expert.

Deze opleiding wordt verzorgd op B en C-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken en hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.

Programma

Tijdens deze opleiding raak je bekend met het belang van de toenemende kracht van search engine marketing. Je leert hoe je meer conversie stimuleert door dieper in te gaan op onderwerpen als zoekmachinemarketing, strategische campagnes en bezoekersstromen. De opleiding bestaat uit 7 modules. De combinatie van deze modules zorgt ervoor dat je zowel de basis als de geavanceerde mogelijkheden kent van SEO en SEA. Dit alles onder leiding van ervaren en deskundige docenten, die zelf actief zijn in de marketingpraktijk. Tot slot heb je 2 begeleidingsbijeenkomsten die je voldoende voorbereiden op de integrale eindopdracht.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Vervolg

Wil je na de SRM Search Marketing Specialist nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Marketeer C

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens SRM Search Marketing Specialist ga je aan de slag met een betere vindbaarheid van je website om je te kunnen onderscheiden in de arbeidsmarkt. Zo leer je een passende SEO-strategie te bedenken om niet alleen betaalde maar ook organische vindbaarheid te genereren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Inrichten Analytics
  • • Doelstellingen en KPI’s
  • • Juist inrichten van Google Analytics
  • • Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
  • • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • • De juiste rapportages vinden in Google Analytics 4
  • • Interpreteren en analyseren van data
  • • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(1 dagen)

  • Google Ads
  • • Basisprincipes van Google Ads
  • • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • • Hulpprogramma's van Google nuttig inzetten
  • • Budgetten bewaken en bijsturen
  • Aan de slag met Google Ads
  • • Campagnes opzetten
  • • De juiste zoekwoorden selecteren
  • • Maken van effectieve advertenties
  • • Targetten van de juiste doelgroep
  • • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dagen)

  • Zoekmachinemarketing
  • • Wat is zoekmachinemarketing?
  • • Betaalde en/of organische vindbaarheid
  • • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • • Ontwikkelingen van de SERP
  • SEO eigen site
  • • Zoekwoorden kiezen
  • • Zoekwoordenstrategieën
  • • Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
  • • SEO page scan tools
  • • Interne links en navigatiestructuur
  • • Indexatie verbeteren
  • • Checklist indexatiecomponenten
  • • Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
  • • Linkbuilding
  • • SEO versus UX
  • Techniek
  • • Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
  • • Websitesnelheid
  • • Contentmanagementsystemen
  • • Spam
  • Resultaten meten
  • • Google Analytics
  • • Google Search Console
  • • SEO Monitoring

SEO en Copywriting

(3 dagen)

  • De basis van SEO
  • Ontwikkel goede basiskennis van SEO
  • Zoekmachinemarketing en -optimalisatie
  • SEO-technieken
  • Hoe werkt het Google algoritme?
  • Schrijven voor relevante intenties
  • Schrijven voor de doelgroep
  • Doelgroepanalyse en doelgroepgericht schrijven
  • Zoekwoordenanalyse
  • Converterende teksten
  • Resultaten meten
  • Gebruik van afbeeldingen
  • Stel je eigen SEO-plan op
  • Concrete strategie opstellen
  • Stappen van een SEO-project
  • Uitrollen van het SEO-plan
  • Continu meten en optimaliseren

Google Analytics Advanced

(1 dagen)

  • Tracking op orde
  • • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • • Structuur Analytics account
  • • Dimensies versus metrics
  • • Standaardidentiteit voor rapportage
  • • Van data naar inzichten
  • Verdiepen Analytics
  • • Meerdere domeinen bijhouden
  • • Aandacht voor privacy in Google Analytics
  • • Verwijzingsuitsluitingen
  • • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • • SEO-rapportages
  • Optimalisatie rapportage en analyse
  • • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • • Aangepaste event tracking
  • • E-commerce
  • • Rapportages op maat maken met de Analysehub
  • • Multichannel rapportages
  • • Attributie
  • • Inzichten halen uit Realtime Analytics

Google Ads Advanced

(1 dagen)

  • Strategie en resultaat
  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Aanpak campagnes
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Advertentie-extensies optimaal inzetten
  • Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering
  • Een goede routine voor continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(1 dagen)

  • Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
  • • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • • De techniek achter SEO
  • • Contentoptimalisatie
  • • Geavanceerde linkbuilding
  • • Optimaliseren van vindbaarheid
  • • Crawl budget
  • • Sitesnelheid
  • • Featured snippets en structured data
  • SEO-strategie
  • • Opzetten van een SEO-strategie
  • • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • • SEO bij websitemigraties
  • • SEO borgen in de (marketing)organisatie
  • Effect en rendement
  • • Meten is weten
  • • ROI van SEO
  • • Continu verbeteren aan de hand van periodieke werkzaamheden
  • Best practices
  • • Slim ingezette technieken voor SEO
  • • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
  • • SEO-analyse van marktleiders

    Integrale eindopdracht

    (2 bijeenkomsten van 3 uur)
    Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

    Examen en diploma

    Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Search Marketing Specialist'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Search Marketing Specialist duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering
Kosten tot 01 september 2021

Bij dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.475,-
Studiemateriaal
€ 150,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Locatiekosten
€ 324,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.449,50
Kosten vanaf 01 september 2021

Bij dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.475,-
Studiemateriaal
€ 150,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Locatiekosten
€ 324,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.449,50
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Search Marketing Specialist

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

6 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 4.449,50

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.