Growth Marketing

Growth marketing richt zich op het creëren van duurzame groei door middel van datagedreven beslissingen en het gebruik van verschillende marketingkanalen....

Lees meer.

Growth marketing richt zich op het creëren van duurzame groei door middel van datagedreven beslissingen en het gebruik van verschillende marketingkanalen. Lees meer over wat een growth marketeer doet en hoe een opleiding growth marketing jou verder kan helpen. 

Wat doet een growth marketeer? 

Als growth marketeer ben je verantwoordelijk...

Lees meer.

Growth marketing richt zich op het creëren van duurzame groei door middel van datagedreven beslissingen en het gebruik van verschillende marketingkanalen. Lees meer over wat een growth marketeer doet en hoe een opleiding growth marketing jou verder kan helpen. 

Wat doet een growth marketeer? 

Als growth marketeer ben je verantwoordelijk...

Lees meer.
  • Direct beter resultaat in de praktijk
  • Les van de beste uit het vak
  • Gemiddelde beoordeling van >8,5

Growth Marketing: 9 trainingen of opleidingen

Alle filters
Niveau
Vakgebied
Startmoment
Opleidingsvorm/ leslocatie
Duur
Filters

Executive Programma C, D (Post-)Master (6)

  • Opleidingslocaties door heel Nederland zoals AmsterdamUtrecht en Zwolle
  • Wil je persoonlijk advies? Bel dan onze opleidingsadviseurs: 020 5 126 500

Praktijkopleiding A, B (HBO niveau) (1)

Training (2)

Growth marketing richt zich op het creëren van duurzame groei door middel van datagedreven beslissingen en het gebruik van verschillende marketingkanalen. Lees meer over wat een growth marketeer doet en hoe een opleiding growth marketing jou verder kan helpen. 

Wat doet een growth marketeer? 

Als growth marketeer ben je verantwoordelijk voor het stimuleren van de groei van jouw bedrijf door strategische marketingtechnieken en -analyses toe te passen. Jouw rol omvat meestal de volgende taken: 

  1. Data-analyse: Het verzamelen en analyseren van gegevens om inzicht te krijgen in klantgedrag, markttrends en de effectiviteit van marketingcampagnes. 
  2. A/B-testen: Het opzetten en uitvoeren van A/B-testen en andere experimenten om verschillende marketingstrategieën te evalueren en te optimaliseren. 
  3. Kanaalstrategie: Het bepalen en gebruiken van de juiste marketingkanalen om effectief jouw doelgroep te bereiken. 
  4. Contentcreatie: Het ontwikkelen van waardevolle content die nieuwe klanten trekt en bestaande klanten bindt. Deze content is vaak gericht op conversie. 
  5. Customer journey: Het verbeteren van de klantreis om conversie te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren. 

Growth marketeers zijn vaak datagedreven, creatief en strategisch ingesteld, met als doel duurzame groei voor het bedrijf te realiseren. Wil jij je graag (verder) ontwikkelen als growth marketeer? Bij SRM vind je de training of opleiding die bij jou past. 

Growth marketing opleidingen die je verder helpen 

Als je graag wilt leren hoe je met growth marketing jouw bedrijf kunt laten groeien, is de SRM Track Growth Marketing een goede keuze. Je leert hoe het growth hacking proces eruitziet en met welke gegevens je de ervaringen van bezoekers van je platformen kunt optimaliseren. Door je te verdiepen in website analytics, A/B-testen, data driven marketing en traction channels kom je er snel achter wat wel en niet werkt en hoe je groei kunt realiseren. 

Een belangrijk onderdeel van growth hacking is het testen van nieuwe innovaties. Tijdens de vakopleiding Marktinnovatie en CRM (SRM MKT C) verdiep je je in innovatiemanagement. Door te innoveren blijven je producten en diensten up-to-date en kun je de klantervaring optimaliseren. Wil je graag leren over de nieuwste technologische innovaties en hoe je trends in AI en BI kunt inzetten in jouw organisatie? Kies dan de voor de vakopleiding Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C)

Verbeter de customer journey en verhoog je omzet 

Om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten tevreden te houden, is het belangrijk om de customer journey regelmatig onder de loep te nemen. Welke onderdelen lopen soepel en wat kan beter? De 1-daagse SRM Track Customer Journey geeft je de handvatten om de klantreis te analyseren en met welke instrumenten je deze kunt verbeteren. Je gaat aan de slag met doelgroepanalyse, touchpoints, funneloptimalisatie en datagestuurd optimaliseren. 

Wil je graag leren hoe je AI kunt inzetten om de customer journey te verbeteren? Met de opleiding Customer Experience (SRM MKT C) onderzoek je de juiste balans tussen winstgevendheid en klantgerichtheid. Je volgt 2 Masterclasses, Data en AI voor Communicatie en CRM en Loyalty. Na afloop ken je alle trends in data en AI, kun je deze toepassen in jouw organisatie en heb je een sterke CRM-strategie opgezet. 

Waarom een growth marketing training bij SRM? 

SRM is met 70 jaar ervaring in het vakgebied uitgegroeid tot dé standaard voor ambitieuze marketing- en communicatieprofessionals. Kies je voor SRM, dan kun je er zeker van zijn dat jouw training aansluit bij de nieuwste innovaties in het marketing- en communicatievakgebied. Ervaar de voordelen van studeren bij SRM: 

Wij staan voor je klaar 

Heb je nog vragen over onze growth marketing opleidingen of trainingen? Onze opleidingsadviseurs geven je graag persoonlijk advies over welke growth marketing training het beste past bij jouw functie en ambities. Bel ons op 020 – 5 126 501 of stel je vraag online