Deze 2-daagse, praktijkgerichte Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional is erop gericht dat jij als communicatieprofessional binnen jouw organisatie kunt optreden als dé expert op het vlak van social media. Want er is grote behoefte aan expertise over digitale communicatie. Veel vragen van directie en collega-afdelingen zoals marketing en HRM wat de organisatie moet met die grillige ongrijpbare social media. Iedereen ‘doet wel wat op social’, maar van jou wordt professionele kennis en inzicht verwacht: hoe social media strategisch te benutten en praktisch toe te passen in corporate communicatie, reputatievorming of in de relatie met stakeholders? Zo is een groeiend aantal bedrijven bezig om online community’s in te zetten om samen met klanten producten te verbeteren. Steeds meer overheden experimenteren met digitale platforms om burgers te laten participeren in hun plannen. En zoeken non-profitorganisaties naar mogelijkheden om via social media hun leden, donateurs, huurders, patiënten of studenten strakker bij hun activiteiten te betrekken. Na deze Masterclass kun jij ervoor zorgen dat jouw organisatie bij-de-tijd en succesvol actief is op social media en straks niet de boot mist.
Je bent communicatieprofessional, medior of senior communicatieadviseur, communicatiemanager of leidinggevende aan het communicatieteam. Dat kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in de non-profit of bij een communicatieadviesbureau. Je bent verantwoordelijk voor strategische vakgebieden als corporate communicatie, interne communicatie, marketingcommunicatie, public affairs, stakeholdermanagement, reputatiemanagement en/of issue- en crisiscommunicatie. Het is de ambitie van de organisatie en van jou als communicatieprofessional om zoveel expertise over social media te verkrijgen, dat de organisatie en communicatie daarop beleid, strategie en plannen kunnen ontwikkelen en uitvoeren.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen. Deze niveau C-training wordt verzorgd op Masterniveau.
In 2 volle lesdagen ga je interactief en praktisch aan de slag met het fenomeen social media. Ook jij bent ongetwijfeld zakelijk en privé al actief op social media. Maar met deze Masterclass til je jezelf naar een hoger niveau als expert. Niet dat je de alleswetende superspecialist of nerd wordt. Maar je ontwikkelt je wel tot de communicatieprofessional die binnen jouw organisatie de meeste kennis van digitale communicatie en social media heeft. Je krijgt actueel zicht op alle positieve en negatieve facetten van social media. Je leert hoe je in jouw organisatie social media strategisch kunt inzetten in de communicatie en marketing. Zoals het snel uitwisselen van nieuws en welke netwerken daar het meest geschikt voor zijn. En hoe je met stakeholders in dialoog kunt gaan en platforms voor participatie creëert. Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit bedrijfsleven, overheid en non-profitorganisaties krijg je een realistische visie op de voor- en nadelen van social media. Zodat je keuzen kunt maken, bijvoorbeeld bij negatieve content: wel of niet reageren, of juist proactief de regie nemen?
De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt. Vast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:
Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.
Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.
Om je te ontwikkelen tot communicatieprofessional op het gebied van social media worden er praktijkvoorbeelden gebruikt zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Je leert diverse social-mediastrategieën om zo jouw content of platform onder de aandacht te brengen.
In de 2-daagse Masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Media voor de Communicatieprofessional' van SRM.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.
De training Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional duurt 2 dagen.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 september 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.