SRM Social Media Specialist

5 maanden - Vergroot je bereik met een effectieve social-mediastrategie

Duur:

5 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Nederlanders spenderen gemiddeld 98 minuten per dag op social media. Hoe val je op als organisatie? En hoe bereik je de consument met jouw platform? Tijdens de opleiding SRM Social Media Specialist ga je aan de slag met het ontwikkelen van unieke content door jouw potentiële doelgroep te bestuderen. Je krijgt handvatten aangereikt om een succesvolle social-mediastrategie te bedenken en uit te voeren. Zo weet je op welk geschikt moment en platform je content kunt plaatsen om het meeste bereik te genereren. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je merkt dan ook meteen resultaat. SRM is niet voor niets de opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Wat ga je leren

  • Je voelt je doelgroep feilloos aan door te onderzoeken welke content hen aanspreekt
  • Je weet exact welke social-mediadoelen je moet implementeren om meer leads te genereren
  • Je weet welke typen campagnes en kanalen je op het juiste moment kunt inzetten om je dienst of product in de belangstelling te brengen
  • Je kunt aantrekkelijke en effectieve content maken en weet hoe je de effecten daarvan meet en bijstelt

Voor wie

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die zich wil specialiseren in social media en een succesvolle strategie wil realiseren. Je bent marketeer, webredacteur, communicatieadviseur, communicatiespecialist of communitymanager.

Het programma wordt verzorgd op B en C-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken en hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.

Programma

Je verdiept je in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media. Je leert hoe jouw organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten door je te verdiepen in alle relevante social-medianetwerken. Je gaat aan de slag met het formuleren van een concreet doel dat aansluit bij de kernwaarden en de doelgroep van je organisatie. Je leert content te creëren die precies is afgestemd op jouw doel en doelgroep. Tot slot heb je 2 begeleidingsbijeenkomsten die je voldoende voorbereiden op de integrale eindopdracht. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtig en effectief social-mediaplan implementeren.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na de opleiding SRM Social Media Specialist nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Online Marketeer B
  • SRM Senior Communicatieadviseur C

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens deze opleiding leer je alle do’s en dont’s in social media. Je verdiept je in de kernwaarden van je organisatie en hoe je op basis daarvan een succesvolle social-mediastrategie kunt bedenken. Zo neem je onder andere de conversie, het bereik en het aantal bezoeken van je website onder de loep.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Welke content werkt wel en welke niet?
  • Risico's
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Social media monitoring tools
  • Communitymanagement
  • Organisatorische consequenties
  • Social business
  • Leidraad intern beleid

Social Media Campagnes

(3 dagen)

  • Social-campagneconcepten
  • Branding
  • Campagnedoelstellingen
  • Contentplanning
  • Budgetplanning
  • Tone of voice
  • Leer de targetmogelijkheden
  • Het managen van een actieve campagne
  • Het meten van een social campagne
  • Social influencers inzetten
  • Effectief personaliseren van communicatie
  • Social advertising campagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat
  • Webcare

Social Media Advertising

(1 dagen)

  • Social media advertising
  • Social media (advertising) strategie
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Doelgroepen en doelstellingen social advertising
  • Online tekst, graphics en video
  • Toepassing in de praktijk
  • Advertentiecopy en A/B-testen
  • Landelijk en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Optimalisatie van campagnes
  • Campagnetypes

Schrijven voor Social Media

(2 dagen)

  • Do’s en don’ts voor goede social posts op: LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram
  • Impact van de tone of voice
  • Tone of voice voor jouw doelgroep
  • Formeel of informeel/u of je
  • Humor op social media, kan dat?
  • Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren
  • Schrijfstijlen voor social media
  • 8 stijlmiddelen voor goede posts
  • Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
  • Het creëren van engagement
  • Content posten, reageren en engagen
  • Call-to-actions
  • Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
  • Belang van algoritme
  • Content recyclen
  • Plaatsing van content inplannen
  • Contentkalender
  • Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media
  • Resultaten meten en bijstellen

    Integrale eindopdracht

    (2 bijeenkomsten van 3 uur)
    Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

    Examen en diploma

    Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht. Na het succesvol behalen van deze opdracht, ontvang je het diploma 'SRM Social Media Specialist' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Social Media Specialist duurt 5 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.899,-
Studiemateriaal
€ 120,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 250,-
Locatiekosten
€ 295,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.789,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Social Media Specialist

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

5 maanden

Variant:

Dag en E-learning

Prijs:

€ 4.244,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.