SRM als strategisch partner

Hoe moet ik mijn marketing- of communicatieafdeling organiseren? Welke werkwijze is de beste, moet ik bijvoorbeeld denken aan agile teams. Hoe kan ik mijn processen zo inrichten dat we data optimaal benutten? En hoe kunnen wij onze integrale bedrijfsfunctie waarmaken? Als eindverantwoordelijke op het gebied van marketing of communicatie, loop je vaak tegen complexe vraagstukken aan. Dan heb je veel aan een ervaren partner met een scherpe strategische visie, iemand die op jouw niveau met je meedenkt. Zo’n strategisch partner zijn wij graag voor jou.

Ideale afsluiting op een unieke locatie

Vanuit onze strategische expertise helpen wij jou marketing en/of communicatie een centrale plaats te geven binnen jouw organisatie. De plaats die het verdient. Daarbij is onze de kerngedachte: heb je de marketing en of communicatie functie strategisch ingericht binnen je organisatie dan blijft je organisatie makkelijker relevant dan wanneer dit niet het geval is.

Als jouw strategisch partner denken we met je mee over alle belangrijke marketing en/ of communicatieonderwerpen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Talentmanagement: Het binden en boeien van mensen die echt het verschil maken. Dat is cruciaal voor de ontwikkeling van je team, afdeling en organisatie. Maar hoe je haal je nu de goede mensen in huis? En hoe zorg je er vervolgens voor dat ze blijven?
  • Accountability: Als leidinggevende van een marketing- en/ of communicatieafdeling ben je regelmatig op zoek naar wat je concreet kunt bijdragen aan je organisatie. Hoe kun je deze meerwaarde hard maken richting je collega’s, directie en aandeelhouders?
  • Stakeholders: Of je het wilt of niet, je hebt voortdurend te maken met verschillende stakeholders die niet altijd dezelfde belangen delen. Hoe zorg voor goede afstemming tussen interne en externe communicatie, en wie zijn hier allemaal bij betrokken?
  • Market fit: Zie jij alleen de p van promotie? Of ben jij van mening dat marketing ook een aandrijvende kracht moet zijn bij zaken als productinnovatie, prijsstrategie en de value chain? Hoe is de huidige market fit?
  • Strategie en operatie in lijn: Voor elke strategie geldt: hij wordt pas effectief als je er handen en voeten aan kunt geven. Hoe vertaal je jouw strategie naar de operatie? En zorg je ervoor dat iedereen in zijn dagelijkse werk bezig is met het leveren van de juiste bijdrage?. 

Ontdek hoe wij je ondersteunen

Kies je voor SRM als strategisch partner, dan kies je voor een partij die als geen ander weet welke aanpak belangrijk is op het gebied van marketing en communicatie. Wij kunnen jou op de volgende manieren ondersteunen:

SRM Scan

Samen lichten we de marketing- en/of communicatiefunctie zoals die er binnen jouw organisatie uitziet helemaal door. Denk hierbij aan een combinatie van verschillende werksessies, indien gewenst met je team, analyses en coaching. Hieruit rolt een advies. Afhankelijk van de concrete vragen die bij jou spelen, kijken wij naar de juiste aanpak. Eindproduct is een hands-on roadmap waarmee je verder kunt.

SRM als instroompartner 

Het is een feit: de vraag naar goede professionals binnen de (online) marketing en communicatie is op dit moment groter dan het aanbod. Ben jij op zoek naar een nieuwe kracht? Wij hebben een database en een aantal relevante samenwerkingsverbanden, waardoor wij snel goed personeel voor je kunnen vinden.

Vraag meteen een vrijblijvend consult aan

SRM Executive programma’s 

Wil je de uitdagingen binnen je team of afdeling liever zelfstandig aangaan? Verrijk je met relevante kennis en vaardigheden. Speciaal voor de (aankomend) communicatie- en of marketingmanager, bieden wij twee praktijkgerichte topopleidingen: 

Executive Master Communicatiemanager (D-opleiding)

Verdiep je in de voortdurend veranderende rol van communicatie binnen organisaties en de maatschappij. Verstevig jouw leiderschapscapaciteiten op alle niveaus. Van bestuur en management tot de eigen afdeling. 

Executive Marketing Program (D-opleiding)

Ontwikkel de praktische vaardigheden en theoretische kennis die nodig zijn om als succesvol leider strategisch richting te geven aan de marketingfunctie in de complexe competitieve omgeving van vandaag en morgen. 

Beide programma’s bieden je een waardevol netwerk van mensen die je inspireren en verder helpen, omdat zij voor dezelfde uitdagingen staan als jij.

SRM als instroompartner 

Het is een feit: de vraag naar goede professionals binnen de (online) marketing en communicatie is op dit moment groter dan het aanbod. Ben jij op zoek naar een nieuwe kracht? Wij hebben een database en een aantal relevante samenwerkingsverbanden, waardoor wij snel goed personeel voor je kunnen vinden. 

Vraag meteen een vrijblijvend consult aan.