Een media-analyse geeft een dieper en breder inzicht in trends, issues en discussies in de media dan de producten uit de eerste twee modules doen. Bij een media-analyse kijkt de analist over een wat langere periode terug (dagen, weken, maanden of soms jaren) in on- en offline media om op een wat hoger abstractieniveau zicht te krijgen op de beeldvorming en het krachtenveld rondom de organisatie. De media-analyse wordt vaak gebruikt als input voor visiedocumenten, de communicatiestrategie of de woordvoering op langere termijn.
De media-analist werkt met een systematisch en objectief analyse-instrument. Met behulp van dit instrument kan de analist op verschillende abstractieniveaus weergeven welke issues, trends en signalen in de media zichtbaar zijn en wat stakeholders hierover in de media zeggen.
De module Media-analyse is vooral bedoeld voor communicatieadviseurs, voorlichters en onderzoekers werkzaam bij newsrooms en communicatieafdelingen.
De module Media-analyse rond je af met een moduleopdracht waarbij je aan de slag gaat met het maken van een opzet, het maken van een analyseschema en het invullen daarvan. Je krijgt hierbij begeleiding/feedbackmomenten vanuit je begeleider/beoordelaar.
Rond je de moduleopdracht af met een voldoende, dan ontvang je het certificaat SRM C Media-analyse.
Dag 1: Vrijdag 5 november 2021
Dag 2: Vrijdag 19 november 2021
Utrecht
Lesgeld | € 935,00 |
Studiemateriaal | € 25,00 |
Locatiekosten | € 60,00 |
Arrangementkosten | € 50,00 |
Reprorechten | € 15,00 |
Examenkosten | € 210,00 |
Persoonlijke begeleiding | € 1.200,00 |
Totaal | € 2.495,00 |
Wil je meer weten over deze leergang? Heb je bijvoorbeeld een specifieke vraag of wil je persoonlijk advies? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze opleidingsadviseurs via telefoonnummer 020 – 5 126 501 of info@srm.nl. Zij helpen je graag op weg.