Webinars terugkijken

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2023/01/kennis-break-aljan-teaser-280x280.webp
Merken bouwen in onzekere tijden

Door Aljan de Boer

Met een mogelijke recessie op komst en met zicht op alle uitdagingen die mensen vandaag de dag ervaren, mogen we spreken van onzekere en onvoorspelbare tijden. Wat betekent dat voor merken, marketing en communicatie? Aljan de Boer, Head of Inspiration bij TrendsActive, neemt je mee in de huidige crises en het effect op consumentengedrag en hoe kun je daar als merkenbouwer op anticiperen.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2023/01/kennis-break-aljan-teaser-280x280.webp
Merken bouwen in onzekere tijden

Door Aljan de Boer

Met een mogelijke recessie op komst en met zicht op alle uitdagingen die mensen vandaag de dag ervaren, mogen we spreken van onzekere en onvoorspelbare tijden. Wat betekent dat voor merken, marketing en communicatie? Aljan de Boer, Head of Inspiration bij TrendsActive, neemt je mee in de huidige crises en het effect op consumentengedrag en hoe kun je daar als merkenbouwer op anticiperen.

Hoe maak je de stap naar strategische communicatie?

Door: Karel Winkelaar

Van operationeel naar meer strategisch: je bent eraan toe. Dichter bij directie, managementteam of projectleider kun je echt invloed uitoefenen op het communicatiebeleid. Bijvoorbeeld rondom reputatie en vertrouwen, interne veranderingen en de relatie met stakeholders. Maar goed, hoe maak je deze stap? Dat is de vraag die Karel Winkelaar in zijn tientallen jaren als SRM-docent en coach van communicatieprofessionals nog wel het meest gesteld kreeg. Daarom schreef hij er een boek over: De Communicatieadviseur - naar een strategische positie in de organisatie. In deze Kennis Break praat hij erover. Je ontdekt hoe je obstakels overwint. En hoe je vervolgens voor jezelf de voorwaarden schept om die stap naar strategisch ook echt te zetten.

Hoe maak je de stap naar strategische communicatie?

Door: Karel Winkelaar

Van operationeel naar meer strategisch: je bent eraan toe. Dichter bij directie, managementteam of projectleider kun je echt invloed uitoefenen op het communicatiebeleid. Bijvoorbeeld rondom reputatie en vertrouwen, interne veranderingen en de relatie met stakeholders. Maar goed, hoe maak je deze stap? Dat is de vraag die Karel Winkelaar in zijn tientallen jaren als SRM-docent en coach van communicatieprofessionals nog wel het meest gesteld kreeg. Daarom schreef hij er een boek over: De Communicatieadviseur - naar een strategische positie in de organisatie. In deze Kennis Break praat hij erover. Je ontdekt hoe je obstakels overwint. En hoe je vervolgens voor jezelf de voorwaarden schept om die stap naar strategisch ook echt te zetten.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/11/lp-teaser-ferryhoes_280x280.webp
Generatie-Z binden en boeien via de Metaverse

Door: Ferry Hoes

Waar tref je anno nu je toekomstige werknemers? Niet alleen op studiebeurzen en vakdagen, maar juist ook in de Metaverse. Deze digitale werelden worden inmiddels gedomineerd door grote merken zoals Nike en LG, die hun online branding verstevigen en jonge talenten op een laagdrempelige manier rekruteren. Hoe kun jij daar met jouw organisatie gebruik van maken? En dan op zo’n manier dat je de concurrentie voor blijft. In onze nieuwe Kennis Break vertelt Ferry Hoes je hier alles over. Ontdek hoe je deze digitale wereld voor je kunt laten werken. Niet morgen, maar vandaag al.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/11/lp-teaser-ferryhoes_280x280.webp
Generatie-Z binden en boeien via de Metaverse

Door: Ferry Hoes

Waar tref je anno nu je toekomstige werknemers? Niet alleen op studiebeurzen en vakdagen, maar juist ook in de Metaverse. Deze digitale werelden worden inmiddels gedomineerd door grote merken zoals Nike en LG, die hun online branding verstevigen en jonge talenten op een laagdrempelige manier rekruteren. Hoe kun jij daar met jouw organisatie gebruik van maken? En dan op zo’n manier dat je de concurrentie voor blijft. In onze nieuwe Kennis Break vertelt Ferry Hoes je hier alles over. Ontdek hoe je deze digitale wereld voor je kunt laten werken. Niet morgen, maar vandaag al.

Interculturele communicatie op de werkvloer

Door: Sirous Kavehercy

De wereld is een dorp geworden. Dankzij de toenemende globalisering en digitalisering, bevinden we ons steeds vaker in complexe netwerken van verschillende (sub)culturen. Juist op de werkvloer. Denk aan mensen met een migratieachtergrond, maar bijvoorbeeld ook aan de LHBTQIA-gemeenschap. Interculturele communicatie is een kernaspect geworden van diversiteit en inclusie. Welke nieuwe competenties vraagt dat van de communicatieprofessional? En wat betekent dat voor de communicatiestrategieën van bedrijven? In dit webinar neemt Sirous Kavehercy je mee in de theorie en praktijk van multiculturele communicatie.

Interculturele communicatie op de werkvloer

Door: Sirous Kavehercy

De wereld is een dorp geworden. Dankzij de toenemende globalisering en digitalisering, bevinden we ons steeds vaker in complexe netwerken van verschillende (sub)culturen. Juist op de werkvloer. Denk aan mensen met een migratieachtergrond, maar bijvoorbeeld ook aan de LHBTQIA-gemeenschap. Interculturele communicatie is een kernaspect geworden van diversiteit en inclusie. Welke nieuwe competenties vraagt dat van de communicatieprofessional? En wat betekent dat voor de communicatiestrategieën van bedrijven? In dit webinar neemt Sirous Kavehercy je mee in de theorie en praktijk van multiculturele communicatie.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/09/david-den-besten-280x280.webp
Hoe meet je het succes van je onlinebrandingcampagnes?

Door: David den Besten

Je hebt een toffe onlinebrandingcampagne gedraaid. Veel views, hoog bereik. En toch, qua macroconversies gebeurt er niet zo veel. Herkenbaar? Dan meet je misschien op minder relevante KPI’s. Er zit een enorm verschil tussen een uitgeserveerde banner en daadwerkelijke groei in merkbekendheid, het primaire doel van merkbranding. Hoe kun je het effect van een onlinebrandingcampagne dan wel goed meten? In dit webinar neemt David den Besten je mee in drie concrete manieren om het succes van je campagne te analyseren.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/09/david-den-besten-280x280.webp
Hoe meet je het succes van je onlinebrandingcampagnes?

Door: David den Besten

Je hebt een toffe onlinebrandingcampagne gedraaid. Veel views, hoog bereik. En toch, qua macroconversies gebeurt er niet zo veel. Herkenbaar? Dan meet je misschien op minder relevante KPI’s. Er zit een enorm verschil tussen een uitgeserveerde banner en daadwerkelijke groei in merkbekendheid, het primaire doel van merkbranding. Hoe kun je het effect van een onlinebrandingcampagne dan wel goed meten? In dit webinar neemt David den Besten je mee in drie concrete manieren om het succes van je campagne te analyseren.

Purpose partnerships

Door: Laurien van Unen

Maatschappelijk impact maken met je bedrijf of merk? Dat lukt niet met mooie praatjes, maar wel met een weloverwogen marketingstrategie gericht op partnerships die optimaal aansluiten bij jouw purpose. Zodat je goed doet én in waarde groeit. Laurien van Unen, die projecten realiseerde met o.a. Unilever, Zwitsal, Siemens en Koninklijk Theater Carré, deelt ervaringen en tips met jou. Denk en praat je ook mee? 

Purpose partnerships

Door: Laurien van Unen

Maatschappelijk impact maken met je bedrijf of merk? Dat lukt niet met mooie praatjes, maar wel met een weloverwogen marketingstrategie gericht op partnerships die optimaal aansluiten bij jouw purpose. Zodat je goed doet én in waarde groeit. Laurien van Unen, die projecten realiseerde met o.a. Unilever, Zwitsal, Siemens en Koninklijk Theater Carré, deelt ervaringen en tips met jou. Denk en praat je ook mee? 

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/03/lp-teaser-ferryhoes_280x280-min.png?ext=.png&placeHolderWidth=280&placeHolderHeight=280
Welke marketingkansen pak jij in de Metaverse?
Door: Ferry Hoes

Je hebt er vast wel eens over gehoord: de Metaverse. Een nieuwe digitale wereld. Maar wat is het precies voor een wereld? Waarom storten consumenten en grote merken zich hier nu massaal op? En wat gaat de Metaverse betekenen voor jou en jouw organisatie? In dit gratis webinar verkent Ferry Hoes samen met jou de antwoorden op deze en andere vragen. Ontdek de kansen voor jou en jouw organisatie.
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/03/lp-teaser-ferryhoes_280x280-min.png?ext=.png&placeHolderWidth=280&placeHolderHeight=280
Welke marketingkansen pak jij in de Metaverse?
Door: Ferry Hoes

Je hebt er vast wel eens over gehoord: de Metaverse. Een nieuwe digitale wereld. Maar wat is het precies voor een wereld? Waarom storten consumenten en grote merken zich hier nu massaal op? En wat gaat de Metaverse betekenen voor jou en jouw organisatie? In dit gratis webinar verkent Ferry Hoes samen met jou de antwoorden op deze en andere vragen. Ontdek de kansen voor jou en jouw organisatie.
Hoe schrijf je het beste marketingplan?
Door: William van Vessem

Vanuit je strategische marketingkeuze je specifieke doelgroep bepalen? Een beetje marketeer weet hoe belangrijk dat is. Maar hoe pak je dat slim aan? Het bepalen van doelgroepen is geen kwestie van onderbuik, maar zou gebaseerd moeten zijn op een weloverwogen plan. Volgens topdocent en marketingstrateeg William van Vessem bestaat dat plan uit 9 essentiële stappen. Welke dat zijn, ontdek je in ons gratis webinar.
Hoe schrijf je het beste marketingplan?
Door: William van Vessem

Vanuit je strategische marketingkeuze je specifieke doelgroep bepalen? Een beetje marketeer weet hoe belangrijk dat is. Maar hoe pak je dat slim aan? Het bepalen van doelgroepen is geen kwestie van onderbuik, maar zou gebaseerd moeten zijn op een weloverwogen plan. Volgens topdocent en marketingstrateeg William van Vessem bestaat dat plan uit 9 essentiële stappen. Welke dat zijn, ontdek je in ons gratis webinar.
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/03/lp-teaser-kareldezwaan_280x280-min.png?ext=.png&placeHolderWidth=280&placeHolderHeight=280
Hoe adviseer je de organisatie top
Door: Karel Zwaan

Als leidinggevende in de marketing of communicatie, wil je natuurlijk ook trusted advisor zijn van de directie of Raad van Bestuur. Maar hoe pak je dat aan? Topprofessionals worstelen vaak met hun rol in de boardroom. Dat kan én moet anders, vindt topdocent Karel Zwaan. In het gratis webinar Boardroom Dynamics neemt hij je mee in de dynamiek van besturen en bestuurders. Een must voor elke vakprofessional die wil acteren op het hoogste niveau van de organisatie.
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/2022/03/lp-teaser-kareldezwaan_280x280-min.png?ext=.png&placeHolderWidth=280&placeHolderHeight=280
Hoe adviseer je de organisatie top
Door: Karel Zwaan

Als leidinggevende in de marketing of communicatie, wil je natuurlijk ook trusted advisor zijn van de directie of Raad van Bestuur. Maar hoe pak je dat aan? Topprofessionals worstelen vaak met hun rol in de boardroom. Dat kan én moet anders, vindt topdocent Karel Zwaan. In het gratis webinar Boardroom Dynamics neemt hij je mee in de dynamiek van besturen en bestuurders. Een must voor elke vakprofessional die wil acteren op het hoogste niveau van de organisatie.
Medialogica: Leren omgaan met berichten uit de (sociale) media
Door: dr. Sandra Jacobs en dr. Iris Korthagen

Soms voelen bestuurders en communicatieprofessionals bij organisaties zich overvallen door mediaberichten van journalisten of opiniemakers. Als communicatieprofessional kun je al veel voorzien als je kennis hebt van hoe journalistieke en sociale media werken. In de Kennis Break Medialogica vertellen dr. Sandra Jacobs en dr. Iris Korthagen je daarom alles over medialogica.
Medialogica: Leren omgaan met berichten uit de (sociale) media
Door: dr. Sandra Jacobs en dr. Iris Korthagen

Soms voelen bestuurders en communicatieprofessionals bij organisaties zich overvallen door mediaberichten van journalisten of opiniemakers. Als communicatieprofessional kun je al veel voorzien als je kennis hebt van hoe journalistieke en sociale media werken. In de Kennis Break Medialogica vertellen dr. Sandra Jacobs en dr. Iris Korthagen je daarom alles over medialogica.
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/srm-640x640_1.png?ext=.png&placeHolderWidth=640&placeHolderHeight=640
Fanstrategie
Door Wil Michels

Fans van je merk zijn je belangrijkste ambassadeurs. Wie slim is, zet hen daarom ook in voor de communicatie van je merk. Maar hoe pak je dat aan? En hoe zorg je ervoor dat je klanten echt van je merk gaan houden? Je ontdekt het in de Kennis Break ‘Fanstrategie’ door communicatie-expert en SRM-docent Wil Michels.
https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/teasers/srm-640x640_1.png?ext=.png&placeHolderWidth=640&placeHolderHeight=640
Fanstrategie
Door Wil Michels

Fans van je merk zijn je belangrijkste ambassadeurs. Wie slim is, zet hen daarom ook in voor de communicatie van je merk. Maar hoe pak je dat aan? En hoe zorg je ervoor dat je klanten echt van je merk gaan houden? Je ontdekt het in de Kennis Break ‘Fanstrategie’ door communicatie-expert en SRM-docent Wil Michels.
Maak het verschil met een goede omgevingsanalyse

Door V&R

Onze partner V&R neemt je tijdens dit webinar een uur lang mee in de wereld van analyse. Je leert onder meer waarom je moet analyseren, welke vormen er zijn, welke aandachtspunten er zijn en wanneer je een analyse kunt toepassen.

Maak het verschil met een goede omgevingsanalyse

Door V&R

Onze partner V&R neemt je tijdens dit webinar een uur lang mee in de wereld van analyse. Je leert onder meer waarom je moet analyseren, welke vormen er zijn, welke aandachtspunten er zijn en wanneer je een analyse kunt toepassen.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/srm-bol_berber01_1.jpg?ext=.jpg
Do’s en don’ts voor jouw contentstrategie op social media

Door Berber Hoekstra

In deze Kennis Break deelt SRM-docent Berber Hoekstra aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden praktische handvatten om jouw kanalen te verbeteren. Na afloop kun je direct aan de slag met je content op social media.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/srm-bol_berber01_1.jpg?ext=.jpg
Do’s en don’ts voor jouw contentstrategie op social media

Door Berber Hoekstra

In deze Kennis Break deelt SRM-docent Berber Hoekstra aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden praktische handvatten om jouw kanalen te verbeteren. Na afloop kun je direct aan de slag met je content op social media.

Google Analytics 4 – Klaar voor de revolutie

Door David den Besten

Op dit moment is Google bezig een van de grootste veranderingen van Google Analytics ooit uit te rollen. Met de komst van Google Analytics 4 krijg je als marketeer nieuwe analysemogelijkheden erbij. In deze Kennis Break leer jij alle ins en outs over Google Analytics 4.

Google Analytics 4 – Klaar voor de revolutie

Door David den Besten

Op dit moment is Google bezig een van de grootste veranderingen van Google Analytics ooit uit te rollen. Met de komst van Google Analytics 4 krijg je als marketeer nieuwe analysemogelijkheden erbij. In deze Kennis Break leer jij alle ins en outs over Google Analytics 4.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/karel-zwaan-srm-640x640.png?ext=.png
Hoe bepaal je de juiste prijsstrategie?

Door Karel Zwaan

Leer hoe je de juiste prijsstrategie bepaalt voor jouw product of dienst. De prijs is daarbij nooit een strategie op zich, maar een middel voor een doel. Jóuw doel. Leren hoe je de juiste prijsstrategie bepaalt?

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/karel-zwaan-srm-640x640.png?ext=.png
Hoe bepaal je de juiste prijsstrategie?

Door Karel Zwaan

Leer hoe je de juiste prijsstrategie bepaalt voor jouw product of dienst. De prijs is daarbij nooit een strategie op zich, maar een middel voor een doel. Jóuw doel. Leren hoe je de juiste prijsstrategie bepaalt?

Groepsdynamica: we weten veel van individuen, maar wat weet je eigenlijk van groepen?

Door Bas van Kesteren

Tijdens deze Kennis Break krijg je een uniek kijkje in de keuken van groepsdynamica. Waarom is het belangrijk om in dialoog te gaan met groepen? Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen de luide minderheid maar ook de stille meerderheid hoort? En wat is het voordeel van online werken met groepen?

Groepsdynamica: we weten veel van individuen, maar wat weet je eigenlijk van groepen?

Door Bas van Kesteren

Tijdens deze Kennis Break krijg je een uniek kijkje in de keuken van groepsdynamica. Waarom is het belangrijk om in dialoog te gaan met groepen? Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen de luide minderheid maar ook de stille meerderheid hoort? En wat is het voordeel van online werken met groepen?

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/280x280_bol.png?ext=.png
Growth Hacking

Door David den Besten

Tijdens deze 45 minuten durende Kennis Break Growth Hacking ontdek je onder andere wat Growth Hacking (niet) is en vertellen we je meer over een succesvol Growth Marketingteam en -proces. We delen daarnaast tot de verbeelding sprekende praktijkvoorbeelden van Growth Marketing met je.

Na de Kennis Break heeft docent David den Besten nog de vraag over welke tools het beste zijn om te gebruiken beantwoord. Lees zijn antwoord hier.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/280x280_bol.png?ext=.png
Growth Hacking

Door David den Besten

Tijdens deze 45 minuten durende Kennis Break Growth Hacking ontdek je onder andere wat Growth Hacking (niet) is en vertellen we je meer over een succesvol Growth Marketingteam en -proces. We delen daarnaast tot de verbeelding sprekende praktijkvoorbeelden van Growth Marketing met je.

Na de Kennis Break heeft docent David den Besten nog de vraag over welke tools het beste zijn om te gebruiken beantwoord. Lees zijn antwoord hier.

Employee Advocacy: bouw samen aan een sterk merk

Door Marieke Pijler

Tijdens deze Employee Advocacy Kennis Break leer je in 45 minuten hoe je met je medewerkers de krachten bundelt en samen aan een sterk merk bouwt. Het wordt helder waarom je juist nú wilt beginnen en we vertellen hoe je dat aanpakt.

Employee Advocacy: bouw samen aan een sterk merk

Door Marieke Pijler

Tijdens deze Employee Advocacy Kennis Break leer je in 45 minuten hoe je met je medewerkers de krachten bundelt en samen aan een sterk merk bouwt. Het wordt helder waarom je juist nú wilt beginnen en we vertellen hoe je dat aanpakt.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/william-van-vessem-srm-640x640.png?ext=.png
Een nieuw businessmodel, utopie of werkelijkheid met het Business Model Canvas?

Door William van Vessem

Tijdens deze Kennis Break van SRM leer je in 45 minuten meer over het Business Model Canvas. Dit is een tool om jouw businessmodel te optimaliseren.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/william-van-vessem-srm-640x640.png?ext=.png
Een nieuw businessmodel, utopie of werkelijkheid met het Business Model Canvas?

Door William van Vessem

Tijdens deze Kennis Break van SRM leer je in 45 minuten meer over het Business Model Canvas. Dit is een tool om jouw businessmodel te optimaliseren.

De rol van TikTok binnen influencer marketing

Door Dana de Koning

Kom alles te weten over het snelst groeiende socialmediaplatform en ontdek hoe je de app kunt inzetten voor succesvolle influencer marketing.

De rol van TikTok binnen influencer marketing

Door Dana de Koning

Kom alles te weten over het snelst groeiende socialmediaplatform en ontdek hoe je de app kunt inzetten voor succesvolle influencer marketing.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/bol-marieke-280x280.png?ext=.png
Storytelling voor marketeers

Door Marieke Pijler

Hoe zorg je ervoor dat je potentiële klanten aandacht hebben voor jouw marketingboodschap in een wereld met zoveel prikkels? Ontdek hoe je verhalen kunt inzetten om de aandacht van klanten te trekken en vast te houden.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/bol-marieke-280x280.png?ext=.png
Storytelling voor marketeers

Door Marieke Pijler

Hoe zorg je ervoor dat je potentiële klanten aandacht hebben voor jouw marketingboodschap in een wereld met zoveel prikkels? Ontdek hoe je verhalen kunt inzetten om de aandacht van klanten te trekken en vast te houden.

Hoe haal je meer rendement uit je mediabudget?

Door Jorn Moraal

Bedrijfsresultaten staan onder druk. Toch biedt een crisis ook altijd kansen. Ontdek hoe je in deze tijd toch maximaal effect kunt sorteren met je (gekrompen) marketingbudget.

Hoe haal je meer rendement uit je mediabudget?

Door Jorn Moraal

Bedrijfsresultaten staan onder druk. Toch biedt een crisis ook altijd kansen. Ontdek hoe je in deze tijd toch maximaal effect kunt sorteren met je (gekrompen) marketingbudget.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/sirous-kavehercy-srm-640x640.png?ext=.png
Het belang van data voor de communicatieprofessional

Door Sirous Kavehercy

Wil jij optimaal communiceren met stakeholders en de performance van je communicatieafdeling vergroten? Ontdek de mogelijkheden van data en data-analytics.

https://image.opleidingsgroep.nl:443/static/media/srm/srm/content/sirous-kavehercy-srm-640x640.png?ext=.png
Het belang van data voor de communicatieprofessional

Door Sirous Kavehercy

Wil jij optimaal communiceren met stakeholders en de performance van je communicatieafdeling vergroten? Ontdek de mogelijkheden van data en data-analytics.

Voice marketing, wanneer zet je voice in voor je business

Door Carla Verwijmeren

Voice speelt een steeds prominentere rol in het contact tussen organisaties en klanten. In deze Kennis Break nemen we je mee in de ins en outs van voice. Zo ontdek je hoe je deze nieuwe technologie kunt inzetten voor jouw business.

Voice marketing, wanneer zet je voice in voor je business

Door Carla Verwijmeren

Voice speelt een steeds prominentere rol in het contact tussen organisaties en klanten. In deze Kennis Break nemen we je mee in de ins en outs van voice. Zo ontdek je hoe je deze nieuwe technologie kunt inzetten voor jouw business.

Waar worden wij vooral om gewaardeerd?