De opleiding

Deze masterclass is voor betrokken en gepassioneerde marketing- en communicatieprofessionals die zichzelf constant (willen) uitdagen om betekenisvol te zijn voor hun organisaties. We zetten met elkaar een stap in de toekomst en onderzoeken de verschillende technologische ontwikkelingen. We besteden in het bijzonder aandacht aan de online ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor het marketing- en communicatiebeleid, voor mensen en organisaties en prikkelen je voorstellingsvermogen. Vervolgens laten we je praktisch nadenken over wat jij kunt betekenen voor jouw organisatie, gelet op wat de toekomst mogelijk gaat brengen. Daarbij vragen we ons steeds af: wat drijft mensen, wat is het idee achter een beweging en hoe kunnen we hier van leren?

Hoe doen we dat? We zetten je aan het denken en jij deelt jouw gedachten ook weer met de groep. Zo groeien we samen naar een onderscheidende kijk op jouw organisatie, waar de mens centraal staat. De opleiding is een combinatie van:

  • Trendwatching - waarbij je een reis maakt door de huidige en toekomstige tijd;
  • Conceptontwikkeling - je krijgt inzichten in wat mensen raakt en in beweging brengt. Je leert om deze gedachten en inzichten te verwerken in wat dit voor jou of jouw organisatie kan betekenen;
  • Inzichten omzetten in werkelijkheid - Je wordt uitgedaagd om je eigen handelen, plannen en uitvoering tegen het licht te houden en nieuw gedachtegoed te ontwikkelen en uit te voeren. Samen met de groep reflecteren we daarop en helpen je nog scherper en duidelijker te worden.

SRM is van mening dat je niet alleen moet opleiden in wat we weten, maar ook in wat we nog niet weten. Juist gedreven communicatieprofessionals die bereid zijn om zichzelf uit te dagen niet alleen van waarde te zijn in het hier en nu, maar ook in de toekomst, brengen wij graag een stap verder.

In het voorjaar van 2014 heeft de eerste masterclass plaatsgevonden. En met enige trots mogen we zeggen dat de Masterclass sinds deze eerste editie door de deelnemers steevast beoordeeld wordt met ongekend hoge scores. Op de website van opleidingsvergelijker Springest staan de ervaringen van meer dan 20 deelnemers:

Inspiratiebronnen
We laten ons inspireren door specialisten die nu reeds proberen de toekomst in beeld te brengen. Denk daarbij aan mensen zoals Peter Diamandis van de Signularity University, Ray Kurzweil van Google X, Simon Sinek auteur van "Start with the Why", Betteke van Ruler over "het vak van morgen", Jay Bear over Storytelling, Robert Cialdini over "Persuasion" en Gary Vaynerchuck over de "Thank You Economy". En dit is nog maar een greep uit alle inspiratiebronnen.

Naast de bovengenoemde bronnen zijn in deze masterclass ook je mededeelnemers een inspiratiebron. Ervaring leert dat juist de interactie met mededeelnemers in combinatie met het lesmateriaal tot verrassende nieuwe inzichten leidt.

Kortom, een masterclass uniek in vorm en inhoud. 

Voor wie is de masterclass bedoeld?

Ben je verantwoordelijk voor het (mede)bepalen van de communicatie(strategie) van jouw organisatie? Wil je uitgedaagd worden en trends ontdekken door met andere ogen te leren kijken naar wat mensen in de wereld in beweging brengt?

Deze masterclass is bedoeld voor mensen die graag geïnspireerd willen worden om een visie te ontwikkelen. Professionals die behoefte hebben om met vakgenoten te discussiëren over wat zij waarnemen in de (online en offline) wereld om hen heen om zo tot nieuwe inzichten te komen. Samen ga je een wedstrijd aan met de toekomst. Je wilt geen vastomlijnd stappenplan. Je wilt experimenteren en doelen stellen die voor de mensen in jouw organisatie inspirerend zijn.

Docenten en trainers

Gert Koot
Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest bij verschillende reclame adviesbureaus. Verder is hij als Marketing Directeur betrokken geweest bij de internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting. Vanaf oktober 2004 heeft Gert zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (profit en non-profit) over alle (nieuwe) mogelijkheden van de nieuwe en digitale media.

Gert is bij SRM docent voor Marketingcommunicatie- en Communicatieopleidingen. Daarnaast is hij docent in een aantal masterclasses. Samen met Guy van Liemt is hij auteur van het in 2017 verschenen boek Marketingcommunicatie in 14 stappen. Tevens is Gert spreker op verschillende congressen en events.

Gonda Duivenvoorden
Gonda Duivenvoorden is eigenaar van Brainwork communicatie, coaching en training. Zij adviseert organisaties en overheden op het snijvlak van organisatie en communicatie. In alles wat zij doet staat de mens centraal. In 2018 is het boek De psychologie van communicatie uitgekomen dat zij samen met Gerald Morssinkhof heeft geschreven. Ze is gefascineerd door de effecten van communicatie tussen mensen. Haar aanpak is open en respectvol. Ze laat mensen graag ervaren wat voor impact ze hebben en kunnen hebben.

Gonda is licentiehouder breinvoorkeuren en is gecertificeerd coach/trainer. Is onder andere kerndocent voor de Opleiding Communicatiestrateeg, de Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst, de Masterclass Interne communicatie, de Masterclass Communicatiecoach en communicatietrainer, en de training Train de trainer. Zij ontwikkelt trainingen en intensieve leergangen op maat voor bedrijfsleven en overheid.

Programma

Het programma van de Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst bestaat uit een aantal verschillende bijeenkomsten. Bekijk hieronder welke bijeenkomsten er zijn en wat ze inhouden.

1. Take-off NIMA Marketing-C


2. Weekend 1: Strategische marketingplanning (SMP) benadering 1


3. Strategische marketingplanning (SMP) benadering 2


4. Strategische marketingplanning (SMP) benadering 3


5. Examentraining toets C-theorie


6. Toets 1: C-theorie over tot dusverre behandelde literatuur


7. Platform Revolutie


8. Blue Ocean Strategy en het Canvas Business model


9. Weekend 2: Marketing in het digitale tijdperk 1


10. Marketing in het digitale tijdperk 2


11. Toets 2 voor C-theorie


12. Weekend 3: Kick off C1 & C2


13. Berekenen van R.O.M.I., ofwel return on marketing investments


14. Coaching 1


15. Coaching 2


16. Coaching 3


17. Coaching 4


18. Coaching 5


19. C2 (mondeling) examen


 

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF).

28-03-2019

Doorn/Zuid-Veluwe

Zonheuvel/Bilderberg
Diversengroep

 

 

Literatuur

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Masterclass Communicatieadviseur in de Digitale Toekomst. De opleidingsprijs bestaat uit opleidingskosten en verblijfskosten. Let op: de opleidingsprijs is btw-vrij.

Kosten

Opleidingskosten € 6.322,00
Verblijfskosten € 750,00
Theorietoets € 195,00
Schriftelijk examen
(NIMA examen)
€ 329,00
Mondeling examen
(NIMA examen)
€ 599,00
Opleidingsprijs € 8.195,00

Overige kosten

Verplichte literatuur € 200,00

 

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

Gerelateerde opleidingen

NIMA C in 1 day
Maak kennis met de theorie, docenten en collega-deelnemers van onze internationaal erkende NIMA C opleiding.
Duur: 1 dag
Prijs: € 495,-
Masterclass Customer Journey
Leer de customer journey blootleggen en achterhaal waar de Momenten van de Waarheid verhuld zitten.
Duur: 2 maanden
Prijs: € 2.495,-



sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier