Binnen User Experience gaat het om gedrag en emotie van de doelgroep. Wil jij weten hoe websitegebruikers jouw website ervaren, en wil je leren hoe je jouw site nóg gebruiksvriendelijker kunt maken? Dan ben je bij SRM aan het juiste adres.
Binnen UX kruip je aan de hand van websitedata, verschillende gebruikerstests en onderzoek in het hoofd van jouw doelgroep. Je analyseert aan de hand van je onderzoek hoe gebruiksvriendelijk jouw website is, en ontdekt op welke punten je de klantbeleving kunt verbeteren. Je brengt niet alleen je doelgroep in kaart, maar leert te denken vanuit het perspectief van de ontvanger zodat je hierop kunt inspelen.
UX-design is een belangrijk onderdeel van User Experience. Het design van je website helpt de bezoeker in zijn weg naar jouw product of dienst. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar er zijn verschillende stijlelementen die je als richtlijn aan kunt houden bij het ontwerpen van je website. Zo helpt het je bezoeker als de uitstraling van jouw site past bij het product dat je aanbiedt, en de stemming van je bezoeker. Iemand die online kleding shopt, is in een andere bui dan iemand die een andere ziektekostenverzekering wil afsluiten. Met UX design kun je hierop inspelen om de klantbeleving van jouw bezoekers te ondersteunen en te verbeteren.
User Experience is een onmisbaar onderdeel van online marketing. Bij SRM bieden wij verschillende trainingen aan op het gebied van User Experience. Of je als medewerker binnen een bedrijf met UX te maken krijgt, of als zelfstandig ondernemer hier mee aan de slag wil, onze trainingen zijn voor iedereen geschikt. Zowel beginnende als ervaren marketeers kunnen bij ons terecht, maar ook professionals die de stap richting online marketing willen maken. Leer bij SRM welke elementen van belang zijn als het gaat om de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Breng je doelgroep in kaart en werk van hieruit het design-concept van jouw website uit. Leer er alles over in onze trainingen User Experience en User Experience Advanced. Ben je vooral geïnteresseerd in gebruikerservaring beschouwd vanuit een breder perspectief? Kies dan voor Customer Journey.