Gebruik de T-shape tool en ontdek jouw volgende opleiding

Als marketingprofessional ontwikkel je jezelf in de diepte én in de breedte. Wil jij weten wat voor kennis en skills je op dit moment in je carrière nodig hebt? Onze gratis T-shape tool helpt je in 8 vragen te ontdekken wat jouw volgende opleiding moet worden.

Welke vervolgstap past bij jou?

Soms is het lastig om te bepalen aan wat voor soort kennis en skills je behoefte hebt in deze fase van je carrière. Wil je je algemene marketingkennis versterken, of je verder specialiseren? Twijfel je daarover, vul dan de T-shape tool in. Na het beantwoorden van 8 vragen krijg je direct gericht, persoonlijk advies.

  • Beantwoord 8 vragen en krijg meteen je persoonlijke uitslag
  • Je uitslag is gekoppeld aan ons T-shape model
  • Ontdek welke marketingaspecten jij nog verder kunt ontwikkelen
Start de test

Wat is een T-shaped professional?

Om verder te komen in ons vak, heb je een stevige algemene basis nodig. Maar daarnaast wordt het steeds belangrijker om een eigen specialisme te hebben. Zo blijf je jezelf onderscheiden in dit competitieve en steeds meer tech-georiënteerde vak. Als je een brede basiskennis van alle marketingvakgebieden met je specialisme combineert, dan ben je een T-shaped marketeer. De voordelen? Je onderscheidt je op de arbeidsmarkt en bent een inhoudelijke gesprekspartner voor verschillende disciplines. 

Wat is een T-shaped professional?

Om verder te komen in ons vak, heb je een stevige algemene basis nodig. Maar daarnaast wordt het steeds belangrijker om een eigen specialisme te hebben. Zo blijf je jezelf onderscheiden in dit competitieve en steeds meer tech-georiënteerde vak. Als je een brede basiskennis van alle marketingvakgebieden met je specialisme combineert, dan ben je een T-shaped marketeer. De voordelen? Je onderscheidt je op de arbeidsmarkt en bent een inhoudelijke gesprekspartner voor verschillende disciplines. 

Leren volgens het T-shape model

Bij SRM kun je vanuit het T-shape model leren. Zo doe je bijvoorbeeld eerst brede kennis op van de marketingstrategie, waarna je je specialiseert in een vakgebied, zoals funnel management, branding of copywriting. Of andersom en dan ontwikkel je vanuit je specialisatie je brede strategische kennis. Onder de verschillende vakgebieden vallen weer verschillende subspecialisaties waarmee jij je ontwikkelt tot volwaardig specialist.

Karin Zoetemeyer vertelt

“Onze T-shape tool helpt je bij het maken van een goede keuze bij het vervolg van je carrière. Is het gezien je profiel, voorkeuren en ambitie het beste om je te specialiseren of heb je juist meer behoefte aan verbreding of een stevigere basis van strategische marketing en/of marketingcommunicatie? Na het doorlopen van de 8 keuzevragen krijg jij een uitslag met je profiel en een advies met een aantal vervolgopties.”
“Onze T-shape tool helpt je bij het maken van een goede keuze bij het vervolg van je carrière. Is het gezien je profiel, voorkeuren en ambitie het beste om je te specialiseren of heb je juist meer behoefte aan verbreding of een stevigere basis van strategische marketing en/of marketingcommunicatie? Na het doorlopen van de 8 keuzevragen krijg jij een uitslag met je profiel en een advies met een aantal vervolgopties.”
 

Karin Zoetemeyer vertelt

“Onze T-shape tool helpt je bij het maken van een goede keuze bij het vervolg van je carrière. Is het gezien je profiel, voorkeuren en ambitie het beste om je te specialiseren of heb je juist meer behoefte aan verbreding of een stevigere basis van strategische marketing en/of marketingcommunicatie? Na het doorlopen van de 8 keuzevragen krijg jij een uitslag met je profiel en een advies met een aantal vervolgopties.”
“Onze T-shape tool helpt je bij het maken van een goede keuze bij het vervolg van je carrière. Is het gezien je profiel, voorkeuren en ambitie het beste om je te specialiseren of heb je juist meer behoefte aan verbreding of een stevigere basis van strategische marketing en/of marketingcommunicatie? Na het doorlopen van de 8 keuzevragen krijg jij een uitslag met je profiel en een advies met een aantal vervolgopties.”
 

Welke opleiding moet ik volgen?

Soms is het lastig om te bepalen aan wat voor soort kennis en skills je behoefte hebt in deze fase van je carrière. Wil je je algemene marketingkennis versterken, of je verder specialiseren? Twijfel je daarover, vul dan de T-shape tool in. Na het beantwoorden van 8 vragen krijg je direct gericht, persoonlijk advies.