Een sterke positie richting concurrentie, leveranciers en arbeidsmarkt plus consumenten die meer willen betalen voor je producten, voor iedere organisatie levert het hebben van een sterk merk aanzienlijke voordelen op. Het is aan de brandmanager om zo’n sterk merk te creëren en te managen, een taak die een breed scala aan uitdagingen met zich meebrengt. Die komen tijdens deze Masterclass uitgebreid aan de orde. Denk aan het creëren van merkwaarde aan de hand van identiteitsmodellen, het leggen van relaties in de merkarchitectuur en merkhiërarchie, het vaststellen van een (digitale) brandingstrategie en het meten van de resultaten van branding. Ook reputatiemanagement, employer branding en alignment maken deel uit van het programma.
De training is geschikt voor aankomende of beginnende brandmanagers die zichzelf op dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merkgebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt je kennis en inzicht uitbreiden naar een strategisch niveau.
Tijdens deze training benader je merkmanagement vanuit strategisch niveau. Je verdiept je in de belangrijkste ontwikkelingen en beoordeelt de invloed hiervan op het merkbeleid. Je krijgt een helder beeld van hoe een organisatie een strategie kan ontwikkelen waarbij het haar producten, diensten of het bedrijf zelf, onder merknaam in de markt kan profileren. Je leert ook hoe je als brandmanager verantwoordelijk bent voor het onderscheidend vermogen van je merk in de markt en hoe je ervoor moet zorgen dat iedereen weet waar jouw merk voor staat. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je op een krachtige en effectieve manier het merkportfolio van jouw organisatie managen.
De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt. Vast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na de training Masterclass Brandmanagement nog meer leren? Misschien zijn de volgende opties interessant voor jou:
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Brandmanagement' van SRM.
De training Masterclass Brandmanagement duurt 3 dagen.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
Elke 2 maanden start een nieuwe aanvraagperiode voor het STAP-budget. Bij de start van een nieuwe aanvraagperiode kun je om 10:00 uur bij het UWV je budget aanvragen. Dit kan per persoon één keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.