SRM Content Specialist

5 maanden - Streef naar hoger rendement uit content

Duur:

5 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Vandaag de dag bereik je de meeste mensen via crossmedia. Hoe zorg je ervoor dat je aandacht krijgt van de juiste doelgroep? En hoe genereer je het meeste rendement? Tijdens de opleiding SRM Content Specialist ga je aan de slag met conversieoptimalisatie en een gebruikersonderzoek om te ontdekken aan welk soort content jouw potentiële doelgroep behoefte heeft. Op deze manier kun je een efficiënte contentstrategie bedenken om het juiste platform, zowel online als offline, in te zetten voor een bepaalde boodschap. Op deze manier ben je direct van toegevoegde waarde voor jouw werk als marketingprofessional.

Wat ga je leren

  • Je kunt een succesvolle contentstrategie opstellen
  • Je weet klanten aan je organisatie te binden door goede content
  • Je kunt je boodschap overbrengen door middel van storytelling
  • Je weet hoe je je content moet aanpassen om aansluiting te vinden bij je doelgroep op verschillende platformen
  • Je weet hoe je unieke content maakt voor je doelgroep
  • Je integreert contentstrategie en -management in je huidige marketingstrategie
  • Je contentstrategie en -management passen bij het verhaal en (social-media)beleid van de organisatie

Voor wie

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn werk content inzet binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatieprofessional, copywriter of webredacteur.

Deze opleiding wordt verzorgd op B en C-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken en hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.

Programma

Tijdens deze training krijg je verschillende tools aangereikt om als organisatie of merk op te vallen via verschillende online en offline kanalen. Je gaat aan de slag met het bedenken van een contentstrategie op basis van je doelgroep en een contentkalender. Op deze manier weet je precies wanneer en wat voor content je kunt plaatsen om het meeste bereik te genereren. Tot slot heb je twee begeleidingsbijeenkomsten die je voldoende voorbereiden op de integrale eindopdracht. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM pas je het geleerde direct toe binnen je eigen werkomgeving.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Vervolg

Wil je na de opleiding SRM Content Specialist nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • SRM Online Marketeer B
  • SRM Senior Communicatieadviseur C

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Onder begeleiding van deskundige professionals kijk je naar het rendement van je eigen contentstrategie en maak je op basis daarvan meetbare doelstellingen. Zo kijk je naar het genereren van meer leads door je potentiële doelgroep te bestuderen en leer je hoe je verschillende content kunt creëren voor diverse platforms.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Contentstrategie

(3 dagen)

  • Doelgroepen en stakeholders
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Contentstrategiepiramide
  • Content door de gehele customer journey
  • Thought leadership en content
  • Meetbare doelstellingen
  • Heldere doelgroepen en persona's
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Kiezen van content
  • KPI's voor content
  • Redactieprocessen
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
  • Analyse en evaluatie
  • Gebruikersonderzoek
  • Rendement van contentstrategie

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)

  • Contentmanagement
  • Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?
  • Hoe staat het met jouw contentstrategie?
  • Hoe creëer je unieke en relevante content?
  • Hoe krijg je inzicht in het herkennen van de kwaliteit van content?
  • Storytellingprincipes
  • De kracht van verhalen
  • Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?
  • Doelgroep en keuzeplatform
  • Content voor verschillende platformen
  • Deelbare content
  • Websites en blogs
  • Foto- en videocontent
  • Storytelling met social media
  • Tools
  • Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content
  • Social sharing
  • Concrete tools

Schrijven voor het Web

(2 dagen)

  • Schrijven voor het web
  • Kenmerken van internet
  • Technologie, structuur en zoekmachines
  • Beeldscherm versus gedrukte media
  • De lezer als haastige bezoeker
  • SEO, conversie en UX
  • Structuur en tekst voor het web
  • Kort en duidelijk formuleren
  • Scannend lezen faciliteren
  • Structureren van informatie op siteniveau
  • Structureren van informatie op paginaniveau
  • Informatieblokken als bouwstenen
  • Relatie tussen tekst en hyperlink
  • Schrijven met een content managementsysteem
  • Soorten teksten
  • Voorlichting en informatie
  • Blogs, wiki’s en helpteksten
  • Schrijven van e-mails
  • Online advertenties
  • Call-to-actions en andere nudges
  • Schrijfvaardigheid
  • Structuur aanbrengen in informatie
  • Titels en koppen
  • Kort, bondig en helder schrijven
  • Gebruik van beeld bij teksten
  • Beoordeling van eigen website
  • Persoonlijk actieplan

Contentmanagement

(2 dagen)

  • Trends in contentmanagement
  • Doelgroep en doelstelling vastleggen
  • Hoe staat het met jouw contentstrategie?
  • Contentmanagementstrategie
  • Inzicht in het herkennen van kwaliteit
  • Ownership contentmanagement
  • Opzetten contentaudit
  • Waar zitten knelpunten in beheer van content?
  • Waar liggen kansen om beheer van content te verbeteren?
  • Webredactie aansturen en managen
  • Benoemen en invullen van rollen
  • Vastleggen workflow
  • Opstellen contentmatrix
  • Contentmanagementsystemen (CMS)
  • Webstatistieken en usability

    Integrale eindopdracht

    (2 bijeenkomsten van 3 uur)
    Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

    Examen en diploma

    Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht. Bij het succesvol behalen van deze eindopdracht, ontvang je het diploma 'SRM Content Specialist' van SRM.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Content Specialist duurt 5 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 4.380,-
Studiemateriaal
€ 100,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 250,-
Locatiekosten
€ 295,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 5.250,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Content Specialist

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

5 maanden

Variant:

Dag en E-learning

Prijs:

€ 4.705,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.