Customer Journey

1 dag - Faciliteer de ideale klantreis

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een bestaande klant later alsnog afhaakt? In deze training krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.

Wat ga je leren

  • Je kunt klantreizen in kaart brengen en analyseren
  • Je hebt inzicht in de (on)mogelijkheden van customer journey mapping
  • Je weet hoe je de customer experience kunt verbeteren
  • Je vindt de balans tussen aandacht voor de potentiële klant en de bestaande klant
  • Je kunt de juiste instrumenten inzetten om je (potentiële) klanten optimaal van dienst te zijn

Voor wie?

Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.

Programma

In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met je organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog je de conversie en minimaliseer je frictie voor zowel potentiële als bestaande klanten. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.

Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.

Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Customer Journey

Niveau:

Training

Duur:

1 dag

Variant:

Dag en E-learning

Prijs:

€ 610,00

Customer Journey

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.