SRM Marketingcommunicatie B (met Live Businesscase)

6 maanden - De vakopleiding van SRM op B-niveau

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding SRM Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardigheden om offline en online media nog beter op elkaar af te stemmen. Na afloop kun je doelgroepen beter bereiken én raken. Daarmee ben je waardevol voor veel werkgevers en heb je uitstekende loopbaanperspectieven.

Direct resultaat

  • Je bent na deze opleiding een professional in marketingcommunicatie
  • Je weet hoe je gestructureerd tot een oplossing van een communicatievraagstuk kunt komen
  • Je hebt inzicht ontwikkeld om traditionele en nieuwe media in te zetten en weet hoe zij elkaar versterken
  • Je kunt een merkidentiteit vaststellen en een merkstrategie maken
  • Je kunt een geïntegreerd marketingcommunicatieplan maken dat direct toepasbaar is voor je organisatie

Voor wie

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.

Programma

Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de ontwikkeling van een merkidentiteit en de formulering van een merkstrategie. Je verdiept je in nieuwe klantinzichten en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Zo kun je jouw marketingcommunicatie-uitingen volledig afstemmen op verschillende doelgroepen. Aan de hand van cases werk je tijdens deze opleiding aan de inzet van offline en online media en leer je welk effect elk medium afzonderlijk én crossmediaal kan opleveren. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een succesvolle marketingcommunicatiestrategie. Zo vergroot je het bereik van jouw boodschap en versterk je het effect.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. De praktische aanpak met vakdocenten uit de praktijk werkt heel inspirerend en uitdagend. Juist door deze topdocenten is SRM al jarenlang de leidende marketing- en communicatieopleider van Nederland.

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategische marketingcommunicatie B1

(8 bijeenkomsten)

  • De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
  • Merkidentiteit
  • Marketingcommunicatiedoelgroepen
  • Consumer insights
  • Budget en doelstellingen
  • Marketingcommunicatiestrategie
  • Marketingcommunicatiemiddelen
  • Opzetten van een merkstrategie
  • Succes- en faalfactoren in marketingcommunicatie

Marketingcommunicatiemiddelen B2

(8 bijeenkomsten)

  • Marketingcommunicatiemiddelen
  • Effectiviteitsmodel (MEM)
  • Online en offline middelen
  • Effectiviteit van communicatiemiddelen
  • Budgetteren en plannen van een marketingcommunicatiemiddel
  • Communicatiestrategie en (media)planning
  • Mediumtype en mediumselectie
  • Briefing en beoordeling van creatieve concepten
  • Opzetten van een marketingcommunicatieplan

    Live Businesscase

    (5 bijeenkomsten)

    • Actuele - real life - businesscase
    • Actiegerichte aanpak in teams
    • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
    • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

    Integrale eindopdracht

    (3 bijeenkomsten van 3 uur)

    Je rondt dit programma af met een eindopdracht een een mondeling examen.

    Examen en diploma

    Je rondt de module Strategische marketingcommunicatie B1 af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en wanneer je het examen aflegt. De module Marketingcommunicatiemiddelen B2 rond je af met een praktijkgerichte opdracht, waarmee jij aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen jouw eigen werk. Ter afsluiting van je opleiding maak je een marketingcommunicatieplan dat je mondeling toelicht. Heb je voor alle onderdelen een voldoende behaald, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Marketingcommunicatie B' van SRM.

    Planning
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning

    Opleidingsvarianten

    De opleiding SRM Marketingcommunicatie B duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 1 bijeenkomst een avondprogramma heeft. Ook volg je 3 bijeenkomsten van 3 uur ter voorbereiding op de integrale eindopdracht. De avondopleiding heeft 19 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 2 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 1 bijeenkomst een avondprogramma heeft.

    Investering
    Investering
    Investering
    Investering
    Investering

    Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

    Inschrijfgeld
    € 75,-
    Lesgeld
    € 2.535,-
    Studiemateriaal
    € 200,-
    Eindopdracht
    € 350,-
    Arrangementen (Food & Beverage)
    € 300,-
    Live Businesscase
    € 785,-
    Totaalprijs (exclusief BTW)
    € 4.245,-
    Arrangementen
    Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
     
    Reprorechten en hand-outs
    Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
     
    Btw
    Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
     
    Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
     
    Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
     
    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

    SRM Marketingcommunicatie B (met Live Businesscase)

    Niveau:

    Vakopleidingen

    Duur:

    6 maanden

    Variant:

    Avond en Dag

    SRM Marketingcommunicatie B (met Live Businesscase)

    Opleidingsadvies


    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17:00 uur.
     
    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.