SRM Marketingcommunicatie B

6 maanden - De vakopleiding van SRM op B-niveau

Duur:

6 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen je met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van je doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding SRM Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot je inzicht in de klant en ontwikkelt vaardigheden om offline en online media nog beter op elkaar af te stemmen. Na afloop kun je doelgroepen beter bereiken én raken. Daarmee ben je waardevol voor veel werkgevers en heb je uitstekende loopbaanperspectieven.

Wat ga je leren

  • Je bent na deze opleiding een professional in marketingcommunicatie
  • Je weet hoe je gestructureerd tot een oplossing van een communicatievraagstuk kunt komen
  • Je hebt inzicht ontwikkeld om traditionele en nieuwe media in te zetten en weet hoe zij elkaar versterken
  • Je kunt een merkidentiteit en een merkstrategie uitwerken
  • Je kunt een geïntegreerd marketingcommunicatieplan maken dat direct toepasbaar is voor je organisatie

Programma

Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de vertaling van de merkidentiteit en merkstrategie in campagnes. Je verdiept je in nieuwe klantinzichten en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Zo kun je je marketingcommunicatie-uitingen volledig afstemmen op verschillende doelgroepen. Aan de hand van cases werk je tijdens deze opleiding aan de inzet van offline en online media en leer je welk effect elk medium afzonderlijk én crossmediaal kan opleveren. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een succesvol marketingcommunicatieplan. Zo vergroot je het bereik van je boodschap en versterk je het effect.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. De praktische aanpak met vakdocenten uit de praktijk werkt heel inspirerend en uitdagend. Juist door deze topdocenten is SRM al jarenlang de leidende marketing- en communicatieopleider van Nederland.

Vervolg

Wil je na de opleiding SRM Marketingcommunicatie B nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • Conversion Optimization Advanced
  • SRM Executive Master Brandmanagement C

Live businesscase (optioneel)

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met de stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Strategische marketingcommunicatie B1

(8 bijeenkomsten)

  • De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
  • Marketinganalyse
  • Marketingdoelstelling en marketingstrategie
  • Marketingdoelgroepen en behoeften
  • Merkidentiteit en positionering
  • Marketingcommunicatiedoelgroep
  • Segmentatie & klantbehoeften en marketingcommunicatie barrière

Marketingcommunicatiemiddelen B2

(8 bijeenkomsten)

  • Consumer Insights
  • Budgetteringsmethode
  • Marketingcommunicatiedoelstelling
  • Marketingcommunicatieplan
  • Centraal creatief concept en creatieve uitingen
  • Marketingcommunicatiemiddelen
  • Terugkoppeling en evaluatie

    Live businesscase

    (2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

    • Actuele - real life - businesscase
    • Actiegerichte aanpak in teams
    • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
    • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)

    • Voortgang integrale eindopdracht
    • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
    • Begeleiding door examencoach

    Examen en diploma

    Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht. Heb je hiervoor een voldoende behaald, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Marketingcommunicatie B'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Marketingcommunicatie B duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur of van 14.00 uur tot 22.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor zowel de dag- als de avondopleiding rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering
SRM Marketingcommunicatie B
€ 4.396,25
SRM Marketingcommunicatie B (zonder Live Businesscase)
€ 3.390,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Marketingcommunicatie B

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

6 maanden

Variant:

Dag en Avond

Prijs:

€ 3.202,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.