6 maanden - De vakopleiding van SRM op B-niveau
We leven in een online tijdperk en dat levert jou als professional binnen de marketingcommunicatie tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Hoe zorg je ervoor dat je tussen al het mediageweld jouw doelgroep blijft bereiken? En op welke manier oefen jij met communicatiemiddelen effectief invloed uit op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen? Dat leer je tijdens deze gewaardeerde opleiding SRM Marketingcommunicatie B bij SRM. Je vergroot jouw inzicht in de klant en ontwikkelt vaardigheden om offline en online media nog beter op elkaar af te stemmen. Na afloop kun je doelgroepen beter bereiken én raken. Daarmee ben je waardevol voor veel werkgevers en heb je uitstekende loopbaanperspectieven.
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt jouw kennis van strategische marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.
Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de ontwikkeling van een merkidentiteit en de formulering van een merkstrategie die je vertaalt in campagnes. Je verdiept je in nieuwe klantinzichten en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Zo kun je jouw marketingcommunicatie-uitingen volledig afstemmen op verschillende doelgroepen. Aan de hand van cases werk je tijdens deze opleiding aan de inzet van offline en online media en leer je welk effect elk medium afzonderlijk én crossmediaal kan opleveren. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een succesvolle marketingcommunicatiestrategie. Zo vergroot je het bereik van jouw boodschap en versterk je het effect.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. De praktische aanpak met vakdocenten uit de praktijk werkt heel inspirerend en uitdagend. Juist door deze topdocenten is SRM al jarenlang de leidende marketing- en communicatieopleider van Nederland.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(8 bijeenkomsten)
(8 bijeenkomsten)
(3 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht een een mondeling examen.
Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht. Heb je hiervoor een voldoende behaald, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Marketingcommunicatie B' van SRM.
De opleiding SRM Marketingcommunicatie B duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 8 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur. De avondvariant heeft 19 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.