Meten is weten. Met de opkomst van technologie geldt dat tegenwoordig ook voor alle verschillende data. Als organisatie wil je deze informatie zo goed mogelijk gebruiken om je doelgroep te bereiken. Tijdens dit programma leer je welke communicatiemiddelen je kunt inzetten om tot een sterke, succesvolle communicatiestrategie te komen. Je gaat aan de slag met het analyseren en ontdekken van je merkidentiteit om zo te kunnen vaststellen welke middelen je kunt toepassen om je positionering binnen de arbeidsmarkt te vergroten. Op deze manier weet je precies welke (online) media je kunt inzetten om je doelgroep aan te spreken.
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt dat NIMA diploma’s toonaangevend zijn bij marketingprofessionals. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer je direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen je praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.
Je bent, naast de theorie, op zoek naar verdieping in de praktijk. Je hebt behoefte aan concrete handvatten zodat je het geleerde direct kunt toepassen in je werkveld. Je wilt graag meer inspelen op de rol van marketingcommunicatie binnen organisaties en leren hoe je marketingcommunicatiedoelstellingen op de juiste manier kunt bepalen.
Tijdens deze modules krijg je concrete handvatten aangeboden om de theorie direct toe te passen binnen je eigen organisatie. Je ontwikkelt vaardigheden om een effectief, strategisch communicatieplan op te zetten door te analyseren, trends te ontdekken en in te spelen op actuele zaken. Op deze manier zijn alle betrokkenen direct op de hoogte van wat je als organisatie wilt bereiken voor de komende tijd.
Er zijn geen toelatingseisen voor het programma en het examen.
De docenten hebben specifieke vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en uitstekende didactische vaardigheden. Zij zorgen er samen met jou voor dat je op resultaatgerichte wijze richting het NIMA-examen werkt. Met deze effectieve aanpak liggen de slagingspercentages van SRM al jaren op het hoogste niveau van Nederland. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Wil je na NIMA B Marketingcommunicatie Praktijkopleiding nog meer leren? Bekijk de opties:
Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Tijdens deze opleiding ontwikkel je alle benodigde competenties om een communicatieplan en -strategie te bedenken. Zo verdiep je je in de merkidentiteit om de meest effectieve marketingcommunicatiedoelstellingen te bepalen voor je organisatie. Ook ga je aan de slag met diverse marketinganalyses om je opties binnen het vakgebied te blijven vergroten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(3bijeenkomsten)
(2bijeenkomsten)
(7bijeenkomsten)
(8bijeenkomsten)
Deze opleiding rond je af met een praktijkgerichte opdracht bij SRM, waarin je een marketingcommunicatieplan gaat schrijven. Dit plan licht je vervolgens mondeling toe. Daarnaast doe je het Communicatie B1-examen bij NIMA (digitaal examen, case met open vragen).
Met het behalen van beide examens, ontvang je zowel het SRM B Marketingcommunicatie-diploma als het NIMA Marketingcommunicatie B-diploma. Vervolgens word je ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister, wat inzicht geeft in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.
De opleiding NIMA B Marketingcommunicatie Praktijkopleiding duurt 11 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven en heeft 20 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 13.00 uur.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
Elke 2 maanden start een nieuwe aanvraagperiode voor het STAP-budget. Bij de start van een nieuwe aanvraagperiode kun je om 10:00 uur bij het UWV je budget aanvragen. Dit kan per persoon één keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget.
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.