NIMA B Consumentenmarketing

10 maanden - Compleet inzicht in consumentenmarketing in een praktijkgerichte opleiding

Duur:

10 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-marketeers.

  • Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-marketing-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister, zodat je kunt aantonen dat je een internationaal erkend Senior Marketing Professional (SMP’er) bent
  • Je mag de afkorting SMP achter je naam zetten en het officiële SMP logo gebruiken
  • De titel is een garantie voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing

Programma

Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en vaardigheden die je in deze 2 modules opdoet, ben je uitstekend voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(3 bijeenkomsten)

  • Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
  • Inzicht in consumentengedrag
  • Analyse van de interne omgeving
  • Van SWOT-analyse tot centraal probleem
  • Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een strategisch beleid
  • Segmentatie, targeting en positionering

Marketing B1-examentraining

(2 bijeenkomsten)

  • Gerichte voorbereiding
  • Oefenen van opgaven

Consumentenmarketing B2

(3 bijeenkomsten)

  • Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
  • Een operationeel marketingplan opstellen
  • Missie en visie van de organisatie
  • De waardestrategie
  • Corebusiness
  • Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
  • De belangrijkste trends in B2C-marketing
  • Concurrentie
  • Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende deelsegmenten of doelgroepen
  • De positionering van het product of de dienst bepalen
  • Marketingdoelstellingen SMART formuleren
  • De marketingmix uitwerken
  • Het operationeel B2C-marketingplan financieel onderbouwen
  • Het marketingplan evalueren

Consumentenmarketing B2-examentraining

(2 bijeenkomsten)

  • Gerichte voorbereiding
  • Oefenen van opgaven

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

  • Actuele – real life – businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor – real life – opdrachtgever

NIMA B Consumentenmarketing

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

10 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Prijs:

€ 3.064,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.