NIMA C

10 maanden - Het ultieme vakdiploma voor de strategisch marketeer

Duur:

10 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Bijzonder hoog leerrendement

Omdat je kiest voor SRM, kies je voor de allerbeste voorbereiding op je examen NIMA C. Je kiest met SRM dan ook voor het hoogste slagingspercentage van Nederland. We bereiken dit onder andere met onze unieke aanpak. Naast de lesbijeenkomsten neem je actief deel aan 2 studieweekenden (inclusief overnachting), waarin je samen met andere marketingprofessionals het maximale uit jezelf haalt. SRM creëert tijdens deze weekenden effectieve leersituaties die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. Het resultaat? Het leerrendement is hoger en je bent gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd. Bovendien bouw je tijdens deze weekenden netwerkrelaties op met medestudenten en topdocenten uit de praktijk. De opleiding NIMA C bij SRM betekent dan ook een grote stap in je carrière. Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders.

Programma

Met NIMA C ontwikkel je je op strategisch niveau binnen je eigen organisatie. Met je inzicht in de markt, marketingmodellen en ontwikkelingen draag je bij aan een succesvolle marketingstrategie. De theorie koppel je direct aan je eigen werkomgeving.

Tijdens het programma ontvang je 8 tot 10 uur individuele begeleiding, waardoor je je verder ontwikkelt in de voor jou relevante thema's, zodat je nog beter voorbereid bent op het afstuderen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

NIMA C01 Strategische Marketingplanning

(9 bijeenkomsten)

  • Marketing en strategische analyse
  • Business definitie
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse externe omgeving en marktpositie
  • Key issues en kernprobleem
  • Strategische opties en optiekeuze
  • Uitwerking van de marktstrategie
  • Grote strategische denkers en hun relevantie in 2020

NIMA C02 New Business Models

(11 bijeenkomsten)

  • Online ontwikkelingen: disruptie?
  • Toonaangevende marketingstrategieën
  • Zijn de oude modellen nog relevant?
  • Wat ontbreekt in het traditionele planningsmodel?
  • Blue Ocean Strategy of Blue Ocean Sprookjes?
  • Canvas model, modieus verhaaltje of zinnig nieuw denkmodel?
  • De platformrevolutie
  • Actuele businesscases: tops en flops

NIMA C03 Afstudeeropdracht

(2 bijeenkomsten)

  • Opstellen strategisch marketingplan
  • Toepassen van kennis en inzicht in praktische aanpak
  • Plaatsen binnen het kader van eigen bedrijfssituatie
  • Doorvertalen en concreet uitwerken van marketingstrategie
  • Inleveren plan en mondelinge verdediging bij NIMA
  • Individuele begeleiding

    NIMA C

    Niveau:

    Vakopleiding C, D (Master)

    Duur:

    10 maanden

    Variant:

    Avond en Dag

    Prijs:

    € 7.233,00

    Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

    Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

    Opleidingsadvies


    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.