NIMA B Digital Marketing

9 maanden - Compleet inzicht in digitale marketing in een praktijkgerichte opleiding

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil je daarom je kennis en inzichten actualiseren op het gebied van online marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komt de kern van digital marketing aan bod en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop van deze opleiding beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes geïntegreerde marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers met strategische marketingkennis. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma. Een zeer waardevolle toevoeging op je cv.

NIMA Education Partner

Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt dat NIMA diploma’s toonaangevend zijn bij marketingprofessionals. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer je direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen je praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.

Wat ga je leren

  • Je bent op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing
  • Je kunt op basis van een in- en externe analyse een passende digital marketingstrategie ontwikkelen en vertalen naar een operationeel digital marketingplan
  • Je weet hoe je de onderdelen van de marketingmix succesvol kunt implementeren
  • Je analyseert tijdens het live businesscaseweekend een actueel marketingvraagstuk en lost dit op in groepsverband

Voor wie

Ben je betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Je wilt meer kennis van het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde online en offline middelen vanuit je rol als marketeer, brandmanager of marketingmanager. Je werkt operationeel en op planmatig niveau in een medior functie.

Programma

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn voor jou herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je zicht op de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een digital marketingplan.

Toelatingsvoorwaarden

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten beschikken over specifieke vakkennis, hebben ruime en actuele ervaring in het vakgebied en beheersen natuurlijk ook uitstekende didactische vaardigheden. Zij begeleiden jou op een zeer resultaatgerichte wijze naar het NIMA-examen. De slagingspercentages van SRM liggen al jarenlang op het hoogste niveau van Nederland, dat bewijst dat de aanpak zeer effectief is.

Vervolg

Wil je na NIMA B Digital Marketing nog meer leren? Misschien is een van de volgende opties interessant voor jou:

  • NIMA C
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • SRM Executive Master Digital Leadership D
  • SRM Executive Master Customer Centric Strategy C

Live businesscase (optioneel)

Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering

Na het behalen van je diploma NIMA B Digital Marketing via SRM mag je een jaar lang gratis de internationaal erkende digital marketingtitel Senior Digital Professional (SDP) achter je naam voeren. Hiermee maak je jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je je van collega-digital marketingprofessionals.

  • Na het behalen van je diploma meld je je aan via https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-digital-professional/. Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA Diplomaregister, zodat je internationaal erkend SDP’er bent
  • Je mag de afkorting SDP achter je naam dragen en het officiële SDP logo gebruiken
  • De titel is een garantielabel voor een goede en actuele vakbekwaamheid en hoge kennis en ervaring op het gebied van het digital marketing

Examen en diploma

Het NIMA-examen bestaat uit 2 delen: een schriftelijk deel (B1) en een mondeling deel (B2). De examens voor het diploma NIMA B Digital Marketing worden regelmatig aangeboden. Kijk voor de actuele data op www.nima.nl.

De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Programma

In twee modules ontwikkel je je tot digital marketing specialist. Je verdiept je in onderwerpen als de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. De opgedane kennis en ervaringen breng je samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1

(10 bijeenkomsten)

  • De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
  • Mission statement en business definition
  • Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
  • Inzicht in consumentengedrag
  • Analyse interne omgeving
  • Van SWOT-analyse tot centraal probleem
  • Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
  • Segmentatie, targeting, positionering

Digital marketing B2

(8 bijeenkomsten)

  • Maatschappelijke en technologische trends (zoals Internet of Things, robotisering en 3D-printing) en digitale marketing
  • Keuze segmenten/personen waarvoor waarde gecreëerd wordt
  • Personalisatie voor organisatie en klant
  • Klantprofielen op basis van data-analyse
  • SMART doelstellingen formuleren voor de inzet van online marketing
  • De waardepropositie van de eigen organisatie
  • De rol van online marketing binnen de customer journey
  • Een naadloze aansluiting tussen on- en offline touchpoints (omnichannel)
  • De rol die cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie, mass customization, individual customization, crowdfunding speelt in het productrealisatieproces
  • (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
  • Pricing: dynamic pricing/yield pricing, realtime pricing
  • Online verkoopkanalen
  • E-fulfillment binnen het distributiebeleid
  • De impact van een platformstrategie
  • De effectieve mix van online marketingcommunicatie-instrumenten
  • Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld audience, contextual, geografische, sociodemografische of behavioural targeting
  • De rol van contentmarketing bij online branding, klantenwerving en retentie
  • Klantrelatie en eCRM
  • Service aan bestaande klanten via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
  • Wetgeving AVG
  • Monitoring rol realtime data voor het ontwikkelen, monitoren en bijsturen van online marketingactiviteiten
  • Accountability: zijn de doelstellingen in financieel opzicht gehaald

NIMA-examentraining

  • Gerichte voorbereiding op NIMA-examen
  • Oefenen van opgaven

Live businesscase (optioneel)

(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)

  • Actuele - real life - businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Deze opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding is ook via e-learning te volgen met contact en begeleiding op afstand.

Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot 22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live businesscase.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering
NIMA B Digital Marketing
€ 4.980,-
NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase)
€ 3.990,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

NIMA B Digital Marketing

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

9 maanden

Variant:

Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.