Executive Master Digital en Media Planning

3 maanden - Eén marketingcommunicatiestrategie voor al je activiteiten

Duur:

3 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt een integrale marketingstrategie ontwikkelen waarmee je de inhoud, positionering en look en feel van je organisatie over al je kanalen uitrolt. Welke technologische mogelijkheden kun je benutten? Hoe zet je social in? En hoe zorg je dat online en offline dezelfde uitstraling hebben? Deze en andere vragen komen aan bod in de Executive Master Digital en Media Planning.

Wat ga je leren

  • Je bent bekend met de ontwikkelingen op het gebied van marketing en marketinganalyses
  • Je kunt de offline en online marketingstrategieën zodanig samenbrengen dat de kanalen elkaar versterken
  • Je bent op de hoogte van de laatste (online) mogelijkheden en technieken

Voor wie

Je bent (online) marketeer, brandmanager of contentmarketeer en je wilt weten welke middelen je kunt inzetten om je doelen te verwezenlijken. Je wilt je ontwikkelen tot sparringpartner met een brede kennis van on- en offline mogelijkheden.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior professional die zich op tactisch en strategisch niveau wil ontwikkelen.

Programma

In dit programma ga je aan de slag met vraagstukken rondom bijvoorbeeld de positionering van je merk en de verschillende kanalen waar je gebruik van maakt. Je herkent je klanten en hun behoeften en gedrag en stelt op basis hiervan persona's op. Deze zullen je helpen je klanten op verschillende punten van de customer journey van de juiste informatie te voorzien, waardoor ze uiteindelijk jouw producten gaan afnemen en trouwe klanten worden. De inzichten die je tijdens de Executive Master opdoet, breng je samen in een marketingstrategie die al je marketingactiviteiten omvat.

Topdocenten en trainers

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Executive Master Digital en Media Planning' van SRM.

Programma

Met deze Executive Master werk je aan het ontwikkelen van een geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie. Om deze strategie succesvol vorm te kunnen geven verdiep je je in onderwerpen als online marketing en de traditionele marketingmix, mediatypen en -specialismen en een geïntegreerde en offline aanpak.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategische Online Marketing

(3 dagen)

  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Strategische aspecten en businessmodellen
  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • (Online) marktonderzoek
  • Online marketing en traditionele marketingmix
  • (Online) branding
  • Crossmediale optimalisatie/cross channel management
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Toekomst van social media en communities
  • Augmented/mix & virtual reality
  • Voice en Internet of Things
  • Chatbots & live chat
  • Mobile first
  • Marketingdata en marketing automation
  • Relatiegerichte marketing
  • Social business en integratie
  • Online klantacquisitie, e-commerce en CRM
  • Implementatie van de geïntegreerde marketingstrategie
  • Agile marketing

Masterclass Media Planning (offline en online)

(3 dagen)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Buyer journey, customer journey en persona's: onderzoek naar consument en markt
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten
  • Online marketingcommunicatie
  • Nieuwe mediatoepassingen: voice, gamification, augmented reality, virtual reality
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • Geïntegreerde on- en offline en aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan, mediaselectie en executie
  • Budget en accountability
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Digital en Media Planning duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 3.090,-
Studiemateriaal
€ 158,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 150,-
Locatiekosten
€ 177,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.590,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Digital en Media Planning

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

3 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 3.590,00

Executive Master Digital en Media Planning

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.