Neem een optie op Schrijven voor Chatbot en Voice

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening. Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen. Hoe pak jij als communicatieprofessional of contentspecialist deze communicatiebehoefte aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert? In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Zo ontwikkel jij meteen scripts die je binnen je eigen organisatie kunt inzetten.

Wat ga je leren

  • Je leert alles over de meerwaarde van chatbots en voice in klantcontact
  • Wat is de rol van AI (artificial intelligence) in internetmarketing?
  • Je gaat aan de slag met conversational design in de organisatie: rollen, taken, stakeholdermanagement
  • Chat en voice – wanneer kies je voor welk kanaal?
  • De positie van de chatbot-/voiceoplossing binnen het merk (botpersona, doelgroepen)
  • Je kunt complexe materie omzetten in dialogen (communicatietechnieken)
  • Van user case naar dialoog
  • Hoe maak je een goede handover-flow (doorverbinden naar live chat)
  • Testen van dialogen
  • Hoe maak je een duidelijke briefing?
  • Verbeteren en uitbreiden van dialogen naar aanleiding van CES en NPS

Voor wie

Je bent communicatieprofessional (onder andere contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer) en je wilt klantcontact in je organisatie op een hoger plan brengen door middel van chatbot- en voicetoepassingen. Daarvoor schrijf je dialogen die meerwaarde bieden en zorgen voor de beste klantervaring.

Programma

Tijdens deze nieuwe, unieke training van SRM leer je hoe je chatbots en voice op de beste manier kunt inzetten bij jouw organisatie. Je leert goede dialogen maken, waarbij je gebruikmaakt van de juiste communicatietechnieken. De training wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo kun je na afloop van deze training complexe materie omzetten in dialogen. Je kunt de dialogen testen, (laten) bouwen, monitoren en verbeteren.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Schrijven voor Chatbot en Voice' van SRM.

Programma

Je leert hoe je chatbots op de beste manier kunt inzetten bij jouw organisatie of bedrijf. Je leert goede dialogen maken, waarbij je gebruikmaakt van de juiste communicatietechnieken. De training wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo beschik je na afloop van deze training over de handvatten om zelf chatdialogen te (laten) bouwen, te monitoren en te verbeteren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Conversational design

Dag 1

  • Basis en context in de organisatie (kennis, rollen, taken)
  • Persona en doelgroepen
  • Eigenschappen van de chatbot
  • Managen van verwachtingen van de klant
  • De plaats van de chatbot in de customer journey
  • Communicatietechnieken – hoe schrijf je de beste dialoog?
  • Van user case naar dialoog

Dag 2

  • Aan de slag met jouw user case
  • Start met de ‘Happy flow’
  • Breng het proces in kaart
  • Verbeter de dialoog
  • Test de dialoog
  • Maak een duidelijke briefing (conversatiedocument)
  • Monitoren en verbeteren door middel van gebruikersonderzoek
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Schrijven voor Chatbot en Voice duurt 2 dagen.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 1.100,-
Studiemateriaal
€ 25,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 50,-
Locatiekosten
€ 59,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 1.249,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.