SRM B Online Communicatieadviseur

9 maanden - SRM-vakopleiding op B-niveau

Duur:

9 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Zoek jij verdieping in je online communicatiekennis en competenties? Ben jij bijvoorbeeld net gestart als online communicatieadviseur of heb je de ambitie om dat te worden? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van SRM, waarmee je je online kennis verdiept en je ontwikkelt tot specialist. Doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt waarmee je direct aan de slag kunt, is de opgedane kennis direct toepasbaar bij je online communicatie-inspanningen. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer jij het vak uit eerste hand. Je leert de ins en outs van contentmanagement, analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversieoptimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.

Wat ga je leren

  • Je kent de vele online middelen die ter beschikking staan en kunt hier effectief mee werken
  • Je kunt door de lens van online communicatie complexe vraagstukken vertalen naar hanteerbare adviezen
  • Je kunt een contentmanagementstrategie en -matrix opstellen
  • Je hebt inzicht in de laatste stand van zaken, tips, tools en methoden binnen de online wereld
  • Je kunt aan de hand van data kritisch kijken naar een online communicatieaanpak en je kunt deze van verbeterpunten voorzien
  • Je weet hoe je de online ervaring voor je doelgroep verbetert op de online kanalen die de organisatie beheert
  • Je kunt met een strategische bril kijken naar content die mensen raakt en bijblijft
  • Je weet hoe je beter vindbaar en zichtbaar wordt voor je doelgroep

Voor wie

Deze opleiding is uitermate relevant voor iedereen die regelmatig te maken heeft met het geven van communicatieadvies. Met deze unieke opleiding zorg jij voor meer impact van je communicatieadvies, waarbij de online component niet meer weg te denken is. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten. Deze opleiding is per definitie perfect voor online professionals die verdieping zoeken van hun online kennis.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch/planmatig niveau binnen je organisatie opereren.

Programma

Tijdens de opleiding verdiep je je kennis op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en social media. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens deze opleiding ontwikkel je vaardigheden om conversieoptimalisatie binnen een strategisch perspectief te plaatsen en leer je contentstrategieën toe te passen op de juiste doelgroep. Ook ga je aan de slag met het optimaliseren van rapportages en analyses en verdiep je je in het opzetten van een strategisch plan voor de online kanalen van je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics-account
  • Van data naar inzichten
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Aangepaste rapportages

Contentmanagement

(2 dagen)

  • Trends in contentmanagement
  • Doelgroep en doelstelling vastleggen
  • Contentmanagementstrategie
  • Opzetten contentaudit
  • Webredactie aansturen en managen
  • Vastleggen workflow
  • Opstellen contentmatrix
  • Contentmanagementsystemen (CMS)
  • Webstatistieken en usability

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • SEO-strategie opzetten en uitvoeren
  • Meten is weten
  • ROI van SEO

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Touchpoints en kanalen

Contentstrategie

(1 dag)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • KPI's voor content
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

(2 dagen)

  • Netwerken, platformen en community’s
  • Kansen en risico’s
  • Social-mediastrategieën en -plannen
  • Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
  • Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
  • Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
  • Organiseren van digitale dialoog en participatie
  • Effectief monitoren en managen van respons en reacties
  • Do’s en don’ts

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Wanneer je deze met succes hebt afgerond, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM B Online Communicatieadviseur' van SRM, dé opleider voor communicatieprofessionals.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM B Online Communicatieadviseur duurt 9 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 4.575,-
Studiemateriaal
€ 235,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 437,50
Locatiekosten
€ 516,25
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 5.988,75
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM B Online Communicatieadviseur

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

9 maanden

Variant:

Dag en E-learning

Prijs:

€ 5.035,00

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.