Je wilt strategische online marketingkennis vergaren, zodat je vanuit een helikopterview kunt kijken naar de marketingprocessen binnen je eigen organisatie, zoals klantbehoeften, oriëntatie, service, retentie en touchpoints. Ook wil je weten hoe je online middelen en technieken kunt inzetten om de customer value te laten stijgen. Daarvoor moet je op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. In dit programma verwerf je inzicht in de motieven van je doelgroep en ontdek je hoe je hen met de juiste marketingmix en afstemming van kanalen kunt activeren. Ook leer je data verzamelen en analyseren om je klanten beter te (re)targeten en hen beter van dienst te zijn. Met de inzichten die je opdoet, kun je na afloop van dit programma onderbouwd advies geven op strategisch niveau. En ben je op het digitale vlak een bekwaam sparringpartner.
Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.
Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online marketeer, marketingmanager, -adviseur of -strateeg, CRM-marketeer, databasemarketeer of commercieel manager.
Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior marketeers die zich willen ontwikkelen richting tactisch en strategisch niveau binnen hun organisatie.
Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de 2-daagse live businesscase presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de C-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement. De presentatie van de oplossing van de live businesscase telt voor 50% mee in je eindbeoordeling van de opleiding.
Dit programma is een combinatie van 5 Masterclasses waarin je steeds meer inzicht verwerft in je doelgroep en de wijze waarop je de marketingstrategie van je organisatie het beste kunt vormgeven. Zo onderzoek je welke data er nu al binnen de organisatie aanwezig is en ontwikkel je de kennis en vaardigheden om met data processen of klantcontact te verbeteren. Inzicht in de customer journey en de geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak is daarbij een must. Want hoe kun je de klantreis en de buyer journey optimaliseren als je niet weet wat er bij de klant leeft en als je de organisatie niet eenduidig en overtuigend weet te presenteren? Tevens houd je je bezig met technologische ontwikkelingen zoals gamification, voice en marketing automation en wat zij voor je organisatie kunnen betekenen. Tijdens de opleiding vinden er 2 gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven. Door het brede spectrum aan inzichten wat je tijdens dit programma opdoet zorg jij er zo voor dat de customer value toeneemt.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Met dit programma ontwikkel je je tot digital marketeer op C-niveau. Je verdiept je in onderwerpen als klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen en leert hoe je de opgedane inzichten binnen je eigen werkomgeving kunt inzetten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(Halve dagen gedurende de opleiding)
(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op locatie)
(In totaal 3 bijeenkomsten van 3 uur)
Het programma rond je af met een eindopdracht bestaande uit 2 bijeenkomsten en een mondeling examen. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM C Digital Marketeer'.
Het programma SRM C Digital Marketeer duurt 10 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 16 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 2 gastlessen van 3 uur en 3 bijeenkomsten voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 september 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.