8 maanden - De digital marketingopleiding op strategisch niveau
Je wilt strategische online marketingkennis vergaren, zodat je vanuit een helikopterview kunt kijken naar de marketingprocessen als klantbehoeften, oriƫntatie, service, retentie en touchpoints binnen je eigen organisatie. Ook wil je weten hoe je online middelen en technieken kunt inzetten om de customer value te laten stijgen. Daarvoor moet je op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. In dit programma verwerf je inzicht in de motieven van je doelgroep en ontdek je hoe je hen met de juiste marketingmix en de afstemming van kanalen kunt activeren. Ook leer je data verzamelen en analyseren om je klanten beter te (re)targeten en hen beter van dienst te zijn. Met de inzichten die je opdoet, kun je na afloop van dit programma onderbouwd advies geven op strategisch niveau. En ben je op het digitale vlak een bekwaam sparringpartner.
Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.
Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online marketeer, marketingmanager, -adviseur of -strateeg, CRM-marketeer, databasemarketeer of commercieel manager.
Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hƩt niveau voor de medior en senior marketeers die zich willen ontwikkelen richting tactisch en strategisch niveau binnen hun organisatie.
Dit programma is een combinatie van 5 Mastertrainingen waarin je steeds meer inzicht verwerft in je doelgroep en de wijze waarop je de marketingstrategie van je organisatie het beste vorm kunt geven. Zo onderzoek je welke data er nu al binnen de organisatie aanwezig zijn en ontwikkel je de kennis en vaardigheden om met data processen of klantcontact te verbeteren. Inzicht in de customer journey en de geĆÆntegreerde marketingcommunicatieaanpak is daarbij een must. Want hoe kun je de klantreis en de buyer journey optimaliseren als je niet weet wat er bij de klant leeft en als je de organisatie niet eenduidig en overtuigend weet te presenteren? Tevens houd je je bezig met technologische ontwikkelingen als gamification, voice en marketing automation en wat zij voor je organisatie kunnen betekenen. Door het brede spectrum aan inzichten wat je tijdens dit programma opdoet zorg jij er zo voor dat de customer value toeneemt.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent Ʃn digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Met dit programma ontwikkel je je tot digital marketeer op C-niveau. Je verdiept je in onderwerpen als klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen en leert hoe je de opgedane inzichten binnen je eigen werkomgeving kunt inzetten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(2bijeenkomsten)
(6bijeenkomsten)
(6bijeenkomsten)
(6bijeenkomsten)
(1bijeenkomsten)
(6bijeenkomsten)
(6bijeenkomsten)
(5bijeenkomsten)
Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM C Digital Marketeer'.
Het programma SRM C Digital Marketeer duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiƫle voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 maart 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.