SRM C Executive Master Digital Marketeer

8 maanden - Online op strategisch niveau

Duur:

8 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt strategische online marketingkennis vergaren, zodat je vanuit een helikopterview kunt kijken naar de marketingprocessen binnen je eigen organisatie, zoals klantbehoeften, oriëntatie, service, retentie en touchpoints. Ook wil je weten hoe je online middelen en technieken kunt inzetten om de customer value te laten stijgen. Daarvoor moet je op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. In dit programma verwerf je inzicht in de motieven van je doelgroep en ontdek je hoe je hen met de juiste marketingmix en afstemming van kanalen kunt activeren. Ook leer je data verzamelen en analyseren om je klanten beter te (re)targeten en hen beter van dienst te zijn. Met de inzichten die je opdoet, kun je na afloop van dit programma onderbouwd advies geven op strategisch niveau. En ben je op het digitale vlak een bekwaam sparringpartner.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Wat ga je leren

  • Je bent bekend met de customer journey en kunt bezoekers verder de funnel in helpen
  • Je gebruikt data om je klanten beter te leren begrijpen en de touchpoints te verbeteren
  • Je ontwikkelt een geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak
  • Je bent bekend met technologische en marktontwikkelingen en ziet hoe je deze kunt integreren in je marketingprocessen
  • Je hebt aandacht voor de customer value en bedenkt hoe je deze kunt laten toenemen

Voor wie

Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online marketeer, marketingmanager, -adviseur of -strateeg, CRM-marketeer, databasemarketeer of commercieel manager.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior marketeers die zich willen ontwikkelen richting tactisch en strategisch niveau binnen hun organisatie.

Live businesscase

Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de tweedaagse live businesscase presenteert jouw team jullie oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de C-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het enorm hoge leerrendement. De presentatie van de oplossing van de live businesscase telt voor 50% mee in je eindbeoordeling van de opleiding.

Programma

Dit programma is een combinatie van 5 Mastertrainingen waarin je steeds meer inzicht verwerft in je doelgroep en de wijze waarop je de marketingstrategie van je organisatie het beste kunt vormgeven. Zo onderzoek je welke data er nu al binnen de organisatie aanwezig zijn en ontwikkel je de kennis en vaardigheden om met data processen of klantcontact te verbeteren. Inzicht in de customer

journey en de geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak is daarbij een must. Want hoe kun je de klantreis en de buyer journey optimaliseren als je niet weet wat er bij de klant leeft en als je de organisatie niet eenduidig en overtuigend weet te presenteren? Tevens houd je je bezig met technologische ontwikkelingen als gamification, voice en marketing automation en wat zij voor je organisatie kunnen betekenen. Tijdens de opleiding vinden er twee gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied zoals topmanagers uit het bedrijfsleven. Door het brede spectrum aan inzichten wat je tijdens dit programma opdoet zorg jij er zo voor dat de customer value toeneemt.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk. In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Met dit programma ontwikkel je je tot digital marketeer op C-niveau. Je verdiept je in onderwerpen als klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen en leert hoe je de opgedane inzichten binnen je eigen werkomgeving kunt inzetten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: Kick-off naar Digital Marketeer

(1 dag)

  • Kennismaking medestudenten
  • Persoonlijke leerdoelen en ambities
  • Opbouw opleiding en samenhang lessen
  • Introductie docenten van modules
  • Digital marketing: verkenning werkveld
  • Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
  • Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven

Masterclass Consumer Behaviour

(3 dagen)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Anticiperen op veranderend consumentengedrag
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale invloeden op consumentengedrag
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek
  • Consumentenanalyse en strategie

Masterclass Customer Relationship Management (CRM)

(3 dagen)

  • Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
  • Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
  • Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
  • Klantwaarde managementstrategie
  • Implementatie
  • Succesvol customer relationship management
  • Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
  • Customer centric strategie en planning
  • CRM en marketing automation
  • Customer databronnen en datamanagement
  • Verandermanagement en plateauplanning
  • Kritische succesfactoren
  • Juridische aspecten

Masterclass Media Planning (offline en online)

(3 dagen)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Buyer journey, customer journey en persona's: onderzoek naar consument en markt
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten
  • Online marketingcommunicatie
  • Nieuwe mediatoepassingen: voice, gamification, augmented reality, virtual reality
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • Geïntegreerde on- en offline aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan, mediaselectie en executie
  • Budget en accountability

Masterclass Strategische Online Marketing

(3 dagen)

  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Strategische aspecten en businessmodellen
  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • (Online) marktonderzoek
  • Online marketing en traditionele marketingmix
  • (Online) branding
  • Crossmediale optimalisatie/cross channel management
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Toekomst van social media en community's
  • Augmented/mix & virtual reality
  • Voice en Internet of Things
  • Chatbots & live chat
  • Mobile first
  • Marketingdata en marketing automation
  • Relatiegerichte marketing
  • Social business en integratie
  • Online klantacquisitie, e-commerce en CRM
  • Implementatie van de geïntegreerde marketingstrategie
  • Agile marketing

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Analytics en slimme tools
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Social listening en analytics
  • Van data naar visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving

Extra: gastcolleges

(Halve dagen gedurende de opleiding)

  • Gastcollege bij start opleiding
  • Extra gastcollege over actueel onderwerp

Live Businesscase Weekend

(Vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag, met overnachting op locatie)

  • Actuele - real life - strategische businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Leiderschap en samenwerking
  • Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Integrale eindopdracht

(In totaal 3 bijeenkomsten van 3 uur)

  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach
  • Je rondt dit programma af met een eindopdracht

Examen en diploma

Het examen bestaat uit twee delen: een eindopdracht waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk en daarnaast de beoordeling van jouw presentatie van de oplossing van de live businesscase. Slaag je voor beide onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM C Executive Master Digital Marketeer'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma SRM C Executive Master Digital Marketeer duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 16 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 2 gastlessen van 3 uur en 3 bijeenkomsten voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 5.929,-
Studiemateriaal
€ 305,-
Examenkosten
€ 275,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 512,50
Locatiekosten
€ 604,75
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 7.851,25
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM C Executive Master Digital Marketeer

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

8 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 7.851,25

SRM C Executive Master Digital Marketeer

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.