SRM Executive Master Digital Marketeer C

8 maanden - Online op strategisch niveau

Duur:

8 maanden

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt strategische online marketingkennis vergaren, zodat je vanuit een helikopterview kunt kijken naar de marketingprocessen als klantbehoeften, oriëntatie, service, retentie en touchpoints binnen je eigen organisatie. Ook wil je weten hoe je online middelen en technieken kunt inzetten om de customer value te laten stijgen. Daarvoor moet je op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied. In dit programma verwerf je inzicht in de motieven van je doelgroep en ontdek je hoe je hen met de juiste marketingmix en de afstemming van kanalen kunt activeren. Ook leer je data verzamelen en analyseren om je klanten beter te (re)targeten en hen beter van dienst te zijn. Met de inzichten die je opdoet, kun je na afloop van dit programma onderbouwd advies geven op strategisch niveau. En ben je op het digitale vlak een bekwaam sparringpartner.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft mogelijk vrijstelling in de Master in Marketingmanagement (MMM), Master of Business Administration (MBA), Master Management Cultuur en Verandering (MCC) of Master in Management & Innovation (MMI) van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren in een van deze Masteropleidingen en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan kun je vrijstelling krijgen van de examencommissie voor een of meerdere onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

Wat ga je leren

  • Je bent bekend met de customer journey en kunt bezoekers verder de funnel in helpen
  • Je gebruikt data om je klanten beter te leren begrijpen en de touchpoints te verbeteren
  • Je ontwikkelt een geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak
  • Je bent bekend met technologische en marktontwikkelingen en ziet hoe je deze kunt integreren in je marketingprocessen
  • Je hebt aandacht voor de customer value en bedenkt hoe je deze kunt laten toenemen

Voor wie

Je bent (online) marketeer en je wilt meer uit je relatie met klanten halen. Je werkt bijvoorbeeld in een functie als brandmanager, contentmarketeer, contentstrateeg, productmanager, online marketeer, marketingmanager, -adviseur of -strateeg, CRM-marketeer, databasemarketeer of commercieel manager.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior marketeers die zich willen ontwikkelen richting tactisch en strategisch niveau binnen hun organisatie.

Programma

Dit programma is een combinatie van 5 Mastertrainingen waarin je steeds meer inzicht verwerft in je doelgroep en de wijze waarop je de marketingstrategie van je organisatie het beste vorm kunt geven. Zo onderzoek je welke data er nu al binnen de organisatie aanwezig zijn en ontwikkel je de kennis en vaardigheden om met data processen of klantcontact te verbeteren. Inzicht in de customer journey en de geïntegreerde marketingcommunicatieaanpak is daarbij een must. Want hoe kun je de klantreis en de buyer journey optimaliseren als je niet weet wat er bij de klant leeft en als je de organisatie niet eenduidig en overtuigend weet te presenteren? Tevens houd je je bezig met technologische ontwikkelingen als gamification, voice en marketing automation en wat zij voor je organisatie kunnen betekenen. Door het brede spectrum aan inzichten wat je tijdens dit programma opdoet zorg jij er zo voor dat de customer value toeneemt.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Digital Marketeer C'.

Programma

Met dit programma ontwikkel je je tot digital marketeer op C-niveau. Je verdiept je in onderwerpen als klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en businessmodellen en leert hoe je de opgedane inzichten binnen je eigen werkomgeving kunt inzetten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Customer Relationship Management (CRM)

(3 dagen)

  • Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
  • Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
  • Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
  • Klantwaarde managementstrategie
  • Implementatie
  • Succesvol customer relationship management
  • Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
  • Customer centric strategie en planning
  • CRM en marketing automation
  • Customer databronnen en datamanagement
  • Verandermanagement en plateauplanning
  • Kritische succesfactoren
  • Juridische aspecten

Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(3 dagen)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Anticiperen op veranderend consumentengedrag
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale invloeden op consumentengedrag
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek
  • Consumentenanalyse en strategie

Masterclass Business Intelligence en Big Data

(3 dagen)

  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Analytics en slimme tools
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Social listening en analytics
  • Van data naar visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving

Masterclass Media Planning (offline en online)

(3 dagen)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Buyer journey, customer journey en persona's: onderzoek naar consument en markt
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten
  • Online marketingcommunicatie
  • Nieuwe mediatoepassingen: voice, gamification, augmented reality, virtual reality
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • Geïntegreerde on- en offline aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan, mediaselectie en executie
  • Budget en accountability

Masterclass Strategische Online Marketing

(3 dagen)

  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Strategische aspecten en businessmodellen
  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • (Online) marktonderzoek
  • Online marketing en traditionele marketingmix
  • (Online) branding
  • Crossmediale optimalisatie/cross channel management
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Toekomst van social media en communities
  • Augmented/mix & virtual reality
  • Voice en Internet of Things
  • Chatbots & live chat
  • Mobile first
  • Marketingdata en marketing automation
  • Relatiegerichte marketing
  • Social business en integratie
  • Online klantacquisitie, e-commerce en CRM
  • Implementatie van de geïntegreerde marketingstrategie
  • Agile marketing

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma SRM Executive Master Digital Marketeer C duurt 8 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 15 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 5.650,-
Studiemateriaal
€ 297,50
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 375,-
Locatiekosten
€ 442,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 6.990,-
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

SRM Executive Master Digital Marketeer C

Niveau:

Vakopleiding C, D (Master)

Duur:

8 maanden

Variant:

Dag

SRM Executive Master Digital Marketeer C

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.