SRM Online Communicatieadviseur A en B

13 maanden - Een compleet aanbod om te ontwikkelen tot een professionele online communicatieadviseur

Duur:

13 maanden

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als communicatieadviseur is het je taak om een perfecte communicatiestrategie te bedenken. Vaak is dit offline geen probleem, maar wordt dit online als een obstakel gezien in verband met gecompliceerde regels. Hoe pak je dit als professional aan? Tijdens deze opleiding leer je unieke content te creëren om de juiste doelgroep aan te trekken. Ook krijg je handvatten aangereikt om kritisch te kijken naar de communicatieaanpak en deze waar nodig te verbeteren. De SRM-opleidingen Online Communicatieadviseur A (junior) en B (medior) worden ook los aangeboden.

Wat ga je leren

  • Je weet hoe je beter vindbaar wordt voor je doelgroep en hoe je de aandacht kunt vasthouden
  • Je kent de vele online middelen die ter beschikking staan en kunt hier effectief mee werken
  • Je kunt door de lens van online communicatie complexe vraagstukken vertalen naar hanteerbare adviezen
  • Je kunt aan de hand van data kritisch kijken naar een online communicatieaanpak en je kunt deze van verbeterpunten voorzien
  • Je kunt met een strategische bril kijken naar content die mensen raakt en hen bijblijft
  • Je bent op de hoogte van recente trends, ontwikkelingen en inzichten binnen de online communicatie
  • Je kent de voordelen van verschillende online communicatiekanalen, kunt ze op elkaar afstemmen en elkaar laten versterken
  • Je beheerst vaardigheden om conversiegerichter te schrijven

Programma

Gedurende de opleiding breid je je kennis en vaardigheden als communicatieadviseur uit op professioneel niveau. Het complete programma is er zo op gebouwd dat je geleidelijk naar dit niveau toewerkt. Aan de hand van diverse praktijkopdrachten leg je direct verband tussen de theorie en je persoonlijke werkomgeving. Zo leer je onder begeleiding van ervaren communicatiedeskundigen SEO-technieken toe te passen in teksten om zo beter vindbaar te worden. Ook raak je bekend met diverse online communicatiemiddelen om zo feilloos het beste advies te kunnen geven over ingewikkelde cases.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Je bent werkzaam in het communicatievak of je bent betrokken bij communicatieprojecten. Je wilt je ontwikkelen tot communicatieprofessional door bekend te raken met alle benodigde kennis en vaardigheden van het communicatievak.

Deze opleiding wordt verzorgd op A- en B-niveau, hét niveau voor de junior en medior communicatieprofessional. Je wilt je geleidelijk aan ontwikkelen op operationeel, uitvoerend en tactisch niveau tijdens één compleet programma.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Als online communicatieadviseur is het van belang om de communicatie tussen de organisatie en de buitenwereld als een geoliede machine te laten verlopen. Tijdens deze opleiding leer je alle kneepjes van het vak om hierin te slagen. Zo ga je aan de slag met het gericht schrijven van een goed vindbare tekst en leer je effectief gebruikmaken van communicatiekanalen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes van Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Campagnes opzetten
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Targetten van de juiste doelgroep

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • SEO eigen site
  • Techniek
  • Resultaten meten

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Landelijke en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising

Social Media Advertising

(1 dag)

  • Social media advertising en strategie
  • Online tekst, graphics en video
  • Optimalisatie van campagnes

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)

  • Contentmanagement
  • Storytellingprincipes
  • Content voor verschillende platformen
  • Tools

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegericht schrijven
  • Je conversieratio meten en analyseren

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Van data naar inzichten
  • Optimalisatie rapportage en analyse

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Geavanceerde targeting
  • Sturen op de juiste KPI's

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
  • SEO-strategie
  • Effect en rendement
  • SEO-analyse van marktleiders

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Customer journey en touchpoints
  • Inzichten verzamelen over doelgroep
  • Opzet en bijsturen campagnes

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO tools en data

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen

Contentstrategie

(3 dagen)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Content door de gehele customer journey

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Welke content werkt wel en welke niet?

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte opdracht, waarin je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen in de praktijk. Deze opdracht licht je vervolgens mondeling toe. Na succesvolle afronding van beide onderdelen ontvang je het diploma ‘SRM Online Communicatieadviseur A en B’ van SRM, dé opleider voor online marketingprofessionals.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

Het programma SRM Online Communicatieadviseur A en B duurt 13 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 27 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 7.779,-
Studiemateriaal
€ 380,-
Eindopdracht
€ 210,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 737,50
Locatiekosten
€ 870,25
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 9.991,75
Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel
Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Online Communicatieadviseur A en B

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

13 maanden

Variant:

Dag

Prijs:

€ 9.991,75

SRM Online Communicatieadviseur A en B

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.