Zoek jij als startende professional in marketingcommunicatie meer kennis en inzicht? Deze SRM-opleiding geeft je een sterke basis voor jouw groei tot marketingcommunicatiemedewerker. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met de basisprincipes van marketingcommunicatie. Je gebruikt marketingdoelstellingen, het merk en de customer journey als uitgangspunt voor het formuleren van communicatiedoelen en concrete campagnes, zowel online als offline. Je vergroot je kennis van alle aspecten van marketingcommunicatie en je kunt het geleerde meteen toepassen. Zo ben jij straks in staat om marketingcommunicatievraagstukken op uitvoerend niveau op te lossen.
De opleiding is voor iedereen die start in het vakgebied van marketingcommunicatie. Je wilt carrière maken binnen dit vakgebied en bent op zoek naar een uitbreiding van je kennis en inzicht. Je wilt bijvoorbeeld doorgroeien naar een functie als junior account executive of junior productmanager met de verantwoordelijkheid voor marketingcommunicatie. Of je bent al werkzaam als accountmanager, communicatiemedewerker of productmanager en je wilt je kennis verrijken.
Deze opleiding wordt verzorgd op A-niveau. Dit is hét niveau voor de junior marketingprofessional. Je wilt je ontwikkelen door zowel op operationeel als uitvoerend niveau te groeien. Deze SRM-opleiding legt een stevig fundament onder jouw benodigde vakkennis en vaardigheden. Zo kun je succesvol aan de slag in het bedrijfsleven, in de non-profit of bij een reclamebureau.
Deze opleiding is gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot marketingcommunicatiemedewerker. Je verdiept je in de basisprincipes van marketingcommunicatie en leert hoe je de marketingdoelstelling vertaalt naar effectieve communicatiemiddelen en -activiteiten. Hoe draagt marketingcommunicatie bij aan het genereren van vraag naar de producten of diensten van jouw organisatie? En hoe zorg je ervoor dat marketingdoelstellingen kunnen worden gerealiseerd? Je raakt bekend met klantbehoeften, de identiteit van het merk en de daaruit voortkomende positionering. Je leert doelgroepen herkennen en persona’s te beschrijven en maakt kennis met de customer journey. Ook oefen je met het bepalen en SMART formuleren van doelstellingen en het ontwikkelen van daarbij aansluitende boodschappen. Tot slot krijg je inzicht in het planmatig inzetten en integreren van online en offline middelen en het vaststellen van budgetten. Zo word je volledig klaargestoomd voor je verdere carrière als marketingcommunicatieprofessional.
De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Wil je je na de opleiding SRM A Marketingcommunicatie verder ontwikkelen? Bekijk deze optie:
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Tijdens deze opleiding leg je de basis voor je verdere loopbaan in de marketingcommunicatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Je rondt deze opleiding af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en op welk moment je het examen aflegt. Bij succesvolle afronding ontvang je het diploma 'SRM A Marketingcommunicatie'. Dit SRM-diploma biedt jou de veelbelovende opstap naar een loopbaan in het marketingcommunicatievak.
De opleiding SRM A Marketingcommunicatie duurt 2 maanden. Je kunt kiezen uit 2 varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de woensdagochtend. De dagvariant heeft 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De woensdagopleiding telt 8 lessen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Eventuele aanvullende kosten:
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Het menu met extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten vind je hier en in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Verlaag je studiekosten
Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.
STAP-budget
Vanaf 1 september 2022 kun je bij UWV het STAP-budget aanvragen. Dit kan per persoon 1 keer per jaar. Met het STAP-budget ontvang je maximaal € 1.000,- subsidie op je training of opleiding. Het budget van het kabinet wordt dit jaar verdeeld over 5 aanvraagtermijnen. Op onze speciale informatiepagina lees je alles over het STAP-budget. Je kunt dit aanvinken in het inschrijfproces als je gebruik wilt maken van het STAP-budget.
Mogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.