De opleiding

Ben je werkzaam in een marketing- of communicatiefunctie en ben je op zoek naar de nieuwste opvattingen over het te voeren marketingbeleid en het belang van merkenmanagement daarbij? De Masterclass Branding & Positionering verschaft je de kennis, de vaardigheden én het inzicht om strategische merkvraagstukken op te lossen. De verschillende aspecten van strategisch merkmanagement staan centraal in de masterclass: positionering, merk bouwen en -laden, merkenportfolio's, line en brand extensions en de consequenties voor de communicatie.

Voor wie bedoeld

De Masterclass Branding & Positionering is bedoeld voor iedereen die zich vanuit marketing, marketingcommunicatie of communicatie bezighoudt of wil gaan bezighouden met het thema branding en zich wil verdiepen in de strategische aspecten daarvan.

Direct rendement

Je:

  • ontwikkelt jouw strategisch-analytisch denken
  • leert hoe je gestructureerd tot een oplossing van een merkvraagstuk kunt komen
  • vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk
  • krijgt inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie
  • ontwikkelt jouw inzicht in de interactie tussen merk en afnemer
  • krijgt inzicht in het proces van merken bouwen, exploiteren en onderhouden
  • leert beleidsbeslissingen nemen, gericht op het creëren van merkwaarde
  • ontwikkelt inzicht in het merk als instrument voor het behalen en behouden van concurrentievoordelen op lange termijn
  • leert de vertaling maken van merkwaarden naar communicatiestrategie

Jouw collega deelnemers

Jouw collega-deelnemers hebben een overeenkomstig denk- en ervaringsniveau, maar komen uit zeer diverse branches. Ze zijn onder andere werkzaam als communicatieadviseurs, marketing-, product- en accountmanagers, account directors, mediamanagers en consultants.

Docenten en trainers

De docenten en trainers worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Ze weten hun kennis en ervaring op inspirerende wijze over te brengen.

 

John van der Stam
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

Programma

De Masterclass Branding & Positionering bestaat uit een Know It!- en een Do It!-gedeelte. Tijdens het Know It!-gedeelte staat het verkrijgen van kennis en inzicht in merkvraagstukken centraal. De kennis wordt toegankelijk gemaakt aan de hand van actuele cases. Het Do It!-gedeelte is gebaseerd op onze visie dat je alle kennis en inzichten die je hebt opgedaan tijdens het Know It!-gedeelte, in jouw eigen werksituatie moet kunnen toepassen. In het Do It!-weekend werk je aan een live-case. Bekijk hieronder hoe de verschillende Know It!- en Do It!-modules over de Masterclass Branding & Positionering zijn verdeeld.

1. Merken & Positionering
Aan de hand van een aantal identiteitsmodellen worden merkidentiteit en -positionering beschreven. Je krijgt inzicht in het proces van merk bouwen en -laden.


2. Merkidentiteit
Het managen van de merkportfolio kent verschillende dimensies. Je krijgt inzicht in de optimale rolverdeling tussen productmerken, submerken en corporate merken.


3. Merkportfolio
Nadat identiteit, positionering en portfolio zijn vastgesteld, volgt de fase van communicatie naar de markt. Je krijgt inzicht in het formuleren van een communicatiestrategie die consistent is met de vastgestelde identiteit, enzovoort.


4. Merken & De nieuwe Communicatie Wereld


5. Weekend: Live case
Vrijdagochtend krijg je een briefing van een vertegenwoordiger van de organisatie die de live case levert. Aan de hand van de stappen uit de Know It!-module geef je advies over het te voeren merkbeleid en bereid je met jouw team een presentatie voor.
De vertegenwoordiger van de organisatie keert zaterdagmiddag terug om de presentaties te beoordelen en geeft feedback op de plannen.
Het weekend wordt begeleid door SRM-trainers.


 

Welke Marcom opleiding past bij mij?

SRM heeft meerdere branding en merkstrategie gerelateerde opleidingen. Wil je weten welke branding opleiding jou de meeste toegevoegde waarde biedt? We leggen je graag de overeenkomsten en verschillen uit.
Branding opleidingen  

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de Masterclass Branding & Positionering. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF).

13-05-2019

Utrecht

Meeting Plaza
Maandaggroep

 

 

Literatuur

In de Uitgebreide informatie (PDF) vind je een overzicht van de verplichte en aanbevolen literatuur voor de Masterclass Branding & Positionering. Je kunt de boeken ook als compleet pakket bestellen via onze partner Managementboek:

managementboek-bestellink

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de Masterclass Branding & Positionering. De opleidingsprijs bestaat uit: opleidingskosten en verblijfskosten. Let op: de opleidingsprijs is exclusief btw. De overige kosten zijn externe kosten die je niet bij SRM maakt. De verplichte literatuur kun je zelf bestellen bij Managementboek.nl.

Kosten

Opleidingskosten € 1.945,00
Verblijfskosten € 250,00
Opleidingsprijs € 2.195,00

Overige kosten

Verplichte literatuur € 68,00

 

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

Gerelateerde opleidingen

College for Brand Management
College for Brand Management is de hoogste merk- en marketingcommunicatie opleiding van Nederland.
Duur: 7 maanden
Prijs: € 6.565,-



sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier