NIMA in 1 day

NIMA B in 1 Day

Datum:
Donderdag 22 oktober
Tijd:
10.00  uur - 16.00 uur
Locatie:
Digitaal via Virtual Classroom
 
 
Kosten: € 0,-


De training NIMA B in One Day is de ideale manier om een beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van het marketingvak. De training roept vast en zeker ook nieuwe vragen op en is zodoende een prima voorbereiding op de volledige NIMA B Opleiding, waarin we je helpen om jouw vraagstukken om te zetten in slim (online) marketingbeleid.
 
Direct Rendement
- Je krijgt een handig overzicht van relevante marketingtheorieën en -modellen
- Je leert hoe je een marketingvraagstuk gestructureerd kunt oplossen
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA B
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist

De trainer
De training wordt verzorgd door een zeer ervaren NIMA B en C-kerndocent, die al je vragen over de NIMA B Opleiding kan beantwoorden. Je zou kunnen zeggen dat je een kijkje in de keuken van NIMA B krijgt. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen of te behouden.
 
Het programma
In een dag lopen we alle stappen door die essentieel zijn om te komen tot een strategisch en operationeel marketingplan.

Het proces van strategische marketingplanning bestaat uit 6 stappen:

  1. Business definition
  2. Externe analyse
  3. Interne analyse
  4. SWOT-analyse en probleemstelling
  5. Strategische opties en keuze
  6. Operationeel marketingplan

In de training NIMA B in One Day worden in elk van de 6 stappen de bijbehorende marketingbegrippen en modellen beknopt maar zeer helder behandeld. Er wordt aansluitend aandacht besteed aan de onderwerpen die door het NIMA zijn opgenomen in de exameneisen op B-niveau en die je wordt geacht de beheersen als je in aanmerking wilt komen voor het NIMA B Diploma.

NIMA C in 1 Day

Datum:
Donderdag 26 november
Tijd:
10.00  uur - 16.00 uur
Locatie:
Digitaal via Virtual Classroom
 
 
Kosten: € 0,-


In de korte en intensieve training NIMA C in 1 day onderzoeken we de impact van de snelle technologische ontwikkelingen op het marketing denken en handelen. Op NIMA C-niveau draait het daarbij om de langere termijn, ofwel op strategisch niveau.

Een aantal vragen staat tijdens deze dag centraal:
- Is het traditionele marketingplanningsproces in dit online tijdperk nog waardevol?
- Moeten we de theorie van good old Porter en good (very) old Kotler bij het oud vuil zetten?
- Mogen we de bekende leerboeken over strategische marketingplanning van Alsem of Frambach & Nijssen in de oudpapierbak gooien?
- Welke relevante nieuwe theorie is in de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kunnen we die nieuwe theorie toepassen in onze beroepspraktijk?

Direct rendement
Je krijgt een handig overzicht van relevante nieuwe marketingtheorieën en –modellen.
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA C.
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk.
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist op senior niveau.

Kortom: een waardevolle toevoeging voor je dagelijkse werkzaamheden.
Wel is een kleine waarschuwing op zijn plaats: NIMA C in 1 day roept zeker ook nieuwe vragen bij je op. Deze dag is daarom ook een prima voorbereiding op de volledige NIMA C-opleiding, waarin we je helpen om jouw uitdagingen op commercieel gebied om te zetten in slim strategisch marketingbeleid.
 
Trainers
NIMA C in 1 day wordt verzorgd door William van Vessem, onze zeer ervaren NIMA C kerndocent. Deze docent weet wat er tijdens de NIMA C opleiding van je wordt verwacht en kan goed beoordelen of je op basis van je opleiding en ervaring een goede kans maakt het NIMA C-diploma te behalen.

Programma
De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Hoe verklaren we het ongelofelijke succes van Nederlandse platforms als Catawiki, Adyen en Booking.com, en van Uber en AirBnB, de roemruchte voorbeelden uit Silicon Valley?
  • Waarom doen zij het zoveel beter dan traditionele pipeline bedrijven als Unilever, Heineken of Philips?
  • Is het Business Model Canvas een hype? Modieus geklets, of een waardevolle nieuwe manier van denken bij het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie?
  • Tien jaar na uitgave van het bekende boek Blue Ocean Strategy verscheen vorig jaar van dezelfde auteurs ‘Red Ocean Taps’. Wat kunnen we hiermee?