NIMA in 1 day

NIMA A in 1 Day

Overweeg jij om jezelf in 2021 verder te ontwikkelen op marketinggebied met een NIMA A-opleiding? NIMA A in 1 Day, die online wordt verzorgd, is de ideale manier om beter inzicht te verkrijgen in de  operationele aspecten van marketing. In deze korte en intensieve training krijg je in één dag een helder en gestructureerd overzicht van het marketingvak. NIMA verzorgt NIMA A in 1 Day in samenwerking met NCOI Groep. En het goede nieuws is:

Je kunt NIMA A in 1 Day gratis bijwonen!

In deze korte en intensieve training NIMA A in 1 Day krijg je in één dag een volledig overzicht van de NIMA A-marketingtheorie. Aan de hand van het theoretisch marketingplanningsproces uit de opleiding NIMA A, weergegeven in de fraaie marketingklok, lopen we met elkaar de diverse stappen door die de basis vormen voor de marketingaanpak voor jouw bedrijf of merk. Na afloop van de training weet je precies wat de basisprincipes van marketing inhouden en hoe deze principes jouw bedrijf of merk kunnen helpen.

Deze korte, maar intensieve training roept vast en zeker ook nieuwe vragen op en is daarom een prima voorbereiding op de volledige NIMA A-opleiding, waarin we je helpen om jouw vraagstukken om te zetten in slim marketingbeleid.

Direct rendement

- Je krijgt een handig overzicht van relevante marketingtheorieën en marketingmodellen
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA A
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw bedrijf of merk
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketeer

De trainer

De training wordt verzorgd door een zeer ervaren NIMA A, B en C-kerndocent William van Vessem, die al je vragen over de NIMA A-opleiding kan beantwoorden. William geeft al meer dan 30 jaar de diverse marketingopleidingen van SRM.

Het programma

In een dag lopen we alle stappen door die essentieel zijn om te komen tot een operationeel marketingplan. De volgende marketingaspecten komen aan bod:

- Het marketingconcept
- Interne en externe omgevingsfactoren
- Marktonderzoek en marktanalyse
- Consumentengedrag
- Het centraal marketingprobleem
- Marketingstrategie
- Doelstellingen
- Doelgroepbepaling en positionering
- Koopbeslissingsproces
- (Online) marketingmix

In deze training NIMA A in One Day worden in elk van de bovenstaande aspecten de bijbehorende marketingbegrippen en -modellen beknopt maar zeer helder behandeld. Er wordt aansluitend aandacht besteed aan de onderwerpen die door het NIMA zijn opgenomen in de exameneisen op NIMA A-niveau en die je wordt geacht de beheersen als je in aanmerking wilt komen voor het NIMA A-Diploma.

Het vervolgtraject

Wil je na afloop van deze training jouw cv versterken met het officiële NIMA A-diploma? De opleiding NIMA A bij NCOI Groep staat garant voor optimale voorbereiding op het NIMA A-examen met de hoogste slagingskans tot gevolg. Schrijf je snel in, want VOL = VOL!

De NIMA A in 1 day is reeds geweest, binnenkort maken wij de nieuwe datum bekend.

NIMA B in 1 Day

Datum:
Donderdag 20 mei 2021
Tijd:
10.00  uur - 16.00 uur
Locatie:
Digitaal via Virtual Classroom
 
 
Kosten: € 0,-


De training NIMA B in 1 Day is de ideale manier om een beter inzicht te verkrijgen in de strategische en tactische aspecten van het marketingvak. De training roept vast en zeker ook nieuwe vragen op en is zodoende een prima voorbereiding op de volledige NIMA B Opleiding, waarin we je helpen om jouw vraagstukken om te zetten in slim (online) marketingbeleid.
 
Direct Rendement
- Je krijgt een handig overzicht van relevante marketingtheorieën en -modellen
- Je leert hoe je een marketingvraagstuk gestructureerd kunt oplossen
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA B
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist

De trainer
De training wordt verzorgd door een zeer ervaren NIMA B en C-kerndocent, die al je vragen over de NIMA B Opleiding kan beantwoorden. Je zou kunnen zeggen dat je een kijkje in de keuken van NIMA B krijgt. Na afloop van de training weet je precies wat een gedegen marketingstrategie inhoudt en hoe deze jouw organisatie of merk kan helpen een duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen of te behouden.
 
Het programma
In een dag lopen we alle stappen door die essentieel zijn om te komen tot een strategisch en operationeel marketingplan.

Het proces van strategische marketingplanning bestaat uit 6 stappen:

  1. Business definition
  2. Externe analyse
  3. Interne analyse
  4. SWOT-analyse en probleemstelling
  5. Strategische opties en keuze
  6. Operationeel marketingplan

In de training NIMA B in 1 Day worden in elk van de 6 stappen de bijbehorende marketingbegrippen en modellen beknopt maar zeer helder behandeld. Er wordt aansluitend aandacht besteed aan de onderwerpen die door het NIMA zijn opgenomen in de exameneisen op B-niveau en die je wordt geacht de beheersen als je in aanmerking wilt komen voor het NIMA B Diploma.

NIMA C in 1 Day

Datum:
Donderdag 10 juni 2021
Tijd:
10.00  uur - 16.00 uur
Locatie:
Digitaal via Virtual Classroom
 
 
Kosten: € 0,-


In de korte en intensieve training NIMA C in 1 day onderzoeken we de impact van de snelle technologische ontwikkelingen op het marketing denken en handelen. Op NIMA C-niveau draait het daarbij om de langere termijn, ofwel op strategisch niveau.

Een aantal vragen staat tijdens deze dag centraal:
- Is het traditionele marketingplanningsproces in dit online tijdperk nog waardevol?
- Moeten we de theorie van good old Porter en good (very) old Kotler bij het oud vuil zetten?
- Mogen we de bekende leerboeken over strategische marketingplanning van Alsem of Frambach & Nijssen in de oudpapierbak gooien?
- Welke relevante nieuwe theorie is in de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kunnen we die nieuwe theorie toepassen in onze beroepspraktijk?

Direct rendement
Je krijgt een handig overzicht van relevante nieuwe marketingtheorieën en –modellen.
- Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA C.
- Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk.
- Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist op senior niveau.

Kortom: een waardevolle toevoeging voor je dagelijkse werkzaamheden.
Wel is een kleine waarschuwing op zijn plaats: NIMA C in 1 day roept zeker ook nieuwe vragen bij je op. Deze dag is daarom ook een prima voorbereiding op de volledige NIMA C-opleiding, waarin we je helpen om jouw uitdagingen op commercieel gebied om te zetten in slim strategisch marketingbeleid.
 
Trainers
NIMA C in 1 day wordt verzorgd door William van Vessem, onze zeer ervaren NIMA C kerndocent. Deze docent weet wat er tijdens de NIMA C opleiding van je wordt verwacht en kan goed beoordelen of je op basis van je opleiding en ervaring een goede kans maakt het NIMA C-diploma te behalen.

Programma
De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Hoe verklaren we het ongelofelijke succes van Nederlandse platforms als Catawiki, Adyen en Booking.com, en van Uber en AirBnB, de roemruchte voorbeelden uit Silicon Valley?
  • Waarom doen zij het zoveel beter dan traditionele pipeline bedrijven als Unilever, Heineken of Philips?
  • Is het Business Model Canvas een hype? Modieus geklets, of een waardevolle nieuwe manier van denken bij het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie?
  • Tien jaar na uitgave van het bekende boek Blue Ocean Strategy verscheen vorig jaar van dezelfde auteurs ‘Red Ocean Taps’. Wat kunnen we hiermee?