SRM Online Communicatie Professional A

6 maanden - Als specialist volledig thuis in online communicatie

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Deze uitdagende opleiding tot online communicatiespecialist brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, waarmee jij direct aan de slag kunt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder online advertising, SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar de voor jou herkenbare praktijk. Je leert hoe je gebruiksvriendelijke en creatieve content ontwerpt, waarmee je het aantal conversies optimaliseert. Na afloop ben je als specialist volledig thuis in online communicatie en kun je succesvolle online communicatieplannen schrijven en implementeren. Daarbij ontvang je na afloop van deze opleiding het zeer gewaardeerde diploma SRM Online Communicatie Professional A van SRM, toonaangevend binnen de branche.

Wat ga je leren

  • Je weet hoe je de aandacht van bezoekers kunt vangen en vasthouden
  • Je bent op de hoogte van recente trends, ontwikkelingen en inzichten binnen de online communicatie
  • Je kent de voordelen van verschillende online communicatiekanalen, kunt ze op elkaar afstemmen en elkaar laten versterken
  • Je kunt het gedrag van bezoekers analyseren en de usability van je website verbeteren
  • Je beheerst vaardigheden om conversiegerichter te schrijven
  • Je kunt analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics

Voor wie

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatiespecialist van groot belang zijn. Dat maakt deze opleiding zo geschikt voor jou. Met een diploma van SRM heb je een stevig fundament voor je verdere carrière binnen de communicatie.

Deze opleiding wordt verzorgd op A-niveau, hét niveau voor starters binnen het vakgebied communicatie. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op uitvoerend niveau binnen je organisatie opereren.

Programma

Tijdens deze opleiding doe je inzichten op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat aan de slag met het inrichten van Analytics, de basisprincipes van Google Ads en het creëren van unieke content. Zo leer je hoe je content maakt voor je website die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) is. Ook ga je tijdens de opleiding een aanpak ontwikkelen voor de online kanalen van je organisatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Op deze manier zie je direct het resultaat van je waardevolle toevoeging.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na SRM Online Communicatie Professional A nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Online Marketing Manager
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • Executive Master Digital en Geïntegreerde Marketingcommunicatie
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten
  • Maken van effectieve advertenties
  • Targeting van de juiste doelgroep
  • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • Zoekwoordenstrategieën
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEO monitoring

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving

Social Media Advertising

(1 dag)

  • Social media advertising
  • Advertentiemogelijkheden per kanaal
  • Targets, KPI's en benchmarks
  • Doelgroepen en doelstellingen social advertising
  • Online tekst, graphics en video
  • Toepassing in de praktijk
  • Advertentiecopy en A/B-testen
  • Landelijk en regionale targeting
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Optimalisatie van campagnes

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)

  • Contentmanagement en -strategie
  • Crossmediale contentformule
  • Hoe creëer je unieke en relevante content?
  • Hoe krijg je inzicht in het herkennen van en de kwaliteit van content?
  • Storytellingprincipes
  • Doelgroep en keuzeplatform
  • Content voor verschillende platformen
  • Deelbare content
  • Storytelling met social media
  • Tools
  • Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegericht schrijven
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Expertreviews en usabilityonderzoek
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je de theorie kunt toepassen in je praktijkomgeving. Bij succesvolle afronding van deze opdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatie Professional A' van SRM, al 60 jaar dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding SRM Online Communicatie Professional A duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

 
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 2.780,50
Studiemateriaal
€ 200,-
Eindopdracht
€ 195,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Locatiekosten
€ 324,50
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.790,-
Arrangementen
Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
 
Reprorechten en hand-outs
Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
 
Btw
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.
 
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
 
Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
 
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

SRM Online Communicatie Professional A

Niveau:

Vakopleiding A, B (HBO)

Duur:

6 maanden

Variant:

Dag

SRM Online Communicatie Professional A

Opleidingsadvies


Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.