De opleiding

Hoe ga je als marketingprofessional om met een wereld waarin consumenten vrijwel continue online actief zijn? Een wereld waarin consumenten continue toegang hebben tot bronnen van informatie die hun koopbeslissingen sterk beïnvloeden, terwijl je als producent (vrijwel) geen invloed op deze informatiebronnen hebt. Hoe ga je om met een situatie waar 50% van alle 'non food' producten online verkocht worden? Hoeveel reiswinkels, boekwinkels, autodealers of elektronicazaken zullen overleven? Wat doe je als een nieuw en disruptief business model je markt volledig op zijn kop zet? Digital Marketing draait om de vraag: hoe ga je met al de online ontwikkelingen om? Hoe behoud of versterk je de concurrentiepositie?

De opleiding NIMA B Digital marketing verschaft je de kennis en de vaardigheden om bovengenoemde marketingvraagstukken om te zetten in het juiste online marketing beleid. Dat is precies hetgeen je in dit tijdperk van hyperconcurrentie moet kunnen. Zo bereid je jouw bekwaamheden op het marketingvakgebied uit, functioneert beter in je werk en vergroot tegelijk jouw carrièrekansen. Want één ding staat vast: het belang van online marketing zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Voor wie bedoeld?

Je bent betrokken bij het commerciële beleid van een merk, productgroep of business unit op een markt die sterk beïnvloed wordt door bovengenoemde online ontwikkelingen. Of je bent werkzaam bij een toeleverancier van diensten, die de online positie van klanten kan versterken. Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing, sales en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties.

Je hebt voldoende praktische ervaring op het gebied van marketing en/of sales en/of aanverwante (commerciële) bedrijfsfuncties.

Direct rendement

  • Je professionaliseert je als specialist op het gebied van online marketing strategie
  • Je past state of the art marketingkennis direct toe in de organisatie waar je werkzaam bent
  • Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers: hun bijdrage inspireert je ertoe buiten je kaders te denken
  • Je stelt met hulp van een SRM-coach een plan op voor een SBU, merk, productgroep of dienst binnen jouw eigen organisatie (of een externe opdrachtgever), waarbij de toepassing van Digital Marketing centraal staat
  • Je krijgt les van praktijkprofessionals met jarenlange ervaring
  • Je hebt dankzij de door SRM ontwikkelde methode de hoogste slaagkans bij het NIMA B examen

Of toch Online Marketeer B?

Online marketing is een jong en snel groeiend vakgebied. Maar ook een lastig vakgebied, want online marketing vereist veel specifieke kennis. Het klinkt paradoxaal, maar online marketing vereist ambachtelijke kennis op tal van deelgebieden, zoals SEO/SEA, Google analytics, usability, social media en mobile bijvoorbeeld. Is je doelstelling om de werking van deze online instrumenten te doorgronden? Gaat het je vooral om de vraag hoe je de online instrumenten in je beroepspraktijk kan inzetten? Dan is onze opleiding Online Marketeer B een beter idee.

Jouw investering in tijd

Je hebt een interessante, maar drukke baan. Daarnaast heb je wellicht een actief sociaal leven dat ook de nodige tijd van je vraagt. Wij zijn ons ervan bewust dat het volgen van een opleiding een behoorlijke investering van jouw schaarse tijd vraagt. Daar hebben we in het programma van de opleiding NIMA B Digital marketing rekening mee gehouden.

In totaal gaat het om veertien lessen, drie coaching sessies en het Do It!-weekend. Qua voorbereidingstijd moet je gedurende de opleiding NIMA B Digital marketing aan gemiddeld vijf uur per week denken.

Jouw collega-deelnemers

Jouw collega-deelnemers beschikken net als jij over meerdere jaren praktijkervaring. Je zult tijdens de opleiding NIMA B Digital marketing zien hoe anderen omgaan met problemen en hoe ze daarbij andere accenten leggen. Daarom werk je in teamverband aan de praktijkopdrachten en biedt SRM je de nodige ruimte om te netwerken. Het uitwisselen van kennis en ervaring met jouw collega-deelnemers is een interessant aspect van de opleiding NIMA B Digital marketing.

Jouw collega-deelnemers hebben net als jij een commerciële functie, maar ze opereren meestal in heel andere markten. Dat geeft de opleiding NIMA B Digital marketing een belangrijk extra. Want door te zien hoe anderen omgaan met vergelijkbare uitdagingen en leer je te denken buiten jouw eigen kaders. Dat prikkelt jouw creativiteit. Vaak leer je van jouw collega-deelnemers minstens zoveel als van SRM. Het is niet alleen hard werken op SRM-bijeenkomsten, het is ook inspirerend. Na een paar bijeenkomsten wordt het vaak ook nog heel gezellig.

Een voorproefje van een NIMA B Do It!-weekend

 

Max Kohnstamm
Programmamanager bij SRM

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een vrijblijvend adviesgesprek met onze programmamanager.

 
 

Programma

Tijdens de opleiding NIMA B Digital marketing leer je een marketingplan op strategisch niveau te ontwikkelen en op operationeel niveau uit te werken. Daarbij staat de praktijk van het werken in veranderende markten centraal. Je leert afwegingen te maken op strategisch en op tactisch niveau. De opleiding NIMA B Digital marketing wordt gegeven volgens het Know It!- en Do It!-concept. Een concept dat SRM speciaal ontwikkelde om theorie en praktijk op de ideale manier bij elkaar te brengen. Want kunde zonder kennis is weinig waard, en kennis zonder kunde evenmin. Bekijk hieronder hoe de verschillende Know It!- en Do It!-modules over de opleiding NIMA B Digital marketing zijn verdeeld.

Samengevat bestaat onze opleiding uit vier onderdelen:

  • 1. Voorbereiding op het NIMA B1 Marketing Manager examen
    Er zijn negen lessen en drie case trainingen ter voorbereiding op het NIMA B1-examen. Het B1-examen toetst je kennis en (vooral) je toepassingsvaardigheid op het gebied van Strategische Marketingplanning.

  • 2. Specialisatie Digital marketing
    Tijdens het Do It!-weekend komen de strategische uitgangspunten van digital marketing aan de orde. Voorafgaand aan en vooral na afloop van het Do It!-weekend komen er vier blokken van ieder twee bijeenkomsten waar we in gaan op de operationele aspecten van Digital Marketing. Het betreft de volgende onderwerpen:
    • Blok 1: hoe laat ik mijn website een belangrijke rol spelen binnen online marketing?
    • Blok 2: hoe verleid ik de juiste bezoekers naar mijn website?
    • Blok 3: hoe inspireer ik bezoekers om de juiste actie te ondernemen op mijn website?
    • Blok 4: hoe behoud ik mijn klanten met online middelen?
  • 3. Do It!-weekend Digital Marketing Strategie
    Een interactief weekend waar de volgende vragen centraal staan:
    • Wat is een Digital Marketing Strategie?
    • Wat zijn de verschillen met een traditionele marketing strategie?
    • Hoe pas je de theorie over Digital Marketing Strategie toe in je beroepspraktijk?
  • 4. NIMA B2 Digital Marketing examen: opstellen en presenteren van een plan binnen het werkterrein van Digital Marketing
    SRM helpt je bij het kiezen van jouw onderwerp (dat bij voorkeur van toepassing is op je dagelijkse werkzaamheden), bij het schrijven van je plan en bij het voorbereiden van jouw presentatie en de verdediging daarvan. SRM biedt intensieve coaching.

 

Welke NIMA B past bij mij?

NIMA B is verkrijgbaar in drie 'smaken': Consumenten marketing, Business marketing en Digital marketing. Wil je weten welke NIMA B opleiding jou de meeste toegevoegde waarde biedt? We leggen je graag de overeenkomsten en verschillen uit.
Opleidingen NIMA B  

Startdata & Locaties

Onderstaand overzicht bevat de startdata en locaties van de opleiding NIMA B Digital marketing. Een overzicht van de data en locaties van alle individuele bijeenkomsten vind je in het voorlopig rooster in de Uitgebreide informatie (PDF).

05-03-2019

Amsterdam

BCN Amsterdam Arena
Dinsdaggroep

 

07-03-2019

Utrecht

Meeting Plaza
Donderdaggroep

 

07-03-2019

Rotterdam

Bilderberg Parkhotel
Donderdaggroep

 

 

Literatuur

In de Uitgebreide informatie (PDF) vind je een overzicht van de verplichte en aanbevolen literatuur voor de opleiding NIMA B Digital marketing. Je kunt de boeken ook als compleet pakket bestellen via onze partner Managementboek:

managementboek-bestellink

 

Prijzen

In onderstaand overzicht vind je een specificatie van de kosten van de opleiding NIMA B Digital marketing. De opleidingsprijs bestaat uit opleidingskosten en verblijfskosten. Let op: de opleidingsprijs is exclusief btw. De verplichte literatuur kun je zelf bestellen bij Managementboek.nl. De kosten voor externe NIMA examens voldoe je direct aan SRM. Een actueel overzicht van NIMA examentarieven vind je op www.nima.nl/examentarieven.

Kosten

Opleidingskosten € 3.695,00
Verblijfskosten € 250,00
Schriftelijk examen
(NIMA examen)
€ 425,00
Mondeling examen
(NIMA examen)
€ 525,00
Opleidingsprijs € 4.895,00

Overige kosten

Verplichte literatuur € 60,00

 

Moet je de opleiding zelf betalen?

SRM biedt in een beperkt aantal gevallen financiële support aan. Bekijk hier de voorwaarden van SRM Loopbaan support

Schrijf je direct in of reserveer alvast een plek

sluiten Sluiten

Inloggen

Je bent ingelogd

Via onderstaande knop ga je direct naar de SRM inlogomgeving.


Uitloggen?

» Uitloggen? Klik hier