HBO Bachelor Commerciële Economie specialisatie Digital marketing

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

Duur:

Langer dan 36 maanden

Niveau:

HBO

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Als (digital) marketeer ben je verantwoordelijk voor de online marketing in je organisatie. Je houdt je bezig met social-mediakanalen, de vindbaarheid van de website en het opzetten van online campagnes. Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met het bedenken van een strategisch plan om de functionaliteit van de online marketing binnen je organisatie te optimaliseren. Met deze praktijkgerichte opleiding van Hogeschool NCOI heb je uitstekende vooruitzichten en zet je een beslissende stap in je carrière. Deze opleiding wordt verzorgd door onze businesspartner Hogeschool NCOI.

Direct resultaat

  • Je kunt een effectief marketingplan bedenken om de juiste tools toe te passen binnen de online marketing voor een winstgevend resultaat
  • Na succesvolle afronding ontvang je het officieel erkende Bachelorgetuigschrift HBO Bachelor Commerciële Economie

Voor wie

Je wilt graag alle benodigde kennis en vaardigheden ontwikkelen op het gebied van commerciële digitale communicatie.

Deze Bachelor kun je volgen als je een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 hebt. Heb je geen van deze diploma’s? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bacheloropleidingen voor meer informatie.

Opbouw van opleiding

De HBO Bachelor Commerciële Economie specialisatie Digital marketing is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Het programma biedt een aantrekkelijke combinatie van vakinhoud en vaardigheden. Om succesvol te zijn in de praktijk dien je namelijk niet alleen te beschikken over vakkennis, maar zijn juist ook praktische vaardigheden van belang.

Je werkt, afhankelijk van je studievariant, aan 1 of 2 modules op hetzelfde moment, daardoor houd je focus. Dat werkt prettig en is heel overzichtelijk. Je kunt kiezen uit meerdere studievarianten. Studeer je 's avonds, dan volg je wekelijks een bijeenkomst van 3 uur. Als je de dagstudie volgt, heb je om de week 2 bijeenkomsten die samen 1 dag duren. Ook kun je kiezen (delen van) de opleiding online te volgen. Per fase werk je vervolgens aan een eindopdracht en een portfolio. Je sluit de opleiding af met een praktische afstudeeropdracht en een portfolio.

Tijdens je gehele studie heb je een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.

Praktijkgericht leren

Als je een baan hebt die aansluit op je opleiding, dan maak je opdrachten in je eigen werkomgeving. Zo doe je ervaring op met de onderwerpen uit de opleiding.

Ligt je werk niet in het verlengde van de opleiding? Dan kun je toch deelnemen. Je loopt dan een halfjaar stage, zodat je ervaring kunt opdoen in het vakgebied. Je kunt je stage combineren met het afstuderen, maar je kunt ook eerder in de opleiding stage lopen.

Programma

In de eerste fase leg je de basis voor je studie HBO Bachelor Commerciële Economie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat jou interesseert. Het gewenste HBO Bachelorniveau bereik je in de derde fase. In de afstudeerfase komt alles wat je in de opleiding geleerd hebt samen. In deze fase heb je veel 1-op-1-contact met je docenten. Zij adviseren jou, waardoor je het portfolio en de afstudeeropdracht goed kunt afsluiten.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van onze businesspartner NCOI kunnen jouw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.

Fase 1

  • Marketingmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kernelementen van marketing
    • Inzicht in markten en doelgroepen
    • Marketingdoelstellingen en -strategie
    • Marktsegmentatie
    • Branding en positionering
    • Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
    • Product, prijs, plaats en promotie
    • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Marketingcommunicatie en branding 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Branding
    • Marketingcommunicatieplan
    • Marketingcommunicatie-instrumenten
    • Geïntegreerde communicatie
    • Werking van marketingcommunicatie
    • Doelgroepanalyse en bepalen marcomdoelstellingen
    • (Tactisch) positioneren
    • ‘Brand equity’ en langetermijnrelaties
    • Public relations
    • Actuele ontwikkelingen marcom
  • Sales- en accountmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Accountmanagement
    • Accountdoelstellingen
    • Relatiemanagement
    • Werken aan klanttevredenheid
    • Missie, strategie en salesdoelstellingen
    • De binnendienst
    • Verkoop- en gesprekstechnieken
    • Effectief onderhandelen
  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inzicht in de werking van organisaties
    • Organisatiestructuur en -processen
    • Managementtaken en leiderschapsstijlen
    • Leidinggeven en motiveren
    • Plannen, aansturen en bewaken
    • Werkverdeling en samenwerking
    • Bevoegdheden en besluitvorming
    • Effectieve werkorganisatie
  • Commerciële vaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Inleven in klant
    • Persoonlijke presentatie en begroeting
    • Vraagtechnieken en luistervaardigheden
    • Aantrekkelijk presenteren van product of dienst
    • Benoemen van klantvoordelen
    • Herkennen van koopsignalen
    • Afsluittechnieken toepassen
    • Inzetten van beïnvloedingstools
  • Commerciële economie in de praktijk 8 EC
    • Analyse van economische vraagstukken
    • Praktische toepassing van de opleiding in de praktijk
    • Actuele praktijkcases en praktijktoepassingen
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 2

  • Digital Marketing B 24 EC
      • Marktanalyse en koopgedrag 8 EC
        (6 bijeenkomsten)
        • Customer journey
        • Koopgedrag en drijfveren
        • Inzicht in gedrag
        • Digitale data om gedrag te meten
        • Marketingpsychologie en -sociologie
        • Opzetten en uitvoeren marktonderzoek
      • Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
        (6 bijeenkomsten)
        • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
        • Werken met financiële kengetallen
        • Indeling van kosten en break-even analyse
        • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
        • Beoordelen van een investeringsvoorstel
        • Werken met een planning-en-controlcyclus
        • Financiële gegevens bij besluitvorming
      • Projectmanagementvaardigheden 8 EC
        (4 bijeenkomsten)
        • Kenmerken van projecten
        • Projectmanagementmethoden
        • Projectafbakening en -fasering
        • Projectorganisatie en -omgeving
        • Budgetbeheersing
        • Risicomanagement
        • Succesvolle projectafronding
      • Integrale opdracht 6 EC
      • Portfolio 6 EC

    Fase 3

    • Business intelligence & analytics 12 EC
      (6 bijeenkomsten)
      • Reporting en analytics
      • Inleiding business intelligence
      • Transformatie van data
      • Datamanagement
      • Customer relation management
      • Big data
      • Business intelligence tools en toepassingen
      • Informatievoorziening en metadata
    • Strategisch marketingmanagement 12 EC
      (6 bijeenkomsten)
      • Marketingstrategie en organisatiestrategie
      • Interne en externe omgevingsanalyse
      • Markt en concurrentie
      • Branding en positionering
      • Marktentreestrategieën
      • Differentiëren van producten
      • Distributiestrategieën
      • Interculturele communicatie
    • Productdevelopment 12 EC
      (6 bijeenkomsten)
      • Productpropositie
      • Samenwerking met R&D en Design
      • Het productontwikkelingsproces
      • Business model canvas
      • Concurrentiebepaling
      • Productinnovatie (goederen en diensten)
      • Innovatie
      • Waardecreatie in de organisatie
      • Waardecreatie en klantoptimalisatie
      • Disruptive businessmodels
      • Production on demand
      • Ontwikkeling van services
    • Adviesvaardigheden 8 EC
      (4 bijeenkomsten)
      • Adviesrollen en adviesrelaties
      • Kwaliteiten van een adviseur
      • Fases in het adviesproces
      • Gespreks- en luistervaardigheden
      • Herkennen van en omgaan met weerstand
      • Eigen adviesstijl
      • Beïnvloedingsstrategie
      • Draagvlak en borging van adviezen
      • Motiverende gespreksvoering
    • Integrale opdracht 6 EC
    • Portfolio 6 EC
      • Afstudeerfase
      • In de laatste fase verzamel je alles wat je geleerd hebt in je portfolio. Daarnaast werk je aan je afstudeeropdracht, waarmee je wat je geleerd hebt aan je praktijk koppelt. Je toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.
    • Portfolio 30 EC
    • Afstudeeropdracht 30 EC

    Fase 1

    Tijdens deze fase maak je kennis met de belangrijkste kernelementen van marketing. Je gaat aan de slag met effectieve marketingdoelstellingen en het bedenken van een strategie die past bij je organisatie.

    Fase 2

    In deze fase richt je je op de ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces van je organisatie. Zo krijg je inzicht in consumentengedrag en de impact van een succesvolle platformstrategie.

    Fase 3

    Je leert in deze fase zowel een interne als een externe omgevingsanalyse. Zo verdiep je je in de markt en concurrentie van je organisatie en ga je aan de slag met onderwerpen als het productontwikkelingsproces en motiverende gespreksvoering.

    Getuigschrift

    Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Bachelorgetuigschrift ‘HBO Bachelor Commerciële Economie’ van Hogeschool NCOI met als aantekening Digital marketing op de cijferlijst. Je mag dan de graad BSc (Bachelor of Science) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Bacheloropleidingen. Je ontvangt van NCOI een internationaal erkend Bachelorgetuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt.

    Planning
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning
     
    Investering
    Investering
    Investering
    Investering
    Investering

    Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

    Studiekosten: Dossiervorming
    € 200,-
    Studiekosten: Lesgeld
    € 8.990,-
    Overige kosten: Studiemateriaal
    € 1.990,-
    Studiekosten: Examenkosten
    € 3.290,-
    Studiekosten: Competentieontwikkelprogramma (stage) en projectbegeleiding
    € 1.980,-
    Studiekosten: Afstuderen
    € 1.790,-
    Studiekosten: Diplomering
    € 500,-
    Overige kosten: Arrangementen (Food & Beverage)
    € 1.050,-
    Overige kosten: Reprorechten
    € 15,-
    Totaalprijs (exclusief BTW)
    € 19.805,-
    Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
    Kostenoverzicht aanvragen

    Arrangementen
    Volg je bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. We hebben dagarrangementen voor de dagopleidingen, bestaande uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaal je € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaal je € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijg je onbeperkt koffie en thee. In sommige gevallen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer. Wil je weten of wij een arrangement regelen en er apart locatiekosten in rekening gebracht worden? Kijk dan bij de kostenoverzichten van de betreffende opleiding of training.
     
    Reprorechten en hand-outs
    Voor een beperkt aantal opleidingen worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening gebracht. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

    Verlaag je studiekosten
    Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

    Fiscaal voordeel
    Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

    Mogelijkheden vanuit je werkgever
    Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

    Btw
    Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.  
     
    Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%
     
    Studie- en trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw ongeacht of de betalende partij particulier of zakelijk is.
     
    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

    Ervaringen
    Ervaringen
    Ervaringen
    Ervaringen
    Ervaringen

    HBO Bachelor Commerciële Economie specialisatie Digital marketing

    Niveau:

    HBO

    Duur:

    Langer dan 36 maanden

    Variant:

    Avond, Dag, Zaterdag en E-learning

    Prijs:

    € 18.755,00

    HBO Bachelor Commerciële Economie specialisatie Digital marketing

    Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

    Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.

    Opleidingsadvies


    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
    Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.