Als professional kun je je op de huidige arbeidsmarkt onderscheiden wanneer je kennis bezit op het gebied van marketing en sales. Je weet wat de klant wil en wat je hem kunt bieden. Tijdens deze specialisatie onderzoek je hoe je organisatie is gepositioneerd binnen de arbeidsmarkt en hoe je hierop kunt inspelen door middel van een marketingplan. Na afloop ben je een volwaardige professional waarbij je kunt uitwijken naar diverse kanten als businessmarketing, consumentenmarketing of digital marketing. Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner Hogeschool NCOI.
Je bent werkzaam binnen de consumentenmarketing, digital marketing of businessmarketing. Je wilt je graag sterk ontwikkelen door je kennis uit te breiden op het gebied van strategisch beleid en marketingplannen.
Deze Bachelor kun je volgen als je een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 hebt. Heb je geen van deze diploma’s? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie Toelichting HBO Bacheloropleidingen voor meer informatie.
De HBO Bachelor Commerciële Economie specialisatie Marketing is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volg je meerdere modules. Het programma biedt een aantrekkelijke combinatie van vakinhoud en vaardigheden. Om succesvol te zijn in de praktijk dien je namelijk niet alleen te beschikken over vakkennis, maar zijn juist ook praktische vaardigheden van belang.
Je werkt, afhankelijk van je studievariant, aan 1 of 2 modules op hetzelfde moment, daardoor houd je focus. Dat werkt prettig en is heel overzichtelijk. Je kunt kiezen uit meerdere studievarianten. Studeer je 's avonds, dan volg je wekelijks een bijeenkomst van 3 uur. Als je de dagstudie volgt, heb je om de week 2 bijeenkomsten die samen 1 dag duren. Ook kun je kiezen (delen van) de opleiding online te volgen.
Per fase werk je vervolgens aan een integrale opdracht en een praktijkprogramma waarin je de concrete toepassing van de opleiding verwerkt in een portfolio. Je sluit de opleiding af met een praktische afstudeeropdracht. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat gebruikelijk is binnen je beroepspraktijk.
Tijdens je gehele studie heb je een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar je tijdens je opleiding tegenaan loopt.
Als je een baan hebt die aansluit op je opleiding, dan maak je opdrachten in je eigen werkomgeving. Zo doe je ervaring op met de onderwerpen uit de opleiding. Ligt je werk niet in het verlengde van de opleiding? Dan kun je toch deelnemen. Je loopt dan stage, zodat je ervaring kunt opdoen in het vakgebied. Je kunt je stage combineren met het afstuderen, maar je kunt ook eerder in de opleiding stage lopen.
Bij ons kun je flexibel studeren. Dat betekent dat je de opleidingsvariant kunt volgen die bij jou past. Met elke variant behaal je jouw erkende HBO Bachelorgetuigschrift, maar op basis van jouw vooropleidingsniveau of werkervaring kun je je opleiding anders doorlopen.
In 3 fases en een afstudeerfase doorloop jij jouw HBO Bachelor. Je kunt instromen met een diploma HAVO of MBO-niveau 4. Heb je deze diploma’s niet? Dan kun je ook instromen met een 21+ toets.
Op basis van je achtergrond, werk- en leerervaring bepaal jij samen met een studiecoach hoe, wat en waar je leert. Dit kan door middel van valideren (het laten waarderen van eerder opgedane werk- en leerervaringen) of door het volgen van onderwijs. Heb je belangstelling voor HBO OP MAAT? Meld je dan aan voor de reguliere opleiding. Door in je toelatingsdossier de extra vragen over HBO OP MAAT te beantwoorden, kun je zien of het interessant voor je is. Als je hiervoor kiest kun je dit in het toelatingsdossier meteen aangeven. Een studiecoach neemt dan contact met je op.
Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Kijk op onze website voor meer informatie over de opleidingsvarianten.
In de eerste fase leg je de basis voor je studie HBO Bachelor Commerciële Economie. Wat je in deze eerste fase leert is herkenbaar, waardoor je het meteen in je werk kunt toepassen. In de tweede fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Het gewenste HBO Bachelorniveau bereik je in de derde fase. In de afstudeerfase komt alles wat je in de opleiding geleerd hebt samen. In deze fase heb je veel 1-op-1-contact met je docenten. Zij adviseren je, waardoor je het portfolio en de afstudeeropdracht goed kunt afsluiten. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat gebruikelijk is binnen je beroepspraktijk.
De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.
Tijdens deze fase leer je de meest effectieve marketingcommunicatie-instrumenten in te zetten voor het bepalen van de doelgroepanalyse en marcomdoelstellingen. Ook ga je aan de slag met de organisatiestructuur en -processen om zo projecten succesvol te kunnen plannen, aansturen en bewaken.
Tijdens deze fase kies je je eigen specialisatie. Tevens komen er onderwerpen aan bod als: koopgedrag en drijfveren van de consument, werken met financiële kengetallen en projectmanagementmethoden.
In deze fase ga je aan de slag met de inleiding van business intelligence waaronder de transformatie van data. Ook leer je meer over de interne en externe omgevingsanalyse door in te gaan op onder andere de branding en positionering van je organisatie.
Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze businesspartner Hogeschool NCOI. Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Bachelorgetuigschrift ‘HBO Bachelor Commerciële Economie’ van Hogeschool NCOI met als aantekening Marketing op de cijferlijst. Je mag dan de graad BSc (Bachelor of Science) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Bacheloropleidingen. Je ontvangt van Hogeschool NCOI een internationaal erkend Bachelorgetuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw HBO.